Πολλά είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν γύρω από την αεροπορική τραγωδία που βύθισε στο πένθος μεταξύ άλλων χωρών τη Γαλλία, την Ισπανία και την Γερμανία. Μία ημέρα μετά την συντριβή του Airbus320 της εταιρίας Germanwings που εκτελούσε την πτήση AU9525 από Βαρκελώνη για Ντίσελντορφ και παρέσυρε στο θάνατο 150 επιβαίνοντες, διεθνή δίκτυα αναζητούν στοιχεία που θα λύσουν το μυστήριο.
Το αμερικανικό δίκτυο CNN συγκέντρωσε σειρά ερωτημάτων και επιχείρησε να δώσει απαντήσεις για την αεροπορική τραγωδία, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες.
Η πτήση
Όπως αναφέρει, λοιπόν, το δίκτυο το αεροσκάφος απογειώθηκε στις 10:01 (τοπική ώρα) από την Βαρκελώνη με προορισμό το Ντίσελντορφ της Γερμανίας με 144 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα, ενώ η απογείωση καθυστέρησε περίπου 26 λεπτά καθώς οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας δεν έδωσαν άδεια.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την εταιρία Germanwings ανέβηκε στα 38.000 πόδια στις 10:45 και έπειτα σημείωσε κάθοδο για οκτώ λεπτά. Το αεροσκάφος χάθηκε από τα γαλλικά ραντάρ στις 10:53 και ενώ βρισκόταν σε ύψος 6.000 ποδών, ενώ συνετρίβη γύρω στις 11:00 σε απομονωμένη περιοχή κοντά στην πόλη Ντιν-λε-Μπεν.
Παρ΄όλα αυτά, το CNN επισημαίνει πως οι γαλλικές αρχές έδωσαν στη δημοσιότητα ελαφρώς διαφορετικά στοιχεία αναφέροντας πως το αεροσκάφος ξεκίνησε την κάθοδό του στις 10:31.
Το μεγάλο ερώτημα που παραμένει αναπάντητο είναι η αιτία της συντριβής. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας επιχείρησαν να επικοινωνήσουν με τους κυβερνήτες, οι οποίοι ωστόσο δεν απάντησαν, ενώ έδωσαν οι ίδιοι σήμα κινδύνου μετά την αδυναμία επικοινωνίας με τους χειριστές του αεροσκάφους.
Οι τελευταίες στιγμές και η «βουτιά»
Το πλήρωμα, πάντως, δεν εξέπεμψε κανένα τέτοιο σήμα, σύμφωνα με την Πολιτική Αεροπορία της Γαλλίας.
Σύμφωνα με δηλώσεις του ειδικού Νταβίντ Σουσί στο CNN, οι κυβερνήτες είχαν τον έλεγχο του αεροσκάφους.
Σχετικά με τα σενάρια της συντριβής, ο υπουργός Εσωτερικών της Γαλλίας, Μπερνάρ Καζνέβ, με δηλώσεις του στο δίκτυο BFMTV επανήλθε στην υπόθεση της τρομοκρατικής ενέργειας λέγοντας: «Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε την τρομοκρατία, αλλά δεν αποτελεί πιθανή εξήγηση αυτή τη στιγμή».
Ο Γάλλος υπουργός επισήμανε πως είναι απαραίτητο οι αρμόδιες αρχές να συνεχίσουν το έργο τους.
Τι έγινε, όμως, τα τελευταία λεπτά στο αεροσκάφος;
Σύμφωνα με ειδικούς η «βουτιά» του αεροπλάνου ήταν ελεγχόμενη, ωστόσο κανείς δε μπορεί να εξηγήσει το λόγο για τον οποίο οι χειριστές δεν εξέπεμψαν σήμα κινδύνου.
Μία από τις θεωρίες θέλει τους δύο κυβερνήτες να έχασαν τις αισθήσεις τους έπειτα από ξαφνική αποσυμπίεση του κόκπιτ, με αποτέλεσμα να μην καταφέρουν να αποτρέψουν τη συντριβή.
Ο πιλότος Αντονι Ρομάν συμφωνεί με τη θεωρία αυτή και όπως είπε στο αμερικανικό δίκτυο είναι πιθανό οι κυβερνήτες να μην αντέδρασαν ακριβώς επειδή δεν είχαν τις αισθήσεις τους.
