Αύριο αναμένεται να αποφασίσει το Συμβούλιο της Επικρατείας για τη συνέχεια του έργου του Flyover στην Θεσσαλονίκη.
Η αίτηση αναστολή την προηγούμενη εβδομάδα έγινε δεκτή από τα όργανα του ΣτΕ βάζοντας φρένο στα έργα.
Ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος σε δηλώσεις του προειδοποίησε από την πλευρά του πως αν σήμερα σταματούσαμε το έργο, θα έπρεπε να λυθεί μια Σύμβαση Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα, ένα ΣΔΙΤ, το οποίο δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Και στη συνέχεια να επαναπροκηρύξουμε μία νέα εργολαβία για να αναστρέψει τη μορφή που έχει πάρει σήμερα ο περιφερειακός και να τον αποδώσει στην προτέρα κατάσταση. Που και αυτό δεν είναι εφικτό, είναι πάρα πολύ δύσκολο γιατί υπάρχουν και πάρα πολλά θέματα προδιαγραφών και ζητήματα τα οποία δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστούν”.
Όπως είπε το έργο έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια και, ενώ ανέφερε πως “θα αναστρέψει τα πράγματα και θα δώσει μία διέξοδο σε έναν περιφερειακό ο οποίος έχει φτάσει στα όριά του και σε λίγο θα εμφάνιζε φαινόμενα που δεν θα θέλαμε να ζούμε και σήμερα που τα ζούμε, ως μία προσωρινή ταλαιπωρία της πόλης, καταλαβαίνουμε πόσο πραγματικά απευκταία είναι”.
Ο υφυπουργός ανέφερε πως το έργο διαθέτει κυκλοφοριακή μελέτη και προμελέτη σκοπιμότητας.
Το έργο “Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης” (FlyOver), είναι προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ και κατασκευάζεται από Άβαξ – Μυτιληναίος.
Η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης (FlyOver) θα είναι ένας νέος, υπερσύγχρονος, εναέριος αυτοκινητόδρομος που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, καθώς θα κάνει τις μετακινήσεις πιο γρήγορες και ασφαλείς, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.
Το Flyover θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση και θα σώσει ζωές, καθώς σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία, ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα.
Το πρωτοποριακό έργο, μοναδικό του είδους στην Ελλάδα, αφορά 13 χιλιόμετρα, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Η φάση κατασκευής του έργου θα διαρκέσει 3 – 4 χρόνια.
Της Ελένης Μπότα από το Capital.gr