Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα εν ώρα καθήκοντος των τριών αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού που επέβαιναν στο ελικόπτερο που κατέπεσε την Πέμπτη, 11/2/2016, θυμόμαστε άλλα τραγικά περιστατικά που πρόσθεσαν ήρωες στις τάξεις των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων αλλά και κόστισαν τους πατεράδες και συζύγους στους αγαπημένους τους ανθρώπους. Τα περιστατικά καταγράφονται στο tilegrafima.gr:
1991
Στις 5 Φεβρουαρίου του 1991 ένα πολεμικό αεροσκάφος C130 με αριθμό 748, απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας, με προορισμό το Ηράκλειο της Κρήτης, μέσω Αγχιάλου, όπου θα έκανε στάση για να παραλάβει κι άλλα άτομα. Στο αεροσκάφος επέβαιναν 58 σμηνίτες και 5 μέλη του πληρώματος. Την περίοδο εκείνη, ο πόλεμος στον Περσικό Κόλπο βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη ακι οι Αμερικανοί σφυροκοπούσαν ιρακινούς στόχους. Η φύλαξη στη βάση της Σούδας είχε πολλαπλασιαστεί.
Το C 130 είχε απογειωθεί στο πλαίσιο διατεταγμένης αποστολής, σχετικής με την εμπλοκή της Ελλάδας στα πολεμικά γεγονότα. …Είκοσι λεπτά μετά την απογείωση, το αεροπλάνο χάθηκε από τα ραντάρ. Είχε επικοινωνήσει με τον πύργο ελέγχου στον Αλμυρό, ζητώντας άδεια προσγείωσης, την οποία είχε λάβει. Έκτοτε, η επικοινωνία χάθηκε. Αμέσως ξεκίνησε μια τεράστια επιχείρηση εντοπισμού του, η οποία όμως δεν είχε άμεσα αποτελέσματα. …Για σχεδόν 4 ημέρες γίνονταν έρευνας τόσο από ξηράς όσο και από αέρος, οι οποίες δεν κατάφεραν να φέρουν στο φως κανένα ίχνος του C 130. Τα συντρίμμια του εντοπίστηκαν τελικά από τον πιλότο ενός στρατιωτικού ελικοπτέρου, στο όρος Όθρυς, στην κορυφή Τσατάλι. Κανένας από τους 63 επιβαίνοντες δεν επέζησε του δυστυχήματος. Η περισυλλογή των θυμάτων έγινε αμέσως και η τραγωδία έγινε πρωτοσέλιδο. …
1996
Τα ξημερώματα της 31ης Ιανουαρίου, μία από τις πλέον μαύρες ημέρες της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, ένα ελληνικό ελικόπτερο απογειώνεται από τη γραγάτα “Ναυαρίνο” για να ελέγξει αν όντως είχαν αποβιβαστεί Τούρκοι κομμάντος στην Ίμια. Το πλήρωμα του ελικοπτέρου αναφέρει ότι εντόπισε περί τους 10 τούρκους κομάντος με τη σημαία τους. Δίνεται εντολή να επιστρέψει στη βάση του κι ενώ πετά μεταξύ των βραχονησίδων Πίτα και Καλόλιμνος αναφέρει βλάβη και χάνεται από τα ραντάρ. Αργότερα θα ανασυρθούν νεκρά και τα τρία μέλη του πληρώματος, ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός, σκοτώθηκαν.
Σχετικά με τις αιτίες πτώσης του ελικοπτέρου έχουν διατυπωθεί διάφορες απόψεις. Η επίσημη άποψη του ελληνικού κράτους ήταν ότι το σκάφος κατέπεσε λόγω κακοκαιρίας και απώλειας προσανατολισμού του πιλότου. Ωστόσο, στην Ελλάδα υπάρχει ευρέως διαδεδομένη η άποψη ότι το ελικόπτερο καταρρίφθηκε είτε από το Τουρκικό Ναυτικό είτε από τους τούρκους καταδρομείς που υπήρχαν πάνω στο νησί και ότι το γεγονός αποκρύφθηκε, προκειμένου να λήξει η κρίση και να μην οδηγηθούν οι δύο χώρες σε γενικευμένη σύρραξη ή ακόμα και σε πόλεμο.