Το σημείο της συντριβής
Όσο για το σημείο της τραγωδίας, αυτό περιγράφεται ως δύσβατο, με αποτέλεσμα το έργο των σωστικών συνεργείων να είναι αρκετά δύσκολο. Σαν να μην έφτανε η δυσκολία στην πρόσβαση, τα συντρίμμια έχουν διασκορπιστεί σε μεγάλη ακτίνα, ενώ το μεγαλύτερο από αυτά έχουν το μέγεθος ενός μικρού αυτοκινήτου.
Ποιοι ήταν οι επιβαίνοντες
Ο πιλότος της πτήσης πετούσε για την Germanwings για περισσότερα από δέκα χρόνια και είχε περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του και συγκεκριμένα με ίδιου τύπου αεροπλάνα, σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία.
Αν και πληροφορίες αναφορικά με τους επιβάτες άρχισαν να βλέπουν τις τελευταίες ώρες το «φως» της δημοσιότητας, αξιωματούχοι τονίζουν ότι υπάρχει ακόμη αρκετή αβεβαιότητα, αναφορικά με το ποιοι τελικά επέβαιναν στο αεροπλάνο.
Ο βασιλιάς της Ισπανίας Φελίπε είπε ότι «μεγάλος αριθμός Ισπανών, Γερμανών και Τούρκων» ήταν μέσα στο αεροπλάνο, ενώ μεταξύ άλλων, με το Airbus 320 ταξίδευαν και 16 μαθητές από σχολεία της Γερμανίας. Επίσης, Αυστραλοί, Αργεντίνιοι, Βέλγοι, Βρετανοί, Κολομβιανοί, Ολλανδοί και Αυστραλοί πολίτες βρίσκονταν στη λίστα των επιβατών.
Η Άνγκελα Μέρκελ και ο Φρανσουά Ολάντ στο σημείο της τραγωδίας
Το αεροπλάνο
Το αεροπλάνο που συνετρίβη την τρίτη στις γαλλικές Άλπεις ήταν ένα Airbus A320, ένα μοντέλο αεροπλάνου που θεωρείται από τα πλέον αξιόπιστα.
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε παραδοθεί στην αεροπορική εταιρεία Lufthansa το 1991 και είχε πραγματοποιήσει περίπου 58.300 ώρες πτήσης. Επίσης, η εταιρεία Germanwings στην οποία ανήκε (θυγατρική της Lufthansa) ανέφερε ότι ο τελευταίος έλεγχος στο Airbus A320 είχε πραγματοποιηθεί στο Ντίσελντορφ τη Δευτέρα, μία μόλις ημέρα πριν την συντριβή.
Ωστόσο, το μεγάλο ερώτημα είναι αν ένα μηχανικό πρόβλημα στο αεροσκάφος οδήγησε στην τραγωδία.
Αναλυτής του CNN, ανέφερε ότι «κάτι συνέβη και ανάγκασε τους πιλότους να αρχίσουν να κατεβαίνουν». Όμως, τι θα μπορούσε να είχε συμβεί;
Η έρευνα
Εκατοντάδες Γάλλοι πυροσβέστες και αστυνομικοί συμμετέχουν στις έρευνες για το αεροσκάφος στις γαλλικές Άλπεις. Μέχρι στιγμής, έχουν καταφέρει να ανακτήσουν ένα από τα δύο μαύρα κουτιά του αεροπλάνου.
Επίσης, ο καταγραφέας συνομιλιών του πιλοτηρίου, ο οποίος είναι κατασκευασμένος για να «πιάνει» όλους τους ήχους και τις συνομιλίες κατά τη διάρκεια μιας πτήσης, υπέστη σοβαρές ζημιές, αλλά είναι αξιοποιήσιμος. Μάλιστα, το απόγευμα της Τετάρτης, Γάλλοι αξιωματούχοι ανέφεραν ότι περιέχει περιέχει αξιοποιήσιμους ήχους και συνομιλίες.
Παράλληλα, οι ερευνητές τονίζουν πως τα συντρίμμια του αεροπλάνου δεν δείχνουν ότι θα μπορούσε να είχε γίνει κάποια έκρηξη στον αέρα, γεγονός που δείχνει ότι το Airbus 320 χτύπησε στο έδαφος και διαλύθηκε.
Τα μαύρα κουτιά θα ρίξουν πιθανότατα «φως» στο τι συνέβη στο αεροσκάφος και το οδήγησε στη συντριβή, αν και οι απαντήσεις μπορεί να μη δοθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα, αφού σε αρκετές περιπτώσεις αεροπορικών δυστυχημάτων, οι αναλυτές περνούν μήνες ολόκληρους πριν καταλήξουν σε κάποιο συγκεκριμένο πόρισμα.