Ποιες υποψηφιότητες μας εξέπληξαν ευχάριστα και ποιοί δικαιούνται να αισθάνονται ριγμένοι…
Όπως και κάθε χρόνο, τα Oscars αποτελούν τα δημοφιλή βραβεία που κάνουν κόσμο να διαφωνεί, είτε με τις βραβεύσεις, είτε με την παρέα του… Όμως το ίδιο συμβαίνει τελευταία και στην ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων. Διότι μπορεί τα μεγάλα φαβορί να διαφαίνονται αρκετό καιρό πριν ορισμένες φορές, αλλά και μόνο το να είσαι προτεινόμενος σε μια κατηγορία -ακόμα κι αν ουσιαστικά δεν έχεις πιθανότητες να κερδίσεις το Χρυσό Αγαλματίδιο- αποτελεί τιμή για έναν καλλιτέχνη και αναγνώριση της δουλειάς του.
Ας δούμε λοιπόν στη φετινή παρουσίαση των υποψηφιοτήτων, που έγινε την Πέμπτη 15 Ιανουαρίου, ποιές ήταν οι θετικές και αρνητικές εκπλήξεις…
Ξεκινώντας με την κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας Animation, μεγάλος απών είναι η ταινία THE LEGO MOVIE! Έσκισε σε εισπράξεις παγκοσμίως, πήρε καλές κριτικές, χρησιμοποίησε πρωτοποριακές τεχνικές stop-motion-animation και είναι μια πολύ fan ταινία που ενθουσίασε μεγάλο μέρος του κοινού. Αντί για αυτό, στην πεντάδα εισχώρησαν τα λιγότερο γνωστά SONG OF THE SEA και η εξαιρετική παραγωγή του Studio Ghibli, THE TALE OF THE PRINCESS KAGUYA. Έτσι το THE LEGO MOVIE πήρε μόνο μια υποψηφιότητα, αυτή Καλύτερου Τραγουδιού για το Everything Is Awesome, που ειλικρινά δεν είναι κάτι ιδιαίτερο. Τελικά δεν είναι όλα awesome για τα Legos φέτος…
Ο σκηνοθέτης της ταινίας Phil Lord ανέβασε στο twitter του ένα δικό του Oscar, φτιαγμένο από τουβλάκια Lego…Και μιας και είμαστε στην κατηγορία Καλύτερου Τραγουδιού -μια ομολογουμένως περίεργη κατηγορία, ανοιχτή σε εκπλήξεις- να αναφέρουμε ότι πάλι θα κλαίει η Lana Del Rey που δεν κατάφερε να προταθεί με το Big Eyes για την ομώνυμη ταινία του Tim Burton, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αφού και πέρυσι το αγαπημένο κομμάτι Young And Beautiful έμεινε αιφνιδιαστικά απ’ έξω… Φέτος θα έχει παρέα και την Lorde που είχε βάσιμες ελπίδες με το Yellow Flicker Beat για το The Hunger Games: Mockingjay Part 1.
Στην κατηγορία Καλύτερου Ντοκιμαντέρ όλοι περιμέναμε να προταθεί το συγκινητικό Life Itself, για τον αγαπημένο στην Ακαδημία κριτικό κινηματογράφου Roger Ebert, αλλά για κάποιο λόγο δεν συμπεριλήφθηκε στην πεντάδα.Ας πάμε στην κατηγορία Α’ Γυναικείου Ρόλου. Εδώ είχαμε 2 τεράστιες εκπλήξεις. Η αρνητική είναι πως αυτή που έκανε την μεγαλύτερη καμπάνια τους τελευταίους μήνες για να την προσέξουν όλοι και γύριζε σε όλες τις εκπομπές, η Jennifer Aniston δηλαδή, δεν άκουσε το όνομα της… Την ερμηνεία της στο CAKE δεν την έχουμε δει ακόμα, αλλά ίσως η Ακαδημία έχει κάποια κολλήματα στο να αναγνωρίσει ηθοποιούς με τηλεοπτικό παρελθόν… Τη θέση της στην πεντάδα όμως κατάφερε να “΄κλέψει” η πολυαγαπημένη γαλλίδα Marion Cotillard για την όντως εκπληκτικά στιβαρή της ερμηνείας στην ταινία των αδελφών Dardenne DEUX JOURS, UNE NUIT. Το σνομπάρισμα της Amy Adams για το BIG EYES ήταν πιο αναμενόμενο, παρόλο που πήρε την Χρυσή Σφαίρα την προηγούμενη εβδομάδα.
