Γράφει ο Κωνσταντίνος Παντελής
Ένοπλοι πειρατές που κατέλαβαν πετρελαιοφόρο πλοίο στα ανοικτά των ακτών της Σομαλίας, με πλήρωμα οκτώ άτομα από τη Σρι Λάνκα ζητούν λύτρα για την απελευθέρωση του πλοίου, σύμφωνα με όσα ανέφερε η ναυτική δύναμη της ΕΕ.
Οι πειρατές κατέλαβαν το δεξαμενόπλοιο Aris 13 που ταξίδευε με σημαία των Κομορών, τη Δευτέρα, στο πρώτο κρούσμα πειρατείας στην περιοχή από το 2012.
«Η Ναυτική Δύναμη της ΕΕ…έχει λάβει επιβεβαίωση από τον πλοίαρχο του Aris 13, ότι το πλοίο και το πλήρωμά του σήμερα κρατούνται σε αιχμαλωσία από μια ομάδα ένοπλων πειρατών σε ένα αγκυροβόλιο στα ανοικτά της βόρειας ακτής της Puntland, κοντά στην Alula», ανέφερε η δύναμη σε δήλωσή της αργά το βράδυ της Τρίτης.
Η Puntland είναι μια ημι-αυτόνομη περιοχή βόρεια της Σομαλίας. Η Alula είναι μια πόλη-λιμάνι και ο τόπος όπου οι πειρατές κατέλαβαν το δεξαμενόπλοιο.
Η Ναυτική Δύναμη της ΕΕ, γνωστή ως NAVFOR (Naval Force) ανέφερε ότι, αμέσως μόλις έλαβε την ειδοποίηση για την κατάληψη του πλοίου, έστειλε αεροσκάφη περιπολίας από τη βάση του Τζιμπουτί με σκοπό να προσπαθήσει να έρθει σε επαφή μέσω ασυρμάτου με το πλοίο, και μόνο αργά την Τρίτη κατάφεραν οι ιθύνοντες από την έδρα της δύναμης στο Λονδίνο να έρθουν σε επαφή με τον πλοίαρχο του σκάφους μέσω τηλεφώνου.
«Ο πλοίαρχος επιβεβαίωσε ότι οι ένοπλοι άνδρες βρίσκονταν στο πλοίο του και ζητούσαν λύτρα για την αποδέσμευσή του. Η Ναυτική Δύναμη της ΕΕ έχει πλέον προωθήσει τις πληροφορίες σχετικά με το περιστατικό στους ιδιοκτήτες του πλοίου», συμπλήρωσε στην αναφορά της η NAVFOR.
Το βάρους 1.800 τόνων Άρης 13 ανήκει στην ναυτιλιακή εταιρεία Armi από τον Παναμά και διοικείται από την Aurora Ship Management στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα ναυτιλιακών δεδομένων Equasis, την οποία διαχειρίζεται το γαλλικό Υπουργείο Μεταφορών.
Στην ακμή τους, το 2011, οι Σομαλοί πειρατές πραγματοποίησαν 237 επιθέσεις στα ανοικτά των ακτών της Σομαλίας και κράτησαν εκατοντάδες ομήρους, σύμφωνα με στοιχεία από το International Maritime Bureau, του τμήματος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (International Chamber of Commerce).
Εκείνη τη χρονιά, η ομάδα του Oceans Beyond Piracy, του project της αμερικανικής ΜΚΟ One Earth Future Foundation εκτίμησε το συνολικό κόστος της πειρατείας σε περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο κλάδος της ναυτιλίας επωμίσθηκε περίπου το 80% των δαπανών αυτών, κατά την ανάλυση της ομάδας αυτής.
Ωστόσο, οι επιθέσεις γνώρισαν μια απότομη μείωση αφότου οι πλοιοκτήτες αποφάσισαν να εντείνουν τα μέτρα ασφαλείας και τα πλοία έπλεαν μακρύτερα από τις ακτές της Σομαλίας.
Πηγή: Reuters