Θέμα ημερών είναι πλέον οι υπογραφές για την νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού καθώς μέσα στις επόμενες ημέρες, εντός της εβδομάδας, θα υποραφεί η νέα σύμβαση παραχώρησης για την “Νέα Αττική Οδός”. Αυτό επιβεβαίωσε και με δηλώσεις του στον Οικονομικό Ταχυδρόμο από την ΔΕΘ, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης.
Να θυμίσουμε πως πριν από μερικές ημέρες ιδρύθηκαν οι δύο εταιρείες που θα τρέξουν την παραχώρηση από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Επόμενα βήματα μετά την υπογραγή της σύμβασης θα είναι η κύρωση του νέου νόμου από την Βουλή των Ελλήνων. Το οικονομικό κλείσιμο κατά πάσα πιθανότητα θα γίνει στα τέλη του 2024.
Για τους συνδρομητές αλλά και τους χρήστες της Αττικής Οδού, η αλλαγή της παραχώρησης φέρνει και μείωση στο τίμημα των διοδίων το οποίο μειώνεται στα 2,50 ευρώ από 2,80 ευρώ που ισχύει σήμερα.
Σε σχέση με την έναρξη της νέας παραχώρησης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα χρειαστεί να περιμένει μερικούς μήνες μέχρι να ολοκληρωθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, ώστε να παραλάβει και να λειτουργήσει τον μεγάλο άξονα της Αττικής.
Ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης από το βήμα της πρόσφατης γενικής συνέλευσης είχε εκτιμήσει πως η ολοκλήρωση των διαδικασιών για να μπορέσει να παραλάβει τον άξονα θα είναι το πρώτο τρίμηνο του 2025. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία των παραχωρήσεων που γίνεται μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων από ένα σχήμα σε ένα άλλο, γεγονός που καθιστά μοναδική την σχετική διαδικασία.
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, σε παλαιότερη δημοσιογραφική ενημέρωση χαρακτήρισε ως μεγάλη πρόκληση την παράδοση της Αττικής Οδού εντός του πρώτου τριμήνου του 2025, στο νέο παραχωρησιούχο, διευκρινίζοντας ότι στο μεσοδιάστημα θα διασφαλιστεί η λειτουργία υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.
Τα σενάρια που τρέχουν για το ενδιάμεσο διάστημα είναι αρκετά ένα εκ των οποίων είναι να παραμένει ως λειτουργός η σημερινή κοινοπραξία ελέγχει την Αττική Οδό (ΕΛΛΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ-EGIS). Ωστόσο όλα θα οριστικοποιηθούν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα για να υπάρξει “βελούδινη” μεταβίβαση από την μια παραχώρηση στην άλλη.
Μέχρι τη λήξη της τρέχουσας σύμβασης θα ολοκληρωθούν τα έργα συντήρησης όπως προβλέπεται σε αυτήν. Στο μεσοδιάστημα μεταξύ των δύο συμβάσεων παραχώρησης θα ολοκληρωθεί ο εκτενής έλεγχος του αυτοκινητοδρόμου σημείο-σημείο για να μπορέσει να παραδοθεί αρχικά στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στη συνέχεια στην νέα παραχωρησιούχο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Του Νίκου Καραγιάννη από το ypodomes.com