Όσοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, θα έχουν διαπιστώσει ότι με την επίσκεψη σε συγκεκριμένη ιστοσελίδα, εύκολα προσβάσιμη και χωρίς κωδικούς, μπορούν από όπου και αν βρίσκονται να παρακολουθούν το σημείο που βρίσκεται κάθε πλοίο, την πορεία του, την ταχύτητα που πλέει, το λιμάνι από όπου ξεκίνησε, την ώρα αναχώρησης με ακρίβεια δευτερολέπτου, το λιμάνι προορισμού, ημερολόγιο με τις προηγούμενες διαδρομές, τα χαρακτηριστικά και τις φωτογραφίες του.
Όλα αυτά μέσω του συστήματος AIS αρχικά των λέξεων Automatic Identification System, που είναι ένα σύστημα αυτόματης ανταλλαγής δεδομένων με το οποίο είναι υποχρεωτικά εφοδιασμένα όλα τα πλοία, εκτός από τα πολεμικά, μεγέθους πάνω από ορισμένα μέτρα. Τη λειτουργία του συστήματος τη γνωρίζουν φυσικά πολύ καλά πολλά υπουργεία στην Κυβέρνηση, με εξαίρεση ίσως τις υπηρεσίες για την καταπολέμηση (;) του λαθρεμπορίου. Όταν λοιπόν μέσω του προηγούμενου μνημονίου, η «κακιά» τρόικα έθεσε την πάταξη του λαθρεμπορίου στο ναυτιλιακό πετρέλαιο ως προαπαιτούμενο για τη δόση, αποφασίστηκε να τοποθετηθούν στα πλωτά μέσα μεταφοράς καυσίμων, γνωστά και ως σλέπια, δορυφορικοί πομποί GPS για την παρακολούθηση της πορείας τους. Αφού λοιπόν πέρασαν αρκετοί μήνες, και τέλειωσε η χειμερινή περίοδος (τυχαίο;), τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών (Τελωνεία), Ναυτιλίας κλπ, Ανάπτυξης Υποδομών κλπ, εξέδωσαν την εγκύκλιο του αυτονόητου, δηλαδή την υποχρεωτική ένταξη και των σλεπιών, στο Αυτόματο Σύστημα Αναγνώρισης πλοίων.
Η λέξη «τυχαίο» στην παρένθεση με ερωτηματικό, είναι 100% υπονοούμενο. Το γιατί θα το καταλάβετε.
Με την εξομοίωση του ειδικού φόρου του πετρελαίου θέρμανσης με το κίνησης πέρσι τον Οκτώβριο, δηλαδή 330 ευρώ τα 1.000 λίτρα, ναι μεν οι δύο τύποι πετρελαίου είχαν σχεδόν την ίδια τιμή, άρα δεν υπήρχε κίνητρο για τη χρήση του θέρμανσης ως κίνησης, ωστόσο οι προδιαγραφές τους παρέμεναν διαφορετικές.
Συμπωματικά, οι προδιαγραφές του θέρμανσης, συνέχισαν να παραμένουν ίδιες με το ναυτιλιακό πετρέλαιο, που είναι πλήρως αφορολόγητο. Έτσι για μία ακόμη χειμερινή περίοδο, οι “λεβέντες” που ασκούνται σε ένα από τα εθνικά σπορ, έβγαλαν γερά μεροκάματα και μάλιστα με λιγότερους κινδύνους, και με «εργαλείο» τα σλέπια που στη διαδρομή για τον εφοδιασμό πλοίου, πλησιάζουν στην έρημη ακτή όπου τους περιμένει βυτιοφόρο και μεταγγίζουν μερικούς τόνους. Ως γνωστόν το θέρμανσης καταλήγει στις δεξαμενές των κατοικιών και όχι των πρατηρίων, όπου έστω και για τα μάτια του κόσμου γίνεται που και που έλεγχος και η ανάμειξη θέρμανσης ή ναυτιλιακού στο κίνησης είναι εύκολα ανιχνεύσιμη λόγω του υψηλού ποσοστού θείου.
Ακόμη ένα χειμώνα λοιπόν οι λαθρέμποροι πέρασαν καλά έστω και με μικρότερο τζίρο λόγω της κρίσης και του ήπιου καιρού. Για την επόμενη περίοδο, ανάβουν κεριά στις εκκλησίες να πεισθεί η τρόικα από τους πολιτικούς που ενδιαφέρονται για το καλό του πενόμενου λαού και να επιτρέψουν τη μείωση του φόρου στο θέρμανσης.