Δεν πάνε πολλές ημέρες, που μέσα από τούτο το βήμα διαλόγου, μιλούσαμε για τη στρατηγική απόφαση των αλυσίδων σούπερ μάρκετ να επενδύσουν, ξοδεύοντας εκατομμύρια ευρώ, στις τιμές, μέσω πάσης φύσεως προσφορών και προωθητικών ενεργειών. Συνεχίζοντας έτσι, την τακτική που εδώ και δυο χρόνια εφαρμόζουν με εντατικότερο ρυθμό, ανταποκρινόμενοι άλλωστε και στην τάση της εποχής που θέλει τους καταναλωτές πλέον να αγοράζουν όσο πιο οικονομικά γίνεται, και περισσότερες προσφορές από κάθε άλλη φορά.
Τα πρώτα επίσημα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά τόσο για την έκταση της τάσης των προσφορών όσο και της στάσης των καταναλωτών. Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, αναφέρει πως το 2012 η αξία των προσφορών και προωθητικών ενεργειών ξεπέρασε τα 250 ευρώ!
Δηλαδή οι καταναλωτές πλήρωσαν 250 εκατ. ευρώ λιγότερα, επιλέγοντας να αγοράσουν από προσφορές κ.α. Εξάλλου, όπως σημειώνει η Nielsen περίπου το 38% των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ πραγματοποιούνται πλέον μέσω προσφορών και προωθητικών ενεργειών. Ποιος να το φαντάζονταν μερικά χρόνια πριν…
Ούτε λίγο ούτε πολύ το 82% των καταναλωτών αγοράζει περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με πριν την κρίση, ενώ το 72% δηλώνει ότι θα διατηρήσει αυτή τη συνήθεια και αφού ξεπεραστεί η οικονομική κρίση. Την ίδια ώρα 8 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι βρίσκουν περισσότερες προσφορές στα καταστήματα σούπερ μάρκετ σε σχέση με άλλα καταστήματα.
Επίσης, το 80% των καταναλωτών σημειώνει ότι συγκρίνει περισσότερο τις τιμές ανάμεσα στα προϊόντα σε σχέση με το παρελθόν και το 62% υποστηρίζει ότι αναζητεί πιο εντατικά προσφορές στα διάφορα προωθητικά φυλλάδια και στο διαδίκτυο.
Στον επόμενο τόνο, θέλουμε να ελπίζουμε, πως η επόμενη κίνηση τόσο από τις προμηθευτικές επιχειρήσεις όσο και τα σούπερ μάρκετ, θα είναι επιστροφή στις πραγματικές τιμές που πρέπει να έχει ένα προϊόν…