Οι άντρες ξοδεύουν πιο πολλά για προσωπικά δώρα που τους φτιάχνουν τη διάθεση – Οι γυναίκες αντλούν μεγαλύτερη χαρά από τα μικρά δώρα που κάνουν στον εαυτό τους
Ξοδεύουμε όλο και περισσότερα χρήματα σε προσωπικά δώρα που μας φτιάχνουν τη διάθεση, με το 42% να δηλώνει ότι αγοράζει μικρά δώρα για προσωπική ευχαρίστηση, όπως αποκαλύπτει η ετήσια πανευρωπαϊκή έρευνα Treat Index της MasterCard.
Η έρευνα έδειξε πως τα δύο φύλα αναγνωρίζουν όλο και περισσότερο την αξία των προσωπικών δώρων για την ψυχολογία μας, ενώ αποκάλυψε, σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση, ότι οι άντρες ξοδεύουν περισσότερα χρήματα από τις γυναίκες. Σχεδόν ένας στους πέντε άντρες (18%) ξοδεύει πάνω από 100 ευρώ, αριθμός διπλάσιος από το 8% των γυναικών που προχωρούν σε αντίστοιχο έξοδο.
Παρά το γεγονός ότι οι άντρες ξοδεύουν περισσότερα, οι γυναίκες είναι αυτές που πιστεύουν πραγματικά στην επιρροή που έχουν τα προσωπικά δώρα στην διάθεσή τους: ένας στους τρεις άντρες (33%) δήλωσε ότι αγοράζει προσωπικά δώρα για να ανεβάσει τη ψυχολογία του, ενώ στις γυναίκες το αντίστοιχο ποσοστό είναι πάνω από το μισό του συνόλου (51%). Έτσι, ενώ οι γυναίκες δεν ξοδεύουν πολλά χρήματα, αντλούν περισσότερη χαρά από τα μικρά δώρα που κάνουν στον εαυτό τους.
Είναι επίσης ενδιαφέρον ότι οι άνθρωποι δε νιώθουν ενοχές για τέτοιες μικρές «παρασπονδίες» που τους ανεβάζουν ψυχολογικά (58%), ενισχύοντας τα ευρήματα του προηγούμενου χρόνου, σύμφωνα με τα οποία τα προσωπικά δώρα θεωρούνται από τους περισσότερους ένα βασικό δικαίωμα.
Φαίνεται ακόμα ότι οι άντρες στην Ευρώπη τείνουν να κακομαθαίνουν τον εαυτό τους όσο οι γυναίκες, αλλά παίρνουν χαρά από ακριβότερα αντικείμενα: 24% των ανδρών έναντι το 13% ξοδεύουν χρήματα σε μεγαλύτερης αξίας δώρα όπως διακοπές, ψυχαγωγία και τεχνολογία. Οι γυναίκες ξοδεύουν χρήματα σε προσωπικά δώρα μικρότερης αξίας όπως περιποίηση και ομορφιά, περιοδικά, σοκολάτες και γλυκίσματα. Οι Έλληνες επιβεβαιώνουν τα παραπάνω, με το 45% -το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη– να απαντά ότι οι διακοπές είναι το κύριο προσωπικό τους δώρο, ενώ το 55% των Ελληνίδων επιλέγουν μικρότερα δώρα όπως κραγιόν, make up ή άλλα είδη ομορφιάς.
Όπως και στα ευρωπαϊκά αποτελέσματα, έτσι και στην Ελλάδα, οι άντρες συνδέουν τα προσωπικά δώρα με τις ημέρες εκτός δουλειάς επενδύοντας σε δραστηριότητες, ενώ οι γυναίκες αγοράζουν για να ανεβάσουν την ψυχολογία τους τις καθημερινές ή μετά από μία δύσκολή μέρα στη δουλειά.