Τα παλιά και σπάνια αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύουν ιστορικά αντικείμενα, ειδικά από ιδιωτικές συλλογές για τις οποίες μπορεί να υπερηφανεύεται και η Σερβία, προσελκύουν τεράστια προσοχή και ένα από αυτά, που ανακαλύφθηκε πρόσφατα σε ένα μικρό μέρος στα δυτικά της Ολλανδίας, θα εκτεθεί στα μέσα Μαΐου στη μεγαλύτερη δημοπρασία παλαιών αυτοκινήτων που έχει γίνει ποτέ.
Τα βλέμματα των συλλεκτών από όλο τον κόσμο τώρα είναι στραμμένα στον ολλανδικό οίκο δημοπρασιών, ο οποίος έχει ανακοινώσει μια επική δημοπρασία παλαιών αυτοκινήτων που αποτελούσαν μέρος της ιδιωτικής συλλογής του Άντ Πάλμεν, η οποία περιλαμβάνει επίσης εμβληματικά αυτοκίνητα όπως “Mercedes-Benz 300S Roadster “, “Aston Martin Lagonda”, “Alfa Romeo 2600 Sprint Zagato”, πολυάριθμες “Ferrari”, “Bentley”, μερικά από τα οποία κοστίζουν πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ.
Στον κόσμο των συλλεκτών, ο χαρακτηρισμός «βρέθηκε στον αχυρώνα» είναι πολύ διαδεδομένος, αλλά αυτή η επερχόμενη δημοπρασία κλασικών αυτοκινήτων που συλλέγει ο 84χρονος Άντ Πάλμεν από την ολλανδική πόλη Ντόρντρεχτ για περισσότερα από 40 χρόνια, είναι ακριβώς αυτό.
Όπως αναφέρουν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, καθώς και παγκόσμια και εξειδικευμένα ρεπορτάζ για τα πιο πολυτελή και ακριβά αυτοκίνητα, υπάρχουν 230 κλασικά αυτοκίνητα σε αυτή τη συλλογή, μια από τις μεγαλύτερες που έχει δει ποτέ ο κόσμος, τα οποία ο Πάλμεν συγκέντρωσε προσεκτικά και αποθήκευσε σε τρεις διαφορετικές τοποθεσίες επί δεκαετίες, σε δύο κτίρια και μια εκκλησία.
Μια τεράστια, απίστευτη συλλογή αυτοκινήτων επικών διαστάσεων που έχουν αντέξει αποφασιστικά στη δοκιμασία του χρόνου είναι σχεδόν αθέατη από κανέναν. Ακόμα και οι γείτονες δεν είχαν ιδέα τι κρυβόταν στον «αχυρώνα».
«Ο Πάλμεν είχε προηγουμένως αρκετές εταιρείες στη Ντόρντρεχτ. Δεν είχε συνέταιρο, ούτε παιδιά ούτε κληρονόμους. Ήταν αυτό που κάποιοι αποκαλούν ερημίτης. Ζούσε τόσο απομονωμένος που λίγοι γνώριζαν για τον θησαυρό που ήταν κρυμμένος σε δύο αχυρώνες και μια εκκλησία», αναφέρουν δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης.
Ο γείτονας, ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, πρόσθεσε ότι προσωπικά πιστεύει ότι ο Πάλμεν δεν θα ήθελε να πωληθούν τα αυτοκίνητα ξεχωριστά.
«Θα ήθελα κάποιος να τα κρατήσει όλα και να συνεχίσουν να είναι μια συλλογή», είπε ο γείτονας, υπενθυμίζοντας ότι όλα τα διαχειρίζεται ο Νίκο Άλντερνικ της Car Gallery στο Μπρούμεν, όπου διοργανώνει ηλεκτρονική δημοπρασία στις 19 Μαΐου.
Ορισμένες αναφορές στα μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι ο Palmen ήταν επαγγελματίας έμπορος σπάνιων και ειδικών αυτοκινήτων από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 πριν αρχίσει να συλλέγει πολύτιμα αυτοκίνητα και με την πάροδο των ετών η συλλογή του πήρε επικές διαστάσεις.
Πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία για όλους τους λάτρεις, τους συλλέκτες και τους λάτρεις των αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο να διευρύνουν τις συλλογές τους, δήλωσαν οι Νίκο και Νικ Άλντερινγκ.
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι που μπορούμε να δημοπρατήσουμε αυτά τα αυτοκίνητα και ανυπομονούμε να δούμε πόσο μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει για αυτή την υπέροχη συλλογή», δήλωσαν οι ιδιοκτήτες της Glaeria, οι οποίοι έθεσαν σε δημοπρασία τη Ferrari 250 GT pinin farina του 1959 έναντι 650.000 ευρώ. .
Μια συλλογή 350 αυτοκινήτων αξίας άνω των 40 εκατομμυρίων λιρών ανήκε στον Βρετανό Ρότζερ Μπάντλινγκ, ο οποίος ξόδεψε το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που κέρδισε από την πώληση μιας πατέντας για μηχανήματα που έβγαζαν αριθμημένα εισιτήρια για τους ανθρώπους στις ουρές των καταστημάτων, των αιθουσών αναμονής
Πριν από δέκα χρόνια στην Πορτογαλία, σε ένα απομακρυσμένο κτήμα, βρέθηκε ένας «αχυρώνας» με 180 αυτοκίνητα, μόνο όταν ένας συνταξιούχος από τη Νέα Υόρκη αποφάσισε να αγοράσει ένα εξοχικό σπίτι όπου θα μπορούσε να ζήσει ήσυχα, αλλά η είδηση γι’ αυτό που βρήκε τον έφερε στο επίκεντρο των παγκόσμιων γεγονότων.
Για παρόμοια «ευρήματα αυτοκινήτων» έχουν γραφτεί βιβλία όπως «Η Κορβέτα στον αχυρώνα», «Κυνηγοί των αχυρώνων αυτοκινήτων».
Στη χώρα μας υπάρχει επίσης μεγάλο ενδιαφέρον για τα παλιά χρονόμετρα, κάτι που φάνηκε και πριν από δέκα ημέρες, όταν, με αφορμή τα 120 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου αυτοκινήτου στη Σερβία, πραγματοποιήθηκε στο Βελιγράδι έκθεση παλαιών χρονόμετρων και ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το σύνθημα: «Ίχνη του παρελθόντος στο δρόμο προς το μέλλον».
Ήταν η μέρα που το «Νεσελντόρφερ» έφτασε στους δρόμους, γαβγίζοντας σαν πολυβόλο, και ο κόσμος απομακρύνθηκε από αυτό χωρίς να το υπολογίζει.
Το Βελιγράδι διαθέτει επίσης ένα μουσείο, το οποίο αποτελείται από μια συλλογή περισσότερων από 100 σπάνιων, ιστορικών και σημαντικών αυτοκινήτων από την Μπρατισλάβα Πέτκοβιτς, η οποία κάποτε ήταν υπουργός Πολιτισμού της Σερβίας.
Το παλαιότερο αυτοκίνητο στο Μουσείο Αυτοκινήτων είναι ένα γαλλικό «Μαρό-Γκαρντόν» του 1897, με κινητήρα Ντε Ντιόν Μπουτόν. Η συλλογή περιλαμβάνει επίσης το γαλλικό αυτοκίνητο Σαρόν του 1908, καθώς ο τότε Γάλλος Πρόεδρος Αρμόν Φελιέ οδήγησε στη γραμμή συναρμολόγησης το “Ford T” από το 1925, το πρώτο αυτοκίνητο που παρήχθη σε μεγάλες σειρές.
Όχι πολύ μακριά από το Βελιγράδι, υπάρχει ένα άλλο μουσείο στο Σιμάνοβτσι, το οποίο στεγάζει το παλαιότερο αυτοκίνητο του 1957, ενώ στο Κονγιέβιτσι, κοντά στο Τσάτσακ, ιδρύθηκε το μουσείο Σκόντα, ένα από τα τρία στον κόσμο, όπου το παλαιότερο αυτοκίνητο είναι ένα Σκόντα Ραπίντ του 1938, ανέφερε το Tanjug.
Πηγή: politika.rs
Πηγή: ertnews.gr