Τρόπους να ενισχύσει την ανάπτυξη του στο κανάλι των αθλητικών ειδών όπου ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί αναζητά ο Όμιλος Fourlis. Στο πλαίσιο αυτό ετοιμάζει ήδη τρεις παρεμβάσεις, όπως εξηγούσε κατά τη διάρκεια της χθεσινής εκδήλωσης για το rebranding του Ομίλου ο Πρόεδρος κ. Βασίλης Φουρλής.
Η πρώτη αφορά την επαναδραστηριοποίηση στην κατηγορία athleisure, κοινώς τα «αθλητικά μόδας» απ’ την οποία ουσιαστικά αποχώρησε με την πώληση της Athlete’s Foot. Μάλιστα ο κ. Φουρλής υποσχέθηκε «εκπλήξεις» στο κομμάτι αυτό, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζει εάν υπάρχει το ενδεχόμενο μίας νέας εξαγοράς ή η δραστηριοποίηση στην συγκεκριμένη κατηγορία με νέο σήμα.
Η δεύτερη κίνηση θα είναι η επέκταση της Intersport στο Franchise. Σύμφωνα με τον κ. Φουρλή το σκεπτικό είναι μέσω συνεργασιών να ανοίξουν μικρότερα καταστήματα σε περιοχές της χώρας που δεν μπορεί να ανοίξει εκ των πραγμάτων ένα κανονικό Intersport είτε λόγω έλλειψης υποδομών, προσωπικού κοκ είτε μικρότερης αγοράς. Το μοντέλο ανάπτυξης θα μπορούσε να γίνει μέσω τοπικών καταστημάτων που πλέον έχουν αποκλειστεί από τις μεγάλες φίρμες όπως η Adidas και η Nike μετά την απόφαση των τελευταίων να διακόψουν τις απευθείας πωλήσεις σε μεμονωμένους έμπορους και να επικεντρωθούν σε μεγάλους αντιπρόσωπους. Ετσι, με δεδομένη τη σχέση που έχει ως αντιπρόσωπος ο όμιλος με τις μεγάλες αθλητικές φίρμες μπορεί να λειτουργήσει ως χονδρέμπορος. Σε κάθε περίπτωση ο κ. Φουρλής είπε ότι θα υπάρξουν αρκετοί πειραματισμοί γύρω απ’ αυτό έως ότου καταλήξει ο Όμιλος.
Σύμφωνα με τον ίδιο τον Απρίλιο και το Μάιο οι πωλήσεις της Intersport «πήραν μπρος» και έκτοτε αναπτύσσονται με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης λόγω του Πάσχα, έπειτα από το ισχνό +1% του α’ τριμήνου.
Το πλάνο ανάπτυξης του δικτύου συνεχίζεται με 10 νέα σημεία σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία ενώ δίνεται έμφαση και στην ανάπτυξη των ψηφιακών πωλήσεων.
Σε ο,τι αφορά τα ΙΚΕΑ, το πλάνο ανάπτυξης συνεχίζεται με βάση το πρόγραμμα. Σύμφωνα με το τελευταίο, σε βάθος τριετίας θα ανοίξουν:
-έξι νέα city stores, καταστήματα έως 2.500 τμ,
-τρία νέα μεγάλα (στην Πάτρα με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον προσεχή Νοέμβριο, στο Ηράκλειο ως το καλοκαίρι του 2025, και στο Ελληνικό το 2027)
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου κ. Δημήτρη Βαλαχή η στρατηγική των μειωμένων τιμών σε επιλεγμένα προϊόντα θα συνεχιστεί.
Σε ό,τι αφορά τη Holland & Barrett το νεότερο λιανικό concept του ομίλου σχεδιάζεται η επέκταση με νέα καταστήματα στην Ελλάδα και με αιχμή τη συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος όπου έχει στήσει τα πρώτα Shops in Shop. Εκτιμάται πώς μέσα στη χρονιά θα δημιουργηθούν ακόμη τέσσερα καταστήματα της φίρμας ενώ ο όμιλος ετοιμάζεται για την επέκταση της brand σε Βουλγαρία και Ρουμανία εντός του έτους.
Τέλος, αναφορικά με την Trade Logistics o κ. Βαλαχής τόνισε ότι δεν εξυπηρετεί πλέον μόνον τις ανάγκες ομίλου Φουρλή καθώς μετά από τη στρατηγική συμφωνία ανάπτυξης περιφερειακού αποθηκευτικού hub με την InterIKEA, αναμένεται να υπογράψει συμβόλαιο και με άλλο ανεξάρτητο φορέα για την ανάληψη των υπηρεσιών αποθήκευσης.
Μέσα στον Ιούλιο αναμένεται να ολοκληρωθεί το retail park στο αεροδρόμιο, όπου μειώθηκε η έκταση του καταστήματος ΙΚΕΑ και θα δημιουργηθούν νέα καταστήματα Intersport και Holland&Barret- ενώ θα υπάρξει και νέος ανεξάρτητος μισθωτής, το όνομα του οποίου δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό
Η διοίκηση του ομίλου επανέλαβε τον στόχο για τζίρο 750 εκατ. ευρώ και διπλασιασμό του περιθωρίου κέρδους προ φόρων (EBIT margin) στο 8% από 4% όπου διαμορφώθηκε στο τέλος του 2023 έως το 2027.
Με βάση τις μέχρι τώρα επιδόσεις του ομίλου εκτιμάται ότι φέτος ο κύκλος εργασιών του Ομίλου θα προσεγγίσει τα 600 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον κ. Φουρλή. Ο ίδιος επανέλαβε ότι στόχος είναι ο Όμιλος να φθάσει ως το 2027 τα 750 εκατ. ευρώ σε κύκλο εργασιών και παράλληλα να διπλασιάσει το περιθώριο κέρδους προ φόρων στο 8% από 4% που ήταν στο τέλος του 2023.
Του Στέλιου Μορφίδη από το newmoney.gr