Το 2014 ήταν μια χρονιά που ο κόσμος της ναυτιλίας θέλει να ξεχάσει καθώς η απόδοση των εισηγμένων ναυτιλιακών ήταν πολύ κακή και οι προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν στα τέλη του περασμένου έτους διαψεύστηκαν, οδηγώντας στη χρηματιστηριακή απαξίωση.
Ανάμεσα στις χαμένες εταιρείες της Wall Street περιλαμβάνονται πολλές ελληνικές ναυτιλιακές, παρά τις πραγματικές τους οικονομικές επιδόσεις που σε αρκετές περιπτώσεις ήταν κερδοφόρες.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Espresso» οι Έλληνες εφοπλιστές που ξεχώρισαν τον τελευταίο χρόνο ήταν τα εισηγμένα σχήματα των ομίλων Δ. Μελισσανίδη, Κ. Κωνσταντακόπουλου, Π.Γ. Λιβανού, Ι. Κούστα και Ν. Τσάκου που κατέγραψαν χρηματιστηριακά κέρδη.
Σε χειρότερη μοίρα βρέθηκαν οι ιδιοκτήτες φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου με συνολική πτώση 66% της χρηματιστηριακής αξίας τους, οι μετοχές των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έπεσαν κατά 28% και αυτές του αερίου κατά 17%. Πιο τυχεροί στάθηκαν οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων, αφού η μετοχή τους υποχώρησε μόνο 6% (Στοιχεία Clarkson Capital Markets).
Χαρακτηριστικά, στις εταιρείες με τις λιγότερο κακές αποδόσεις στις μετοχές συγκαταλέγονται αυτές του ομίλου Navios Maritime της Αγγελικής Φράγκου, που υποχώρησαν ως 60%, η Diana Shopping Inc. του Σίμου Παλιού με πτώση της τάξης του 48%, πιο δύσκολα ήταν τα πράγματα για την Dryships του Γ. Οικονόμου, με πτώση της μετοχής της τάξης του 70% ενώ στα τάνκερ – τόσο στον τομέα των δεξαμενόπλοιων όσο και σ’ αυτόν των πλοίων μεταφοράς εμπορευμάτων – αρχίζει να διαφαίνεται κάποια ελπίδα.
Όσον αφορά στις μετοχές των εταιρειών υγροποιημένου φυσικού αερίου, τα πήγαν καλύτερα απ’ αυτές του υγροποιημένου αερίου πετρελαίου, όπου ανάμεσα στους πιο μεγάλους χαμένους της περιόδου ήταν η StealthGas του Χάρη Βαφειά, που είδε τη μετοχή του να πέφτει περίπου κατά 40%.