Ο Φελίπε Μάσα θα εξετάσει τις όποιες νομικές επιλογές έχει για να αμφισβητήσει και να διεκδικήσει τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλήματος οδηγών της Φόρμουλα 1 του 2008, μετά τα σχόλια-βόμβα που έκανε το πρώην αφεντικό του αθλήματος, ο Μπέρνι Έκλεστοουν.
Ο πρώην οδηγός της Ferrari έχασε τον τίτλο εκείνη τη χρονιά από τον Λούις Χάμιλτον που τότε βρισκόταν στην McLaren για μόλις έναν βαθμό στον τελευταίο γύρο του τελευταίου αγώνα της σεζόν, στην πατρίδα του Μάσα, την Βραζιλία.
Ωστόσο, η διεκδίκηση του τίτλου από τον Φελίπε Μάσα είχε ήδη δεχτεί ένα τεράστιο πλήγμα στον αγώνα της Σιγκαπούρης, όπου αποκαλύφθηκε πολύ μετά από τη λήξη του πρωταθλήματος πως ο Nelson Piquet Jr είχε προσκρούσει σκόπιμα τη Renault του στον τοίχο, σε μια προσπάθεια να βοηθήσει τον τότε team-mate του, Φερνάντο Αλόνσο στο να κατακτήσει το πρωτάθλημα.
Το σκάνδαλο αυτό ονομάστηκε “Crashgate”. Στον αγώνα, ο Μάσα «έπεσε» από την πρώτη στην δέκατη τρίτη θέση έπειτα από το συμβάν, ενώ ο Αλόνσο ήταν ο νικητής του αγώνα με τον Χάμιλτον να τερματίζει τρίτος, αυξάνοντας την τότε διαφορά του από τον Βραζιλιάνο στους επτά βαθμούς. Φυσικά και το περιστατικό είχε τρομερές συνέπειες, καθώς ο Μάσα έχασε το πρωτάθλημα για μόλις έναν βαθμό την τελευταία μέρα από τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή, Λούις Χάμιλτον.
Μιλώντας στην γερμανική ιστοσελίδα F1 Insider. ο Έκκλεστοουν μίλησε για τους προβληματισμούς του με το “Crashgate”:
«Αποφασίσαμε να μην κάνουμε τίποτα. Θέλαμε να προστατεύσουμε το άθλημα και να το σώσουμε από αυτό το τεράστιο σκάνδαλο.
Τότε, υπήρχε ο κανονισμός ότι η κατάταξη στο πρωτάθλημα των οδηγών και κατασκευαστών θα παραμένει ανέγγιχτη μετά την τελετή απονομής βραβείων της FIA. Ο Χάμιλτον παρέλαβε το τρόπαιό του και όλα ήταν πολύ καλά.
Είχαμε εγκαίρως αρκετές πληροφορίες για να ερευνήσουμε το θέμα. Σύμφωνα με το καταστατικό, θα έπρεπε να είχαμε ακυρώσει τον αγώνα της Σιγκαπούρης υπό αυτές τις συνθήκες.
Αυτό φυσικά θα σήμαινε πως δεν θα «μετρούσε» ο αγώνας στην βαθμολογία για το πρωτάθλημα και ο Φελίπε Μάσα θα ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής, όχι ο Λούις Χάμιλτον».
Όταν ο Βραζιλιάνος οδηγός είδε τις δηλώσεις-βόμβα του πρώην αφεντικού της Φόρμουλα 1, δήλωσε πως θα εξετάσει το ενδεχόμενο νομικής προσφυγής, αλλά και την διεκδίκηση του παγκόσμιου πρωταθλήματος του 2008 έπειτα από 15 ολόκληρα χρόνια:
«Υπήρχε ένας κανόνας που έλεγε πως όταν το πρωτάθλημα έχει κριθεί και ο παγκόσμιος πρωταθλητής έχει παραλάβει το τρόπαιό του, τα πράγματα δεν μπορούν να αλλάξουν ακόμα και αν αποδειχθεί πως ο τίτλος είχε «κλαπεί».
Εκείνη την εποχή, οι δικηγόροι της Ferrari με ενημέρωσαν για τον συγκεκριμένο κανόνα. Πήγα και σε άλλους δικηγόρους και η μόνη απάντηση που έπαιρνα είναι ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Έτσι και εγώ πίστεψα πως δεν μπορούσε να γίνει τίποτα.
Δεκαπέντε χρόνια μετά, μαθαίνουμε πως το πρώην αφεντικό της Φόρμουλα 1 λέει πως είχε ανακαλύψει το σκάνδαλο το 2008, μαζί με τον πρόεδρο της FIA και δεν έκαναν τίποτα για αυτό, ώστε να μην αμαυρώσουν το όνομα της Φόρμουλα 1.
Είναι πολύ λυπηρό, το να ξέρω πως το αποτέλεσμα εκείνου του αγώνα έπρεπε να ακυρωθεί και εγώ να είχα ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα. Τελικά, εγώ ήμουν αυτός που έχασε τα περισσότερα από αυτό που έγινε. Θα το ψάξουμε, για να καταλάβουμε ακριβώς τι συνέβη.
Υπάρχουν κανόνες, και πολλά πράγματα που ,ανάλογα με την χώρα, δεν σου επιτρέπουν να μπορέσεις να επιλύσεις μια κατάσταση η οποία συνέβη πριν από 15 ολόκληρα χρόνια.
Αλλά σκοπεύω να μελετήσω την κατάσταση. Να μελετήσω τι ακριβώς λένε οι νόμοι και οι κανονισμοί. Πρέπει να έχω μια ιδέα για το τι είναι δυνατό να κάνω».
Πηγή: Dailymail