2009
Ο 55χρονος πιλότος του αεροσκάφους Pezetel Στέργιος Κωτούλας έπεσε τη στιγμή που εκτελούσε το καθήκον του προς την πατρίδα και το κοινωνικό σύνολο. Το μεσημέρι της 27 Αυγούστου 2009 και κατά τη διάρκεια κατάσβεσης πυρκαγιάς στην περιοχή Κατελειός Κεφαλονιάς, το πολωνικής κατασκευής Pezetel του σμηνάρχου Κωτούλα καρφώθηκε στο έδαφος, λίγο μετά τη ρίψη του φορτίου του.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας (Π. Α.), στην πτώση του συνέβαλαν ηλεκτροφόρα καλώδια. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος αριθμούσε ήδη 26 χρόνια στην υπηρεσία της Π. Α. και του Πυροσβεστικού Σώματος (Π. Σ.) και είχε συμπληρώσει ήδη 4.733 ώρες πτήσεως.
2010
Με τραγικό τρόπο έχασαν τη ζωή τους οι δύο χειριστές ενός ολοκαίνουριου ελικοπτέρου Απάτσι το οποίο έντεκα λεπτά πριν τις 12 το μεσημέρι της Παρασκευής 30 Ιουλίου του 2010, κατέπεσε μέσα στο αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων έπειτα από βλάβη που παρουσιάστηκε αιφνιδίως. Οι δύο πιλότοι –ο ταγματάρχης Δ.Α. και αρχιλοχίας Γ.Κ είχαν απογειωθεί με ένα από τα επιθετικά ελικόπτερα τύπου Απάτσι της αεροπορίας στρατού, στο πλαίσιο προγραμματισμένης εκπαιδευτικής πτήσης.
Ενώ το ελικόπτερο πετούσε σε ύψος 3.000 ποδών, ο κυβερνήτης ανέφερε στον πύργο ελέγχου ότι αντιμετωπίζει τεχνικό πρόβλημα. Έπειτα από συνεννόηση με τον πύργο ελέγχου, οι δύο άτυχοι πιλότοι προσπάθησαν να προσγειώσουν το Απάτσι πίσω στη βάση τους. Μέσα στο αεροδρόμιο της Πάχης, όπως αναφέρουν στρατιωτικοί, οι χειριστές επιχείρησαν προσγείωση ανάγκης με αυτοπεριστροφή. Δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί αν η μέθοδος αυτή για την προσγείωση του ελικοπτέρου επελέγη από τους άτυχους πιλότους λόγω της βλάβης που αντιμετώπιζαν, ή αν το Απάτσι βρισκόταν σε περιδίνηση. Ενώ το ελικόπτερο βρισκόταν σε ύψος περίπου 100 ποδών (δηλαδή γύρω στα 30 μέτρα από το έδαφος), οι χειριστές απώλεσαν οριστικά τον έλεγχο του Απάτσι.
Το ελικόπτερο βυθίστηκε σαν μια ανεξέλεγκτη μάζα, προσέκρουσε στο έδαφος με το ρύγχος και ανεφλέγη. Πληροφορίες λένε ότι της συντριβής ακολούθησαν εκρήξεις.
2015
Δύο Ελληνες πιλότοι καθώς και άλλοι οκτώ νατοϊκοί στρατιωτικοί έχασαν τη ζωή τους μετά την πτώση ελληνικού μαχητικού τύπου F-16 στην αεροπορική βάση Los Llanos, στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας.
Σύμφωνα με το ισπανικό υπουργείο Αμυνας, το αεροσκάφος υπέστη απώλεια ισχύος κατά τη διάρκεια της απογείωσης, δεν μπόρεσε να πάρει ύψος και έπεσε πάνω σε άλλα νατοϊκά αεροσκάφη στον χώρο στάθμευσης της αεροπορικής βάσης.Οι δύο Έλληνες που έχασαν τη ζωή τους ήταν ο σμηναγός Παναγιώτης Λάσκαρης, 35 ετών, έγγαμος με ένα γιο, με σύνολο ωρών πτήσεως 1459 εκ των οποίων οι 872 ώρες σε αεροσκάφη F-16 και ο σμηναγός Αθανάσιος Ζάγκας 31 ετών, έγγαμος, με ένα γιο και μια κόρη, με σύνολο ωρών πτήσεως 1128 εκ των οποίων οι 528 σε αεροσκάφη F-16.