Η ηλεκτρονική πλατφόρμα arogi.gov.gr ξεκίνησε προχθές το βράδυ τη λειτουργία της.
Η ενίσχυση δίνεται σε νοικοκυριά, επιχειρήσεις και ιδιοκτήτες ακινήτων που επλήγησαν από τις πυρκαγιές σε όλη την Ελλάδα από τις 27 Ιουλίου έως τις 13 Αυγούστου 2021.
Μέχρι χθες το απόγευμα είχαν υποβληθεί 550 αιτήσεις που αντιστοιχούσαν σε οικονομική ενίσχυση περίπου τριων εκατομμυρίων ευρώ. Οπως δήλωσε χθες ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Χρήστος Τριαντόπουλος, η πρώτη πληρωμή δρομολογείται για σήμερα.
Οι πληγέντες, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, μπορούν να ζητήσουν:
• Προκαταβολή στεγαστικής συνδρομής.
• Την απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ.
• Οικονομική ενίσχυση για την οικοσκευή.
• Οικονομική ενίσχυση για τις ζημιές σε εξοπλισμό κ.λπ., που υπέστησαν επιχειρήσεις, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα.
Το ύψος της ενίσχυσης ανέρχεται σε ποσά έως:
• 6.000 ευρώ για αποζημίωση οικοσκευής ανά κατοικία.
• 8.000 ευρώ για την αντιμετώπιση ζημιών σε επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς, συμπεριλαμβανομένων των αγροτικών, κτηνοτροφικών, πτηνοτροφικών και χοιροτροφικών εκμεταλλεύσεων, με εγκαταστάσεις.
• 14.000 ευρώ για στεγαστική συνδρομή σε ιδιοκτήτες που επλήγησαν από τις πυρκαγιές.
Η βοήθεια ανέρχεται σε ποσό έως 20.000 για τις κατοικίες και έως 22.000 για τις επιχειρήσεις, σε περίπτωση ολικής καταστροφής.
Κατά την υποβολή της αίτησης, εμφανίζονται τα ακίνητα των ιδιοκτητών που, σύμφωνα με τη δήλωση Ε9, βρίσκονται στις πληγείσες περιοχές και οι ιδιοκτήτες δηλώνουν, ανά ακίνητο, την έκταση των ζημιών και τη χρήση του (ιδιόχρηση, μίσθωση κ.λπ.). Ταυτόχρονα, ανάλογα με την έκταση των ζημιών που δηλώνεται ότι υπέστησαν, τα ακίνητα αυτά περιλαμβάνονται στην απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ. Η απαλλαγή αφορά τα έτη 2021, 2022 και 2023. Με βάση τα στοιχεία που δηλώνονται σε κάθε βήμα της αίτησης, υπολογίζονται αυτόματα οι σχετικές ενισχύσεις και στο τέλος εμφανίζεται το συνολικό ποσό για κάθε δικαιούχο.
Σε ό,τι αφορά την αποζημίωση οικοσκευής για τους ενοικιαστές, η καταβολή της ενίσχυσης γίνεται σε δύο βήματα:
1. Ο ιδιοκτήτης δηλώνει ότι το ακίνητο είναι μισθωμένο, παραπέμποντας στη σχετική δήλωση μίσθωσης. Με βάση αυτό, προκύπτει ο πρώτος από τους μισθωτές (σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότεροι του ενός), ο οποίος θα λάβει το συνολικό ποσό αποζημίωσης για την αποκατάσταση της οικοσκευής.
2. Την επόμενη ημέρα, ο μισθωτής ενημερώνεται μέσω σχετικού μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ότι υπάρχει για αυτόν αίτηση – δήλωση αποζημίωσης οικοσκευής στην πλατφόρμα arogi.gov.gr, εισέρχεται στην πλατφόρμα, αποδέχεται την αίτηση και καθίσταται οριστικά δικαιούχος.
Για την καταβολή των οικονομικών ενισχύσεων οι δικαιούχοι χρειάζεται να έχουν δηλώσει τον τραπεζικό λογαριασμό τους (IBAN) στο myTAXISnet της ΑΑΔΕ.
Δείτε το βίντεο με αναλυτικές οδηγίες για τη συμπλήρωση από τους πυρόπληκτους πολίτες των αιτήσεων αποζημίωσης και στήριξης:
Μέσω της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας https://t.co/1F2FZrNp0X, οι πληγέντες από τις πυρκαγιές μπορούν να υποβάλουν την αίτησή τους ώστε να λάβουν τις αποζημιώσεις που δικαιούνται. pic.twitter.com/hLD6U8HiHu
— Ελληνική Κυβέρνηση (@govgr) August 19, 2021