Την περασμένη Τετάρτη, η τιμή της μετοχής της Adidas υποχώρησε έως και 9% προτού ανακάμψει την Πέμπτη, αφότου υπονόησε ότι οι πωλήσεις και τα κέρδη για το 2024 θα ήταν χαμηλότερα από ό,τι περίμεναν οι αναλυτές. Η εταιρεία προέβλεψε «μεσαία μονοψήφια» αύξηση των πωλήσεων για το επόμενο έτος, πολύ μακριά από την αναμενόμενη ανάπτυξη 9% των αναλυτών. Επιδιώκει επίσης να ξεφορτωθεί το υπόλοιπο απόθεμα παπουτσιών Yeezy μετά τη λήξη της συμφωνίας της με τον ράπερ Ye, παλαιότερα γνωστό ως Kanye West.
Η Adidas κινήθηκε παράλληλα με τους ανταγωνιστές της, Nike και Puma, περικόπτοντας τις προσδοκίες για το επόμενο έτος και προκαλώντας ανησυχία σε ορισμένους ότι οι καταναλωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να υποχωρήσουν, παρά τα ισχυρότερα από τα αναμενόμενα νούμερα για το 2023.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Adidas, Bjorn Gulden, αναγνώρισε σε δήλωσή του ότι η οικονομική απόδοση της εταιρείας δεν ήταν «καλή» και την Τετάρτη ζήτησε υπομονή καθώς η εταιρεία συνεχίζει να σημειώνει πρόοδο.
«Το καταναλωτικό συναίσθημα σε όλο τον κόσμο, φυσικά, δεν είναι θετικό. Δεν είναι ότι οι άνθρωποι κάνουν ουρές παντού για να αγοράσουν προϊόντα», είπε ο Gulden.
Εκπρόσωπος της Adidas παρέπεμψε το Fortune σε ένα δελτίο τύπου της εταιρείας. Εκπρόσωπος της Puma αρνήθηκε να προβεί σε κάποιο σχόλιο, ενώ η Nike δεν απάντησε σε σχετικό αίτημα του Fortune.
Με τις απολύσεις υψηλού προφίλ σε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, το πάγωμα των αυξήσεων στους μισθούς, και τους Αμερικανούς εργαζομένους νευρικούς είναι πιθανό οι καταναλωτές να περικόψουν τις μη ουσιαστικές δαπάνες. Ο μέσος καταναλωτής πιθανότατα θέλει να αυξήσει τα χρήματά του, κάτι που θα μπορούσε να βλάψει τις εταιρείες υποδημάτων και ένδυσης που έχουν δυσκολευτεί να πείσουν τους ανθρώπους να συνεχίσουν να ψωνίζουν σε υψηλότερες τιμές, δήλωσε στο Reuters η αναλύτρια της Citi, Monique Pollard. «Υποδηλώνει ότι οι καταναλωτές είναι λίγο πιο επικεντρωμένοι στο να αποκομίζουν αξία για τα λεφτά τους».
Αυτή η τάση μπορεί επίσης να παρατηρηθεί στο streaming, έναν άλλο κλάδο που ενδέχεται να υποχωρήσει εάν εξασθενήσουν οι καταναλωτικές δαπάνες. Την περασμένη εβδομάδα, ο ηγέτης του κλάδου Netflix ανέφερε ισχυρά αποτελέσματα εσόδων και κερδών για το 2023, αλλά οι ανταγωνιστές του δεν έχουν δει παρόμοια επιτυχία.
Καθώς οι τιμές των υπηρεσιών ροής συνεχίζουν να αυξάνονται, οι καταναλωτές μπορεί να αποφασίσουν όλο και περισσότερο να βασίζονται σε μία υπηρεσία και να αποκλείσουν όλες τις άλλες. «Είναι λογικό να περιμένουμε περαιτέρω ενοποίηση στον κλάδο», ανέφερε το Netflix σε επιστολή προς τους επενδυτές.
ΠΗΓΗ: fortunegreece.gr