«Ράδιο Μετρονόμ», «Οι Αναλώσιμοι 4», «After 5: Όλα μετά», «Γελώντας στο Αφγανιστάν» και «Μάβκα: Το ξωτικό του Δάσους». Αυτές είναι οι ταινίες που βγαίνουν στους κινηματογράφους σήμερα, Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2023.
Μάβκα: Το ξωτικό του Δάσους
Από αμνημονεύτων χρόνων, τα αχανή δάση της Ουκρανίας κρύβουν αμέτρητα μυστικά και ανεξιχνίαστα μυστήρια. Αποτελούν το σπίτι μυθικών πλασμάτων που κατοικούν ανάμεσα σε αρχαία δέντρα, φυλάσσοντας πιστά το ιερό τους βασίλειο. Η Μάβκα είναι μια Ψυχή του Δάσους και η πρόσφατα επιλεγμένη Φύλακάς του. Η κύρια αποστολή της είναι να προστατεύσει το Δάσος και την ιερή Καρδιά του – την ίδια την Πηγή της Ζωής – από οποιαδήποτε επίθεση ή εισβολή, συμπεριλαμβανομένων των ανθρώπων. Ο Λούκας είναι ένα γνήσιο χωριατόπαιδο, με μεγάλη αγάπη για τη μουσική που διοχετεύει το ταλέντο του στο ξύλινο φλάουτό του ενώ ονειρεύεται να αφιερώσει τη ζωή του σε αυτό το πάθος. Και η μουσική του Λούκας δημιουργεί κάτι μοναδικό: η Μάβκα και ο Λούκας συναντιούνται και ερωτεύονται. Από την αρχή, η σχέση τους αντιμετωπίζει δυσκολίες, αλλά τα εμπόδια γίνονται ακόμη μεγαλύτερα όταν η φιλήδονη Κυλίνα καταφτάνει, ισχυριζόμενη ότι είναι κληρονόμος ενός παλιού πριονιστηρίου στην άκρη του Δάσους και υπόσχεται στους χωρικούς όλα τα πλούτη της βιομηχανικής προόδου που φέρνει από το εξωτερικό. Αυτό δεν είναι παρά μια πρόφαση για να κρύψει τον πραγματικό της σκοπό: να αποκτήσει την Καρδιά του Δάσους (ευελπιστώντας εγωιστικά να μείνει για πάντα νέα και όμορφη) — που δεν είναι άλλη από την ίδια τη Μάβκα, η οποία είναι ήδη ευάλωτη λόγω των συναισθημάτων της για τον Λούκας. Για να φτάσει στη Μάβκα, η Κυλίνα κρατά τον Λούκας ως όπλο της και σκορπίζει θυμό και φόβο στις καρδιές των χωρικών. Θα καταφέρει η Μάβκα να σώσει το δάσος; Θα μπορέσει η μουσική του Λούκας να κάνει θαύματα και να σώσει την αγάπη; Θα μπορέσουν οι δύο κόσμοι τους να ενωθούν ενάντια στο κακό;
Οι Αναλώσιμοι 4 (The Expend4bles)
Στην τέταρτη περιπέτειά τους, οι Αναλώσιμοι θα αντιμετωπίσουν έναν έμπορο όπλων που διοικεί τη δύναμη ενός τεράστιου ιδιωτικού στρατού.
