Η Tesla ανακοίνωσε ότι ο αριθμός παραδόσεων ηλεκτρικών οχημάτων (EV) του δεύτερου τριμήνου ήταν καλύτερος από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, αλλά είδε τη δεύτερη συνεχόμενη ετήσια μείωση, η οποία εν μέρει αποδίδεται στο κλείσιμο ενός γερμανικού εργοστασίου
Οι μετοχές της Tesla εκτινάχθηκαν κατά 10% την Τρίτη εν μέσω καλύτερων από τις αναμενόμενες παραδόσεις αυτοκινήτων κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, παρά τη δεύτερη συνεχόμενη μείωση σε ετήσια βάση. Αν και η εξασθενημένη ζήτηση και ο έντονος ανταγωνισμός συνέβαλαν στην επιβράδυνση των πωλήσεων, η παραγωγή προσιτών αυτοκινήτων της Tesla και ο τομέας αποθήκευσης ενέργειας μπορεί να οδηγήσουν τη μελλοντική ανάπτυξη.
Οι παραδόσεις EV της Tesla στο β’ τρίμηνο μειώθηκαν λιγότερο από το αναμενόμενο
Η Tesla παρέδωσε 443.956 EV το δεύτερο τρίμηνο, ξεπερνώντας τη μέση εκτίμηση της Wall Street για 439.302. Ωστόσο, ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει πτώση 4,8% σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο πέρυσι, μετά από μείωση 8,5% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο. Οι διαδοχικές μειώσεις σηματοδοτούν το μεγαλύτερο σερί απωλειών σε τριμηνιαίους αριθμούς παραδόσεων από το 2012.
Επιπλέον, η κατασκευάστρια εταιρεία EV με έδρα το Όστιν ανακοίνωσε την παραγωγή 410.831 αυτοκινήτων το δεύτερο τρίμηνο, μια μείωση 14% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, μετά από ετήσια πτώση 12,5% το πρώτο τρίμηνο.
Η Tesla απέδωσε την επιβράδυνση στο κλείσιμο του εργοστασίου στη Γερμανία, λόγω εμπρησμού και στις διακοπές των αποστολών μετά την εξέγερση στην Ερυθρά Θάλασσα το πρώτο τρίμηνο. Ωστόσο, δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με την επιβράδυνση στο δεύτερο τρίμηνο.
Παρ’ όλα αυτά, οι καλύτεροι του αναμενόμενου αριθμοί παραδόσεων μετρίασαν τις ανησυχίες ότι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο μπορεί να χάσει το στέμμα του από τον κινεζικό ανταγωνιστή του, την BYD, η οποία ανακοίνωσε αριθμό ρεκόρ παραδόσεων αυτοκινήτων τη Δευτέρα.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 426.000 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, κλείνοντας τη διαφορά μεταξύ των δύο κατασκευαστών. Η BYD ξεπέρασε την Tesla σε παραδόσεις αυτοκινήτων και έγινε ο μεγαλύτερος πωλητής EV το τελευταίο τρίμηνο του 2023.
Προκλήσεις του σκληρού ανταγωνισμού στην Κίνα
Η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Tesla, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 20% των εσόδων από τις πωλήσεις της. Ωστόσο, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από τους τοπικούς ανταγωνιστές και η οικονομική επιβράδυνση της Κίνας έχουν επηρεάσει την ανάπτυξη της Tesla.
Σύμφωνα με την Ένωση Επιβατηγών Αυτοκινήτων Κίνας (PCA), οι αποστολές της Tesla από το εργοστάσιο της Σαγκάης μειώθηκαν κατά 24,2% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο, σηματοδοτώντας την τέταρτη μείωση φέτος. Εν τω μεταξύ, οι κινεζικές κυβερνητικές επιδοτήσεις ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να στραφούν περισσότερο προς τα οχήματα νέας ενέργειας (NEV). Τα στοιχεία της PCA δείχνουν ότι οι πωλήσεις NEV αναμένεται να αυξηθούν κατά 28% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο.
Παρά τις μειώσεις των τιμών της Tesla από το 2023, το μερίδιο αγοράς της υψηλής κατηγορίας έχει διαβρωθεί, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε πιο προσιτά EV και υβριδικά οχήματα που κατασκευάζονται από ανταγωνιστές, ιδίως την BYD. Επιπλέον, η έλλειψη ποικιλίας της Tesla την έχει καταστήσει λιγότερο ανταγωνιστική από τους Κινέζους ανταγωνιστές της. Η BYD λανσάρει συνεχώς νέα μοντέλα για να ικανοποιήσει τις τοπικές απαιτήσεις των νοικοκυριών και αναβαθμίζει την τεχνολογία της για να μειώσει το κόστος. Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων της BYD αυξήθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο. Άλλοι ανταγωνιστές, όπως η Geely, είδαν επίσης τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 41% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Η Tesla παραμένει ο πιο σημαντικός κατασκευαστής EV στον κόσμο
Η Tesla παραμένει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής EV στον κόσμο, με χρηματιστηριακή αξία 734,25 δισ. δολαρίων (683,54 δισ. ευρώ) κατά το κλείσιμο της αγοράς την Τρίτη. Ενώ οι μετοχές της Tesla έχουν υποχωρήσει κατά 7,5% φέτος, έχουν ανακάμψει κατά 65% από την έκθεση αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου. Οι επενδυτές είναι αισιόδοξοι για τις δυνατότητες της Tesla να λανσάρει οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να επιταχύνει τη μαζική παραγωγή για το πρώτο εξάμηνο του 2025, αντί για το δεύτερο εξάμηνο.
Τον Απρίλιο, η Tesla ανακοίνωσε το σχέδιό της να μειώσει το παγκόσμιο εργατικό δυναμικό της κατά περισσότερο από 10% εν μέσω επιβράδυνσης της ανάπτυξης και εντεινόμενου πολέμου τιμών στη βιομηχανία EV.
Η ανάπτυξη στον τομέα της αποθήκευσης ενέργειας της Tesla επιταχύνθηκε, με τα έσοδα του τομέα να αυξάνονται κατά 7% το πρώτο τρίμηνο και να διαμορφώνονται στο υψηλό ρεκόρ των 1,64 δισ. δολαρίων (1,53 δισ. ευρώ), ενώ οι εφαρμογές ενέργειας αυξήθηκαν σε ρεκόρ 4,1 GWh. Η Musk αναμένει συνεχή ανάπτυξη σε αυτό το τμήμα.
Επιπλέον, η ικανότητα εκπαίδευσης AI της Tesla σχεδόν διπλασιάστηκε διαδοχικά, φθάνοντας σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Στην ετήσια συνέλευση των μετόχων, ο Musk εξέφρασε την πεποίθηση ότι τα ανθρωποειδή ρομπότ Optimus της εταιρείας θα μπορούσαν να αυξήσουν την αποτίμηση της αγοράς της Tesla στα 25 τρισεκατομμύρια δολάρια (23,27 τρισεκατομμύρια ευρώ). Προέβλεψε επίσης ότι η εβδομαδιαία παραγωγή των Cybertrucks θα μπορούσε να φτάσει τις 1.300 μονάδες.
Πηγή gr.euronews.com