Κάμψη 40,2% κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων το 2012. Την προηγούμενη χρονιά οι πωλήσεις είχαν πέσει 58,6%, το 2010 άλλο ένα 73,4%, το 2009 άλλο ένα 78,1% και το 2008 είχε σημειωθεί πτώση 79,1%. Δηλαδή, η γενική οικονομική ύφεση εκφράστηκε στην αγορά του καινούργιου αυτοκινήτου ως τσουνάμι που δεν λέει να κοπάσει. Και να γίνει καλύτερα αντιληπτό, ενώ το 2007 πουλήθηκαν 279.794 καινούργια αυτοκίνητα, το 2012 πουλήθηκαν μόλις 58.452… Το τι σημαίνει αυτό για την αγορά του αυτοκινήτου δεν χρειάζεται να το αναλύσουμε. Η αγορά απλώς κατέρρευσε. Σημειωτέον ότι το 2012, σχεδόν τα μισά νέα αυτοκίνητα (23.500 οχήματα) που πουλήθηκαν ήταν εταιρικά αυτοκίνητα (Fleet Cars) τα οποία αφήνουν σχεδόν μηδενικά περιθώρια κέρδους στους εισαγωγείς. Αυτά σε ότι αφορά την αγορά.
Αλλά εδώ υπάρχει και η ψυχική επίπτωση! Υπάρχει ο άντρας οδηγός, ενίοτε και η γυναίκα. Αλλά εδώ θα κάνουμε τον αρσενικό απολογισμό, που κυριολεκτικά ευνουχίστηκε αυτοκινητιστικά. Διότι μπορεί τα τελευταία δέκα χρόνια το αυτοκίνητο να αναδείχθηκε κοινωνικά στο Νο1 status symbol, αλλά σε επίπεδο ανδρός, το αυτοκίνητο αποτέλεσε μια επέκταση…του ανδρισμού του.
Από τότε που το σημιτικό εκσυγχρονιστικό ΠΑΣΟΚ ενέταξε στα μη πολυτελείας τα αυτοκίνητα μέχρι 2.000 κυβικά, σε μια κορυφαία ίσως στιγμή της αναδιανομής και του σοσιαλισμού, ο μέσος Έλληνας μπόρεσε να «επιμηκύνει» την εμβέλειά του, να αποκτήσει ύψος, βάρος και διαστάσεις 4Χ4, να βελτιώσει τις «αναρτήσεις» του, να σταθεροποιήσει με ειδικά ζαντολάστιχα την αρσενική του υπόσταση.
Βεβαίως, έγιναν και υπερβολές, ειδικά με τις τζιπάρες των 3.700 κυβικών… Τέλος, πάντων, η ιστορία είναι γνωστή. Και διηγώντας τα να κλαις!… Χιλιάδες τζιπ, αξίας πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ, που διετέλεσαν τα φαλλικά σύμβολα της επικυριαρχίας της παραοικονομίας και της ρεμούλας, πουλήθηκαν 3 με 5 χιλιάδες έκαστο στη Βουλγαρία. Ήταν μάλλον η εκδίκηση της γυφτιάς, ή της μοίρας αν προτιμάτε. Το «προσεχώς Βουλγάρες» έγινε «προσεχώς ελληνικές τζιπάρες».
Τα σύμβολα αφαιρέθηκαν βιαίως, τα τέλη αποδείχθηκαν…ευνουχιστικά, η βενζίνη το ίδιο, πολλοί προτίμησαν την αυτοκτονία της απόσυρσης και οι περισσότεροι βολεύτηκαν είτε με το «γυναικείο» χιλιάρι της συζύγου, είτε περιμένουν την απόσυρση του 2013, ενώ οι ονειροπόλοι φαντασιώνονται την απόσυρση του μνημονίου. Το βέβαιο είναι πως το ανομολόγητο ψυχικό τραύμα του Έλληνα άντρα οδηγού είναι βαθύ με σοβαρές συνέπειες στις «αναρτήσεις» του. Και αυτό είναι κάτι που δεν έχει σταθμιστεί πολιτικά.