Δράκουλας με ετικέτα καταστήματος. Ισπανός Γούντι Άλεν. Υπερτιμημένος Οπενχάιμερ… και λίγο από ό,τι περισσεύει, είναι οι ταινίες της κινηματογραφικής εβδομάδας που ξεκινάει την Πέμπτη 24 Αυγούστου 2023.
Vicky Christina Barcelona
Η συμμετοχή του “Coup de Chance”, της προγραμματισμένης ταινίας να βγει στην Ελληνική διανομή αυτήν την εβδομάδα, ακυρώθηκε με την ανακοίνωση της συμμετοχής της στο Φεστιβάλ Βενετίας. Σε έναν μήνα από τώρα το νέο της ραντεβού με το Ελληνικό κοινό. Για να καλυφθεί το κενό, στη θέση της προστέθηκε το οσκαρικό “Vicky Christina Barcelona” σε επανέκδοση.
Αντίστροφη μέτρηση
Μία ακόμα περιπέτεια με τον Λιαμ Νίσον προστίθεται στην επί πολλά έτη καλλιτεχνική του κατρακύλα. Ένα στέλεχος τράπεζας δέχεται απειλή για βόμβα ενώ οδηγεί με τα παιδιά του προς το σχολείο τους. Η βόμβα βρίσκεται κάτω από το κάθισμά του, και θα εκραγεί αν βγει από το αμάξι. Μοιάζει με κάτι ανάμεσα σε Speed και όλες τις περιπέτειες με κλισέ, και μόνο διαβάζοντας τη σύνοψη. Η δημοσιογραφική προβολή δεν πραγματοποιήθηκε ακόμα. Αν αξίζει τον κόπο, θα επανέλθουμε με αναλυτική κριτική στο ertnews.gr.
Οπενχάιμερ
Το Οπενχάιμερ είναι μια υπερτιμημένη καλλιτεχνικά ταινία ή το υπερμέγιστο αριστούργημα; Αν κληθούμε να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα με λίγες μόνο λέξεις, κλίνουμε προς το πρώτο. Τεχνικά άρτια σε παραγωγικό επίπεδο ταινία, με προσεγμένες (αλλά ως επί το πλείστον άψυχες) ερμηνείες, σενάριο που δεν φωτίζει τα σκοτάδια της προσωπικότητας του Οπενχάιμερ, και ελάχιστες στιγμές κινηματογραφικής ποιητικής έμπνευσης (μια από αυτές, η νοητή μεταφορά της ερωμένης του ήρωα σε απρόβλεπτο χώρο). Κάπως έτσι συνοψίζουμε την αίσθησή μας για τη νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν, της οποίας οι τρεις ώρες διάρκειας είναι εξαντλητικές και αδικαιολόγητες. Αναλυτικό κείμενο κριτικής θα ακολουθήσει στο ertnews.gr.
Αναλυτικότερα για την προσωπικότητα του Όπενχάιμερ, διαβάστε εδώ: Ποιος ήταν ο πραγματικός Ρόμπερτ Οπενχάιμερ;
Demeter: Η Αφύπνιση του Κακού
Όσοι βρίσκονται στο πλοίο Ντεμέτερ, θέλουν να φτάσουν συντομότερα στο Λονδίνο, η επιστροφή όμως για όλους, δεν μεταφράζεται με τον ίδιο τρόπο: Άλλος στοχεύει στα περισσότερα χρήματα που θα λάβει αν εκπληρώσει κατά γράμμα την αποστολή του, άλλος θέλει να επιστρέψει σε έδαφος στέρεο και στην κανονική ζωή. Στο αμπάρι, σα μια σύγχρονη κιβωτό του Νώε, τα ζωντανά που μεταφέρουν είναι αναστατωμένα σα να αντιλαμβανονται το κακό που έρχεται. Μια λαθρεπιβάτης που ψυχορραγεί στο αμπάρι, ίσως είναι και το κλειδί του μυστηρίου, που θα λυθεί μόνο όταν καταλάβουν ποιος έχει ναυλώσει το καράβι. Το κακό βρίσκεται εν πλω.
Το «Demeter: Η Αφύπνιση του Κακού» κάνει ακροβασίες σε θολά νερά και ανάμεσα στα είδη· προσπαθεί να είναι ένα σοφιστικέ ψυχόδραμα, που παράλληλα προσεγγίζει και το κοινό των ταινιών τρόμου. Στο σύνολο αυτή η ισορροπία θα κρατηθεί χωρίς να προσβάλει ούτε το ένα, ούτε το άλλο κοινό.
Η ιστορία του Δράκουλα ζωντανεύει εν πλω. Στην υποβλητική ταινία που υπηρετεί με σοβαρότητα και τους λάτρεις των ταινιών τρόμου αλλά και των ψυχολογικών θρίλερ, το κοινό αισθάνεται να πνίγεται από την αγωνία όσο οι χαρακτήρες ψάχνουν για λιμάνι.
Οι Δύο Άλφρεντ (French tech)
Με πρώτο πιθανό τίτλο «Γαλλοτέκ», το «Δύο Άλφρεντ» βρίσκει ημερομηνία εξόδου… και νέο όνομα. Άφραγκος και άνεργος ο Αλεξάντρ πρέπει να επιβεβαιώσει στη γυναίκα του που βρίσκεται σε αποστολή πως μπορεί να φροντίσει τα παιδιά και να βρει δουλειά. Δηλώνοντας ψεύτικα στοιχεία πιάνει δουλειά σε μια εταιρεία, ένα όμως μυστικό που θα μάθει θα κάνει τη ζωή του ακόμα πιο δύσκολη. Γαλλικό χιούμορ με κρύες και ζεστές στιγμές, που διασώζεται διεκδικώντας θετικό πρόσημο από τις προσεγμένες ερμηνείες.
Δύο Φεγγάρια τον Αύγουστο
Θεματικά συμβατό με τον φετινό Αύγουστο. Με τη μοναδική μουσική του Νίκου Κυπουργού, τα «Δύο Φεγγάρια τον Αύγουστο», είναι μια λυρική καταγραφή ενός τρελού έρωτα, αλλά και των περιθωριακών τύπων που επιμένουν να κατοικούν την άδεια καλοκαιρινή αυγουστιάτικη Αθήνα. Σε επανέκδοση η ταινία του Κώστα Φέρρη.
Όλα Πάνε Καλά
Στο «Όλα Πάνε Καλά», ο Γκοντάρ εξετάζει τη δομή-φιλοσοφία-γλώσσα των ταινιών αλλά και των σχέσεων. Αναλύει τη σημασία των συγκρούσεων και των επαναστάσεων μέσα από τη ζωή ενός ζευγαριού και αξιοποιεί το Παρίσι σαν ουδέτερη ζώνη για να ακουστεί η ιστορία των εκπροσώπων των παραπάνω.
Έτσι, το 1972 με το «Όλα θα πάνε καλά» και πρωταγωνιστές τον Ιβ Μοντάν και την Τζέιν Φόντα, καταγράφει τις σκέψεις γύρω από τον Μάη του ’68, αποδεικνύοντας, τέσσερα χρόνια μετά, ότι τίποτα δεν φαίνεται να έχει αλλάξει.
Πηγή: ertnews.gr