Χθεσινό δημοσίευμα των New York Times αναφέρει ότι πολλοί Έλληνες λόγω κρίσης εγκαταλείπουν τα πολυτελή αυτοκίνητα αφού δεν μπορούν να τα συντηρήσουν. “Στη χώρα που κάποτε μετρούσε τα περισσότερα Cayenne κατά κεφαλή στην Ευρώπη, τώρα δεν βλέπεις κανένα”, αναφέρει χαρακτηριστικά το δημοσίευμα.
Σύμφωνα με μαρτυρίες Ελλήνων πολιτών, δεν είναι λίγοι αυτοί που αντικατέστησαν τα τετράτροχά τους με μηχανάκια, λόγω οικονομικής δυσπραγίας. Το δημοσίευμα αναφέρει επίσης ότι πολλά αυτοκίνητα πολυτελείας είναι αφημένα στο έλεος του Θεού, χωρίς πινακίδες, γεμάτα σκουριά.
“Οι Έλληνες έχουν μία μακρά σχέση λατρείας με τα αυτοκίνητα, αγοράζοντας περισσότερα – κατά κεφαλή – από κάθε άλλο λαό της Ευρώπης. Πλέον, όμως, η χώρα έχει μετατραπεί σε ένα τεράστιο νεκροταφείο αυτοκινήτων”, αναφέρουν οι New York Times.
Και προσθέτει: “Τις τελευταίες μέρες του 2013, ορδές ιδιοκτητών IX συνέρρευσαν στις αρμόδιες υπηρεσίες για να καταθέσουν τις πινακίδες των οχημάτων τους”, επιλέγοντας άλλα οικονομικότερα μέσα μετακίνησης.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη έχει ευνοήσει σε μεγάλο βαθμό τους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, οι οποίοι δεν εισάγουν πλέον πολυτελή αυτοκίνητα από το εξωτερικό. Αντιθέτως αγοράζουν μεταχειρισμένα σε τρομερά χαμηλές τιμές και τα εξάγουν σε χώρες όπως η Γερμανία και η Σαουδική Αραβία.
Προ κρίσης, αναφέρει το δημοσίευμα, πάνω από 280.000 αυτοκίνητα πωλούνταν κάθε χρόνο στην Ελλάδα. Τα ποσοστά αυτά έχουν πέσει δραματικά την τελευταία τριετία: μέσα στο 2013, πωλήθηκαν μόνο 59.000, κυρίως για φτηνά μοντέλα.
“Κάποτε είχαμε το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό Porsche Cayenne κατά κεφαλή στην Ευρώπη. Τώρα δεν βλέπεις ούτε ένα”, καταλήγει το δημοσίευμα, παραθέτοντας μαρτυρία εμπόρου.