Σε δύσκολη θέση βρίσκονται οι ξενοδόχοι της χώρας στους πιο γνωστούς τουριστικούς προορισμούς, αντιμετωπίζοντας μεγάλες ελλείψεις στο προσωπικό, ενώ η ζήτηση είναι τεράστια. Σε ντελίβερι και καταστήματα λιανικής στράφηκαν οι εργαζόμενοι που έφυγαν από τον κλάδο του τουρισμού.
Αγώνας δρόμου διεξάγεται στον τουριστικό κλάδο, διότι ξενοδόχοι και ιδιοκτήτες τουριστικών επιχειρήσεων βρίσκουν με το σταγονόμετρο εργαζόμενους, παρά τη ζήτηση που υπάρχει στον κλάδο. «Ο κόσμος που έφυγε από τον τουρισμό, στράφηκε σε καταστήματα λιανικής (π.χ. σούπερ μάρκετ, πωλήσεις) και στο ντελίβερι. Η έλλειψη προσωπικού οφείλεται κατά βάση στα δύο έτη της πανδημίας, με αποτέλεσμα αρκετοί διαθέσιμοι να στραφούν σε άλλες δραστηριότητες. Γίνονται προσπάθειες να λυθεί το συγκεκριμένο θέμα, αλλά σε ειδικότητες όπως οι μάγειρες δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό» αναφέρει στο GRTimes.gr ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και πρόεδρος Ξενοδόχων Χανίων, Εμμανουήλ Γιαννούλης.
Οι ελλείψεις σε δεκάδες θέσεις εργασίες, έχουν δημιουργήσει πολλαπλά προβλήματα στην λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων, ωστόσο ο κ. Γιαννούλης ευελπιστεί ότι ο κλάδος θα επανέλθει στην κανονικότητα. «Ουσιαστικά, το μεγάλο πρόβλημα ξεκίνησε από το 2020. Αρκετοί εργαζόμενοι αποχώρησαν από τον τουρισμό εξαιτίας της πανδημίας, όμως αυτή την περίοδο υπάρχουν πάνω από 50.000 ανοιχτές θέσεις εργασίας σε δεκάδες ειδικότητες».
Παρόλα αυτά, διαφορετική είναι η γνώμη του Συνδικάτου Επισιτισμού – Τουρισμού Ν. Αττικής, όπως αναφέρει ο πρόεδρος του, Γιώργος Στεφανάκης στο GRTimes.gr πως το μεγαλύτερο ποσοστό των εργαζομένων στον τουρισμό άλλαξε κλάδο, γιατί οι ξενοδόχοι «πληρώνουν» τις δικές τους πράξεις. «Οι εργαζόμενοι βρήκαν αλλού δουλειά, με περισσότερα χρήματα και ουσιαστικά με καλύτερους όρους εργασίας. Δεν έχει νόημα να δουλεύεις εφτά μέρες σερί την εβδομάδα για να βγάλεις 9.000 χιλιάδες ευρώ τον χρόνο. Με αυτό τον τρόπο κανείς δεν αντέχει, ενώ οι υπάλληλοι εργάζονται 10-12 ώρες… που είναι συνήθης πρακτική στον κλάδο του τουρισμού. Υπάρχει κλαδική σύμβαση, αλλά σε αυτούς τους έξι μήνες δεν εφαρμόζεται πουθενά».
Σύμφωνα με τον κ. Στεφανάκη οι βάρδιες είναι σκληρές και ανθυγιεινές, χωρίς ρεπό, με αποτέλεσμα ο εργαζόμενος να μην ξεκουράζεται κατά τη διάρκεια της τουριστικής σεζόν. «Όπου υπάρχει μεγάλη κερδοφορία, εκεί θα δημιουργηθούν και μεγάλες ελλείψεις προσωπικού. Για να βγουν αυτά τα χρήματα, «στύβουν» τους εργαζόμενους σαν το λεμόνι, με αποτέλεσμα να μην ξαναγυρίσουν πίσω. Ο μόνος τρόπος ν’ αλλάξει αυτή η κατάσταση είναι να βελτιωθούν οι όροι εργασίας» συμπληρώνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος του Συνδικάτου Επισιτισμού – Τουρισμού Ξενοδοχείων Ν. Αττικής.
Τέλος, με βάση τα «12ωρα εργασίας» στα οποία αναφέρθηκε ο Γιώργος Στεφανάκης, στην αντίπερα όχθη, ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων αναφέρει ό,τι ο συγκεκριμένος κλάδος είναι ο μοναδικός που μέσα στην κρίση και στα μνημόνια είχε την κλαδική σύμβαση εργασίας. «Οι περιπτώσεις που εντοπίζονται 12ωρα είναι ελάχιστες και κρίνονται παράνομες».