Στην κατηγορία Β’ Γυναικείου Ρόλου η συμπαθητική Laura Dern έκανε την έκπληξη και μπήκε στην πεντάδα για την ερμηνεία της στο WILD. Το ίδιο και η Keira Knightley για το THE IMMITATION GAME που ήταν απλά καλή. Δεύτερη υποψηφιότητα της μετά το 2006 και το PRIDE AND PREJUDICE.Πηγαίνοντας στον Α’ Ανδρικό Ρόλο, έκπληξη αποτελεί η υποψηφιότητα του Bradley Cooper για το AMERICAN SNIPER. Τρίτη σερί υποψηφιότητα για τον Cooper μετά τα SILVER LININGS PLAYBOOK και AMERICAN HUSTLE. Χρειάστηκε να σπρώξει εκτός της κατηγορίας την μεταμόρφωση του –αδικημένου από την Ακαδημία- Jake Gyllenhaal στο NIGHTCRAWLER, αλλά και τον David Oyelowo, που υποδύεται τον Martin Luther King Jr στην ταινία SELMA.
Μιας και μιλήσαμε για το SELMA να πούμε ότι προκάλεσε έκπληξη πως προτάθηκε για δύο μόλις βραβεία. Δεν το έχουμε δει ακόμα στην Ελλάδα, αλλά λόγω του θέματος του αναμενόταν κάτι παραπάνω. Καλύτερο Τραγούδι (κέρδισε την αντίστοιχη Χρυσή Σφαίρα) και Καλύτερης Ταινίας. Τώρα πως είναι δυνατόν να προτείνεται μια ταινία για Oscar Καλύτερης Ταινίας χωρίς να υποστηρίζεται με αντίστοιχες υποψηφιότητες Σεναρίου, Σκηνοθεσίας και ρόλων είναι ένα θέμα που μόνο η Ακαδημία θα μπορούσε να μας εξηγήσει!Το ακριβώς αντίθετο συνέβη για το FOXCATCHER. Η ταινία του Bennett Miller καταπιάνεται με ένα δύσκολο και περίεργο θέμα. Κατάφερε να πείσει τα μέλη της Ακαδημίας και να πλασαριστεί σε πέντε κατηγορίες (Α΄ και Β΄ Ανδρικό Ρόλο, Σκηνοθεσία, Σενάριο και Μακιγιάζ), αλλά όχι Καλύτερης Ταινίας! Ενώ πλέον μπορούν να προταθούν μέχρι δέκα ταινίες, φέτος προτάθηκαν οχτώ. Δηλαδή για ποιό λόγο το FOXCATCHER να μην πάρει μια από τις δύο εναπομείναντες θέσεις, κανείς δεν το κατάλαβε…Φανταζόμαστε τους μεγαλεπήβολους σκηνοθέτες Christopher Nolan και David Fincher να μην είναι καθόλου ευχαριστημένοι… Ναι μεν το INTERSTELLAR του πρώτου προτάθηκε σε πέντε κατηγορίες, αλλά είναι όλες σε δευτερεύουσες κατηγορίες (Σκηνογραφίας, Μουσικής, Οπτικών Εφέ, Ήχου και Μιξάζ), εξαφανίζοντας έτσι τις ελπίζες για πιο βασικές κατηγορίες. Το GONE GIRL του δεύτερου πριν μερικούς μήνες φαινόταν δυνατόν να μπει σε πολλές κατηγορίες και τελικά έφυγε με μόλις μια, αυτή Α΄ Γυναικείου Ρόλου για την Rosamund Pike.
Τέλος, τεράστια θετική έκπληξη οι πέντε υποψηφιότητες του WHIPLASH! Μια μικρή ταινία που γυρίστηκε σε μόλις 19 ημέρες! Μια ταινία με μεγάλη καρδία που ειλικρινά αξίζει να δει κανείς στη μεγάλη οθόνη. Άχαστο και μεγαλύτερο φαβορί της βραδιάς των βραβείων αποτελεί το Oscar Β΄ Ανδρικού Ρόλου που 99% θα καταλήξει στον J.K. Simmons. Αλλά το ότι προτάθηκε επίσης για Καλύτερο Μοντάζ, Μιξάζ, ενώ κατάφερε να μπει και στο Πρωτότυπο Σενάριο αλλά και στην Καλύτερη Ταινία… μας χαροποιούν ιδιαίτερα.
Για τα αποτελέσματα, υπομονή μέχρι την τελετή, την Κυριακή 22 Φεβρουαρίου…