Ο Μαξ Φερστάπεν, κατέκτησε για δεύτερη διαδοχική χρονιά το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Φόρμουλα Ενα, μετά την επικράτηση του στο «επεισοδιακό» Grand Prix της Σουσούκα, στην Ιαπωνία. Και σχεδόν αμέσως μετά τους σχετικούς πανηγυρισμούς, οι επαϊοντες του αθλήματος, άρχισαν να κάνουν συγκρίσεις του νεαρού Ολλανδού, με τους κορυφαίους οδηγούς όλων των εποχών.
Ανατρέχοντας στα ιστορικά στοιχεία της Φόρμουλα Ενα, οι συντάκτες της γαλλικής εφημερίδας «L’ Equipe», διαπίστωσαν πως υπάρχουν 17 οδηγοί, οι οποίοι έχουν στην κατοχή τους, τουλάχιστον δύο παγκόσμιους τίτλους. Και επέλεξαν να συγκρίνουν τις επιδόσεις και την παρουσία του 25χρονου Φερστάπεν, με έξι από τους κορυφαίους «πιλότους» της Ιστορίας και συγκεκριμένα, τον Λιούϊς Χάμιλτον, τον Σεμπάστιαν Φέτελ, τον Φερνάντο Αλόνσο, τον Μίκαελ Σουμάχερ, τον Αϊρτον Σένα και τον Αλέν Προστ.
Παρά το γεγονός ότι εντάχθηκε πολύ νέος στην F1 (σ.σ. σε ηλικία μόλις 17 ετών), ο Φερστάπεν, δεν είναι ο νεαρότερος δις παγκόσμιος πρωταθλητής, ενώ δεν ήταν ούτε ο νεαρότερος παγκόσμιος πρωταθλητής. Κι αυτό, επειδή ο Φέτελ τον… κερδίζει για λίγους μήνες (σ.σ. 24 ετών και 98 ημερών, έναντι 25 ετών και εννέα ημερών).
Οσον αφορά στην ηλικία των παγκόσμιων πρωταθλητών, όταν κατέκτησαν για δεύτερη φορά τον τίτλο, τα στοιχεία έχουν ως εξής:
Σεμπάστιαν Φέτελ, μετά το Ιαπωνικό GP του 2011 : 24 ετών και 98 ημερών
Μαξ Φερστάπεν, μετά το GP Ιαπωνίας 2022 : 25 ετών και εννέα ημερών
Φερνάντο Αλόσνο, μετά το GP Βραζιλίας το 2006 : 25 ετών, δύο μηνών και 24 ημερών
Μίκαελ Σουμάχερ, μετά το GP του Ειρηνικού το 1995: 26 ετών, εννέα μηνών και 19 ημερών
Λιούϊς Χάμιλτον, μετά το GP του Άμπου Ντάμπι 2014: 29 ετών, δέκα μηνών και 16 ημερών
Αϊρτον Σένα, μετά το Ιαπωνικό GP του 1990 : 30 ετών κι επτά μηνών
Αλέν Προστ, μετά το GP της Αυστραλίας το 1986 : 31 ετών, οκτώ μηνών και δύο ημερών
Παραδόξως, δεδομένου του νεαρού της ηλικίας του όταν εντάχθηκε στην Φόρμουλα Ενα, ο Φερστάπεν χρειάσθηκε περισσότερο χρόνο, από τους υπόλοιπους οδηγούς, για να κατακτήσει τους δύο παγκόσμιους τίτλους του. Είναι ενδεικτικό, ότι ο Ολλανδός «πιλότος», έχει συμμετάσχει σε 159 Grand Prix, δηλαδή περισσότερα από τα διπλάσια σε σχέση με τον Φέτελ. Ενας προφανής λόγος γι΄αυτό το φαινόμενο, είναι η κυριαρχία της Mercedes από την εμφάνιση της υβριδικής εποχής το 2014, αλλά και οι ολοένα και πιο μεγάλες σεζόν στα Grand Prix (σ.σ. 22 αγώνες το 2021 και το 2022, έναντι 15 το 1995, την χρονιά του δεύτερου τίτλου του Σουμάχερ, ή 16 το 1986, την χρονιά του δεύτερου τίτλου του Προστ).