Γράφει ο Διονύσης Βαγγελάτος
Περί συμφώνου, αποψεολογία του news feed μου:
1) Η συντηρητική οπτική, που είτε είναι εναντία στο σύμφωνο ή το βλέπει μαζί με τον lifestyle relativism με κριτική θέαση, θεωρεί πως ο θεμελιακός θεσμός της οικογένειας εξευτελίζεται, και ανοίγουν δρόμοι για επικίνδυνες αλλαγές, όπως η τεκνοθεσία παιδιών από queer ζευγάρια, πειράματα πρωτοφανή στην ιστορία της ανθρωπότητας που έρχονται σε φανερή αντίθεση με τον συντηρητικό σκεπτικισμό περί της αλλαγής.
2) Η (σοσιαλ-)φιλελεύθερη οπτική που το θεωρεί ως απαραίτητο δικαίωμα, επειδή άθρωπος (δεν άντεξα), Δεν βλέπει πως ο lifestyle relativism θα βλάψει τον θεσμό της οικογένειας, καθώς κανείς δεν σε υποχρεώνει να συμμετέχεις σε αυτόν άρα ούτε εσύ πρέπει να επιβάλεις στα ζευγάρια αυτά να μην ζουν όπως θέλουν. Τα queer ζευγάρια είναι εξίσου ικανά να μεγαλώσουν ένα παιδί.
3) Μια μαρξιστική οπτική που είναι κοντά στην 2η λόγω της συμφωνίας με το σύμφωνο, επικαλούμενη τις απόψεις του Ενγκέλς περί οικογένειας. Η στήριξη στο σύμφωνο είναι με την λογική πως ο ταξικός συμβολαιακός θεσμός του γάμου θεσμοθετημένος για την τεκνογονία αποδυναμώνεται και ανοίγει δρόμους για την ριζοσπαστική ελευθερία που θα υπάρχει στον σοσιαλισμό.
4) Μια αναρχική οπτική, που είναι κατά του συμφώνου ή το βλέπει με σκεπτικισμό επειδή θεωρεί πως ο ταξικός/συμβολαιακός θεσμός του γάμου με τις κρατικές ρυθμίσεις που φέρνει, θα επεκταθεί και σε τομείς πριν αόρατους/εχθρικούς για το κράτος, όπως η queer σεξουαλικότητα. Η διαφωνία με την 3η οπτική είναι πως ο θεσμός του γάμου δεν θα αποδυναμωθεί, αλλά θα “μετασταθεί”, εξού και ο σκεπτικισμός.
(πρώτη δημοσίευση: στον λογαριασμό του Δ. Βαγγελάτου στο facebook)