Οι χρήστες του Facebook και του Instagram στην Ευρώπη θα έχουν μεγαλύτερο έλεγχο του τρόπου προβολής του περιεχομένου τους, δήλωσε η Meta την Τρίτη, καθώς οι πλατφόρμες λαμβάνουν μέτρα για να ανταποκριθούν στους επικείμενους αυστηρότερους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με έναν νόμο-ορόσημο της ΕΕ, οι ψηφιακοί κολοσσοί θα αναγκαστούν να αστυνομεύουν πιο επιθετικά το περιεχόμενο στο διαδίκτυο για την προστασία των χρηστών, ιδίως από τη ρητορική μίσους και την παραπληροφόρηση.
Οι 19 μεγαλύτεροι παίκτες του διαδικτύου, συμπεριλαμβανομένης της μητρικής εταιρείας του Facebook Meta, της Amazon, της Apple, της Google, της Microsoft, του TikTok και του Twitter, που τώρα μετονομάζεται σε X, πρέπει να συμμορφωθούν με τους νέους κανόνες από την επόμενη εβδομάδα, διαφορετικά θα αντιμετωπίσουν βαριά πρόστιμα.
Όλα τα μάτια θα είναι στραμμένα στον δισεκατομμυριούχο Έλον Μασκ, ο οποίος από τότε που ανέλαβε την ιδιοκτησία του Χ έχει, συχνά αιφνιδιαστικά, τροποποιήσει πολλούς κανόνες σχετικά με τη γλώσσα που επιτρέπεται στον ιστότοπο, ακόμη και αν αυτή κρίνεται προσβλητική ή μεταφέρει μίσος και παραπληροφόρηση, σε ευθεία αντίθεση με τους νέους κανόνες της ΕΕ.
Μία από τις αλλαγές που ανακοίνωσε ο Νικ Κλεγκ, πρόεδρος της Meta για τις παγκόσμιες υποθέσεις, περιλαμβάνει την παροχή στους Ευρωπαίους χρήστες του Facebook και του Instagram της δυνατότητας να βλέπουν διαφορετικούς τύπους περιεχομένου που δεν βασίζονται σε προφίλ, μια απαίτηση που προβλέπεται από την πράξη ψηφιακών υπηρεσιών της ΕΕ (DSA).
«Δίνουμε τώρα στην ευρωπαϊκή μας κοινότητα τη δυνατότητα να βλέπει και να ανακαλύπτει περιεχόμενο στα προγράμματα Reels, Stories, Search και σε άλλα μέρη του Facebook και του Instagram που δεν κατατάσσεται από τη Meta χρησιμοποιώντας αυτά τα συστήματα», δήλωσε ο Κλεγκ σε ανάρτηση στο blog.
«Για παράδειγμα, στο Facebook και το Instagram, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν Stories και Reels μόνο από άτομα που ακολουθούν, ταξινομημένα με χρονολογική σειρά, από το νεότερο έως το παλαιότερο.»
Η Meta έχει ήδη δώσει στους χρήστες του Facebook και του Instagram μεγαλύτερο έλεγχο σχετικά με τον τρόπο προβολής του περιεχομένου στην κύρια ροή τους, αλλά η τελευταία κίνηση προχωράει ακόμη περισσότερο.
Το TikTok ανακοίνωσε μια παρόμοια αλλαγή νωρίτερα αυτό το μήνα, η οποία θα έδινε στους Ευρωπαίους χρήστες τη δυνατότητα να απενεργοποιήσουν την εθιστική λειτουργία που εμφανίζει περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά τους.
Ο Κλεγκ δήλωσε ότι ένα άλλο μέτρο για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης περιλαμβάνει την επέκταση μιας βιβλιοθήκης για την «εμφάνιση και αρχειοθέτηση» όλων των διαφημίσεων που απευθύνονται σε άτομα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Άλλες αλλαγές περιλαμβάνουν την παροχή περισσότερων πληροφοριών σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης της Meta ταξινομούν το περιεχόμενο στο Facebook και το Instagram.
Ο Κλεγκ δήλωσε ότι πάνω από 1.000 άτομα εργάζονται στην εφαρμογή της DSA στη Meta.
Ο ολλανδικός ταξιδιωτικός ιστότοπος Booking.com, που επίσης ανήκει στον κατάλογο των 19 «πολύ μεγάλων» κοινωνικών δικτύων, ανακοίνωσε μια παρόμοια «δεξαμενή διαφημίσεων» που θα περιέχει πληροφορίες σχετικά με τις διαφημίσεις που έχουν προβληθεί στον ιστότοπό του.
Πηγή: AFP