(Θα ακολουθήσει αναλυτική κριτική σύντομα στο ertnews.gr)
After 5: Όλα μετά (After Everything)
Αν και η Τέσα και ο Χάρντιν είχαν χωρίσει προηγουμένως, ο Χάρντιν είναι αποφασισμένος να επανορθώσει και να αναζωπυρώσει την αγάπη τους. Όταν ταξιδεύει στη Λισαβόνα για να δει την Τέσα, η πρώην ερωτική του σχέση, η Νάταλι, ξαναμπαίνει στη ζωή του. Καθώς συνεχίζει να κυνηγάει την Τέσα, προκύπτουν προβλήματα όταν εχθροί από το παρελθόν του στέκονται μεταξύ τους και οι πιέσεις της εκδοτικής του εταιρείας απαιτούν την ολοκλήρωση του επόμενου μυθιστορήματός του. Ο Χάρντιν πρέπει να τα ξεπεράσει όλα αυτά, για να επανασυνδεθεί τελικά με την Τέσα. Είναι συντετριμμένος που η Τέσα θέλει να προχωρήσει και να μην είναι μαζί του, ενώ εκείνος θέλει να είναι μαζί της. Η Τέσα λέει στον Χάρντιν να προχωρήσει. Στη συνέχεια, εκείνος πηγαίνει στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας, για να ζητήσει από τη Νάταλι να τον συγχωρήσει για όλα όσα της έκανε πριν. Όταν έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με τη Νάταλι, θέλει να φύγει. Αργότερα, ο Χάρντιν συναντά τον Σεμπάστιαν (φίλο της Νάταλι), ο οποίος μισεί τον Χάρντιν. Το αν ο Χάρντιν και η Τέσα θα είναι μαζί μετά από αυτές τις καταστάσεις παραμένει μυστήριο.
Ράδιο Μετρονόμ (Metronom)
Βουκουρέστι, 1972. Η δεκαεπτάχρονη Άννα ονειρεύεται την αγάπη και την ελευθερία. Ένα βράδυ, καθώς γλεντάνε με τις φίλες της, αποφασίζουν να στείλουν ένα γράμμα στο Metronom, το μουσικό πρόγραμμα που μεταδίδει το Radio Free Europe παράνομα στη Ρουμανία. Τότε είναι που φτάνει στο κατώφλι της η Σεκουριτάτε, η μυστική αστυνομία του Τσαουσέσκου… Μια ταινία που ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια ως ντοκιμαντέρ και μεταμορφώθηκε σε μια βαθιά προσωπική κατάθεση για την εφηβεία και το τι σημαίνει να μεγαλώνεις σε έναν κόσμο όπου η φαντασία δείχνει την έξοδο κινδύνου, διά χειρός ενός ταλαντούχου νέου σκηνοθέτη, επί σειρά ετών συνεργάτη του Κορνέλιου Πορουμπόιου και του Κρίστιαν Μουντζίου.
Γελώντας στο Αφγανιστάν
Αμήχανη προσπάθεια σύνθεσης παλαιότερου και καινούριου υλικού από τη σκηνοθέτη που έχει χαρίσει στο παρελθόν αρκετά ενδιαφέρουσες δουλειές εστιασμένες σε θέματα και συνήθειες της ευρύτερης περιοχής. Κακογυρισμένα πλάνα αρχείου και συνεντεύξεις, με μεγάλης διάρκειας υλικό εγγραφής από βιντεοεπικοινωνίες, συγκρούονται αισθητικά και ρυθμικά με το νεότερο (και φανερά πιο προσεγμένο σε ποιότητα και ουσία) υλικό, με τη δημιουργό να ξεχνάει συχνά, ή ακόμα καλύτερα, να ψάχνει το θέμα της στα συντρίμμια μιας παλαιότερης ιδέας που οι εξελίξεις της έδωσαν άλλη πορεία. Επίσης, η on camera παρουσία της, σε αντίθεση με παλαιότερες δουλειές της, δεν είναι αναγκαία, και -άθελα της φαντάζομαι- υποβιβάζει τον πραγματικό πρωταγωνιστή, τον μαθητή της Καρίμ Ασίρ, που ως σύγχρονος Τσάρλι Τσάπλιν σχολιάζει τα κακώς κείμενα της ζωής στη χώρα του. Η διάρκεια της ιστορίας (90 λεπτά) ξεχειλώνει τα ουσιαστικά στοιχεία της ιστορίας, δηλαδή τον αγώνα ενός καλλιτέχνη να ξεφύγει από τη χώρα όπου οι Ταλιμπάν καταδικάζουν με πρωτόγονους όρους κάθε καλλιτεχνική ελευθερία.
Πηγή: ertnews.gr