Θετικά ήταν τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο που ανακοίνωσε η ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών. Ο ΑΔΜΗΕ έχει ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 5 δισ. ευρώ μέχρι το 2030, που περιλαμβάνει εγχώριες και διεθνείς διασυνδέσεις. Για το πρώτο τρίμηνο του έτους οι συνολικές επενδύσεις ανήλθαν σε 97,2 εκατ. ευρώ έναντι 148,7 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2023 και αφορούν κυρίως στην τέταρτη φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων, στο έργο διασύνδεσης της Κρήτης με το Ηπειρωτικό Σύστημα (Φάση Β, διασύνδεση Κρήτης – Αττικής) καθώς και στο έργο διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου. Σύμφωνα με πηγές του ομίλου η μείωση στο capex οφείλεται στη χρονική μετάθεση κάποιων milestone. Επομένως, εκτιμάται πως το capex τα επόμενα τρίμηνα θα είναι αυξημένο. Πρόσφατα, στελέχη του ομίλου κατά την διάρκεια τηλεδιάσκεψης με αναλυτές, με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2023, είχαν αναφέρει πως για το 2024 το capex θα αγγίξει τα 790 εκατ. ευρώ, από 644 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί πως τα ενοποιημένα συνολικά έσοδα στο α’ τρίμηνο του έτους ανήλθαν στα 109,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 16,8% έναντι 94,0 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2023.
Ηλεκτρική Διασύνδεση Κρήτης – Αττικής
Στην τελική ευθεία είναι οι σχετικές εργασίες μελέτης – κατασκευής για το χερσαίο τμήμα της διασύνδεσης, από τους αναδόχους. Όσον αφορά στους σταθμούς μετατροπής, έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των μετασχηματιστών μετατροπέων στην Αττική και είναι σε εξέλιξη η εγκατάστασή τους στην Κρήτη. Τα βασικά κτίρια σε Κρήτη και Αττική έχουν ολοκληρωθεί και είναι σε εξέλιξη η εγκατάσταση των βαλβίδων μετατροπέων στους δύο πόλους των Σταθμών καθώς και η εγκατάσταση του λοιπού εξοπλισμού. Αναφορικά με την πρόοδο του χερσαίου καλωδιακού τμήματος, στην Αττική προχωρά η κατασκευή της υπόγειας όδευσης από το ΚΥΤ Κουμουνδούρου προς το σημείο προσαιγιάλωσης στην Πάχη, και οδεύει προς ολοκλήρωση. Στην Κρήτη, οι εργασίες είναι σε πλήρη εξέλιξη.
Ανατολικός Διάδρομος Πελοποννήσου
Το υποέργο της Γραμμής Μεταφοράς 400 kV που συνδέει το υφιστάμενο ΚΥΤ Μεγαλόπολης με το νέο ΚΥΤ Κορίνθου ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία τον Δεκέμβριο του 2022. Τον Δεκέμβριο 2023 υπεγράφη η σύμβαση για το υποέργο της νέας Γραμμής μεταφοράς που θα συνδέσει το ΚΥΤ Κορίνθου με το ΚΥΤ Κουμουνδούρου, θέτοντας το δεύτερο τμήμα του έργου σε φάση κατασκευής. Η ολοκλήρωση του υποέργου αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2026.
Αναβάθμιση του ΚΥΤ Κουμουνδούρου
Οι εργασίες κατασκευής του νέου ΚΥΤ Κουμουνδούρου, τεχνολογίας κλειστού τύπου (GIS), που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο ΚΥΤ υπαίθριου τύπου, βρίσκονται σε εξέλιξη. Η υλοποίηση του νέου ΚΥΤ Κουμουνδούρου θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση του Ανατολικού Διαδρόμου 400 kV Πελοποννήσου, θα αποτελέσει το τερματικό της διασύνδεσης Αττικής-Κρήτης με το ηπειρωτικό Σύστημα και θα ενισχύσει την αξιοπιστία τροφοδότησης των φορτίων στην (Δυτική κυρίως) Αττική. Τα έργα αναμένονται να ολοκληρωθούν το 2026.
Ηλεκτρικές διασυνδέσεις Δωδεκανήσων και ΒΑ Αιγαίου
Ο ΑΔΜΗΕ πέρσι το καλοκαίρι προχώρησε στην ανάθεση των μελετών και των αναγνωριστικών ωκεανογραφικών – βυθομετρικών ερευνών για τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις των Δωδεκανήσων και τον Νοέμβριο του 2023 για τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών του ΒΑ Αιγαίου, οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη. Συγκεκριμένα έχει εκκινήσει η έρευνα βυθού για τις διασυνδέσεις Κόρινθος – Κως, Κως – Ρόδος, Ρόδος – Κάρπαθος για τα Δωδεκάνησα με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Οκτώβριο του 2024. Η Κως, η Ρόδος και η Κάρπαθος θα διασυνδεθούν με το ηπειρωτικό σύστημα, μέσω Κορίνθου, σε δύο φάσεις. Αντίστοιχα, η διασύνδεση του βορειανατολικού Αιγαίου θα περιλαμβάνει τα νησιά Λήμνο, Λέσβο, Σκύρο, Χίο και Σάμο, και θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις.
Τέλος, στα τέλη του έτους τοποθετείται η ολοκλήρωση του πρώτου σκέλους της διασύνδεσης (Σαντορίνη-Νάξος), το οποίο είναι σε φάση κατασκευής.
Πηγή energygame.gr