Σε μία εποχή όπου η εικόνα είναι μάλλον το παν, οι πολιτικοί δεν μπορούν να θεωρούν πια αμελητέα μεταβλητή την εμφάνισή τους. Μεγάλοι πολιτικοί άνδρες και γυναίκες επενδύουν χρόνο αλλά και χρήμα στο στυλ και την εικόνα τους.
Πρωτοστάτες μιας προσεγμένης εικόνας είναι μάλλον οι Αμερικανοί πολιτικοί. Ο γνωστός στυλίστας των πολιτικών στην Ουάσινγκτον Corey Roche έχει μάλιστα δηλώσει ότι κάθε πολιτικός υπολογίζει στο προϋπολογισμό του και την καμπάνια του χρήματα για την γκαρνταρόμπα του.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Όμπαμα επιλέγει να φορά δημιουργίες του Martin Greenfield που έχουν το ίδιο στυλ και κοστίζουν περίπου 2.000$. Το μικρό -σχετικά- κόστος δεν είναι τυχαίο. Είναι θέμα approachability δηλ. προσεγγισιμότητας από τον λαό.
Η υποψήφια για την προεδρία Χίλαρι Κλίντον συχνά συμβουλεύεται την Anna Wintour (αρχισυντάκτρια της αμερικανικής Vogue) σε συνδυασμό με την επικοινωνιολόγο της για να διαλέξει τα ρούχα της. Αν και κάνει πάντα συντηρητικές και απλές φαινομενικά επιλογές, αυτές κοστίζουν. Για παράδειγμα τον προηγούμενο μήνα η Κλίντον φόρεσε ένα σακάκι Αρμάνι που κόστιζε 12,000$ σε ομιλία της για την ανισότητα στους μισθούς!!!
Ο αντίπαλος Ντόναλντ Τραμπ φορά και εκείνος μία και μοναδική μάρκα που όπως βρίσκει ο ίδιος τον αναδεικνύει και τον βοηθά να αποπνέει εμπιστοσύνη. Η μάρκα-Τραμπ είναι οι Brioni που κοστίζει στον υποψήφιο πρόεδρο από 5,250$ ως 6,900$ ανά σύνολο.
Και ο Ρώσος πρόεδρος Βλαδιμίρ Πούτιν, όμως, ξέρει καλά να επιλέγει την υψηλή γκαρνταρόμπα του με κομμάτια Kiton ή, όπως ο Τραμπ, Brioni τα οποία φτιάχνονται αποκλειστικά γι αυτόν από έναν σχεδιαστή και του κοστίζουν πάνω από 5000$ έκαστο.
Έξω “απ’ τον χορό”, όμως, φαίνεται να είναι η Γερμανίδα καγκελάριος Μέρκελ η οποία ψωνίζει – όχι με τεράστια επιτυχία- μόνη της και με σχετικά μικρό μπάτζετ, ενώ δεν διστάζει να φοράει τα ίδια ρούχα τρεις και τέσσερις φορές.