Η επιλογή της φωτογραφίας που θα βάλει κανείς στο βιογραφικό του αποτελεί το Α και το Ω, όσον αφορά στην πρώτη εντύπωση που θα δώσει στον εργοδότη.
Σύμφωνα με μια έρευνα διδακτορικής φοιτήτριας σε ντοκτορά μάνατζμεντ στη Σορβόνη, μια γυναίκα που εμφανίζει το ντεκολτέ της στο βιογραφικό έχει τρεις ως τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να προσληφθεί, σε σχέση με άλλους υποψηφίους για την ίδια θέση.
Η έρευνα διήρκησε τρία χρόνια και ζητήθηκε από τις εθελόντριες να στέλνουν δύο βιογραφικά για να ζητήσουν δουλειά. Στο ένα η υποψήφια θα φορούσε ντεκολτέ και στο άλλο θα φορούσε ζιβάγκο. Ζητήθηκε από τις υποψήφιες να ζητήσουν δουλειά ως πωλήτριες και ως λογίστριες.
Η φοιτήτρια, Sevag Kertechian παρατήρησε ότι η επιρροή του ρούχου στην διαδικασία πρόσληψης δεν είχε ποτέ μελετηθεί στο παρελθόν. Για τη θέση της πωλήτριας, η υποψήφια με το ντεκολτέ έλαβε 62 προτάσεις πρόσληψης περισσότερες από τις άλλες υποψήφιες. Για την θέση της λογίστριας, η υποψήφια με το ντεκολτέ έλαβε 68 επιπλέον προτάσεις.
Μπορεί, βέβαια, να μη δείχνει επαγγελματισμό, αλλά ένα προκλητικό ντεκολτέ μπορεί να εξασφαλίσει μια θέση εργασίας.
«Ένα ντεκολτέ μπορεί σημαντικά να επηρεάσει την επιλογή των εργοδοτών, ακόμη και μια θέση λογίστριας», συμπεραίνει η Sevag Kertechian. Θεωρεί ότι τα αποτελέσματα της έρευνάς της είναι σοκαριστικά και αρνητικά αλλά δεν προκαλούν έκπληξη και αποδεικνύουν ότι χρειάζεται περισσότερη έρευνα πάνω στο θέμα.
Όπως γράφει το “Slate” η σεξουαλική προτίμηση, η ηλικία αλλά και η εξωτερική εμφάνιση μπορεί να θεωρηθούν παράγοντες προτίμησης ή απόρριψης για τους περισσότερους εργοδότες. Σύμφωνα με μια δημοσκόπηση του 2013 που διενεργήθηκε στη Γαλλία από την εταιρεία Ifop και την Υπεράσπιση των Δικαιωμάτων, η εμφάνιση, δηλαδή τα εξωτερικά προσόντα και το ντύσιμο, είναι τα πρώτα κριτήρια απόρριψης όπως προέκυψε από ερωτηματολόγια σε εργοδότες που συμμετείχαν στην έρευνα.