Σημαντικά έργα έχουν να προσθέσουν στο portfolio τους το επόμενο διάστημα οι 4 μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι. Μετά από ένα διάστημα με λίγες διαφοροποιήσεις, το δεύτερο εξάμηνο του 2024 εκτιμάται ότι θα είναι πιο ενδιαφέρον από άποψη νέων έργων.
ΤΕΡΝΑ, INTRAKAT, ΑΒΑΞ και ΜΕΤΚΑ έχουν “κλειδώσει” σειρά από έργα που μπορεί να προσθέσουν ακόμα κάτι παραπάνω στο ήδη μεγάλο ανεκτέλεστο τους. Το έργο που ξεχωρίζει και είναι ο ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά-Χερσόνησος, έργο παραχώρησης στο οποίο έχει ανακηρυχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και που θα κατασκευάσει η ΤΕΡΝΑ. Ωστόσο το συγκεκριμένο έργο δεν προβλέπεται να συμβασιοποιηθεί νωρίτερα από το 2025.
Στα υπόλοιπα όμως μεγάλα έργα έχουμε αρκετούς διαγωνισμούς όπου είναι πολύ πιθανό να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της τρέχουσας χρονιάς. Από αυτά ξεχωρίζουμε κάποια κτιριακά αλλά και κάποια άλλα έργα υποδομής.
ΤΕΡΝΑ
Η ΤΕΡΝΑ φέτος διανύει μια χρονιά όπου αναμένονται νέες προσθήκες. Σε λίγες εβδομάδες αναμένεται να υπογραφεί το μεγάλο έργο για την ύδρευση Πρέβεζας-Άρτας-Λευκάδας ύψους περίπου 140 εκατ.ευρώ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο νέο έργο του είδους του για την χώρα.
Παράλληλα έχει μικρές πιθανότητες να προλάβει να υπογραφεί η σύμβαση για την κατασκευή της Μονάδας Απορριμμάτων του Δυτικού Τομέα στη Θεσσαλονίκη, έργο 240 εκατ. ευρώ. Το έργο το αναλαμβάνει μαζί με την ΗΛΙΟΧΩΡΑ.
ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ
Ο Όμιλος ΙΝTRAKAT έχει δύο κατασκευαστικές εταιρείες από το 2023 καθώς προστέθηκε και η ΑΚΤΩΡ. Για το επόμενο εξάμηνο αν όλα κυλήσουν ιδανικά θα προσθέσει έργα με ανεκτέλεστο κοντά στο 1 δισ. ευρώ (με ΦΠΑ).
Σε κατάσταση αναμονής για την υπογραφή σύμβασης είναι για το έργο των Αθλητικών Εγκαταστάσεων από κοινού με την ΜΕΤΚΑ ύψους 120 εκατ. ευρώ. H AKTΩΡ θα υπογράψει σύμβαση και για την ανάπτυξη της πρώτης φάσης του Μητροπολιτικού Πάρκου ύψους 100 εκατ. ευρώ. Στα έργα αυτά εκτελούνται εργασίες.
Σε λίγες εβδομάδες εκτιμάται ότι θα υπογράψει για τα εγγειοβελτιωτικά έργα στην περιοχή της Αμβρακίας ύψους 64,5 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ. Τα έργα χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερα σημαντικά για την περιοχή για την αγροτική της ανάπτυξη.
Η INTRAKAT έχει όμως και έντονη παρουσία στα νέα έργα-ΣΔΙΤ καθώς “χτίζει” το δικό της portfolio σε αντίστοιχα έργα. Είναι ανάδοχος στα έργα για τις φοιτητικές εστίες σε Κρήτη και Θεσσαλία αλλά και για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην οδό Πειραιώς. Τα τρία έργα εκτιμάται ότι θα υπογραφούν σταδιακά μέχρι το τέλος του έτους έχοντας κόστος που ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ.
Η ΑΚΤΩΡ θα αναλάβει σε λίγες εβδομάδες το έργο της κατασκευής του Φράγματος Τσικνιά στη Λέσβο. Το έργο είναι ύψους 104 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ και είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής για την περιοχή του Βορείου Αιγαίου.
Επίσης είναι ανάδοχος για επτά ΣΜΑ στην Πελοπόννησο 7,4 εκατ. ευρώ και στη Μονάδα Απορριμμάτων Αιτωλοακαρνανίας ύψους 18 εκατ. ευρώ.
ΑΒΑΞ
Η ΑΒΑΞ μια από τις παραδοσιακές δυνάμεις στις κατασκευές της χώρας από το 2021 και έπειτα έχει κάνει ένα εντυπωσιακό comebeack με την απόκτηση μεγάλων έργων όπως η Γραμμή 4 του Μετρό και το flyover. Μέσα στις επόμενες εβδομάδας θα προσθέσει στο ανεκτέλεστο του το μεγάλο οδικό έργο Ιωάννινα-Κακαβιά ύψους 386 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Θα είναι για φέτος το μεγαλύτερο έργο στην κατηγορία του που συμβασιοποιείται.
Επίσης αναμένει τις εξελίξεις για το μεγάλο κτιριακό έργο στο Ellinikon Mall (πρώην Vouliagmenis Mall) καθώς εκεί είναι σε εξέλιξη οι μελέτες. Η ΑΒΑΞ με την Rizzani de Eccher πραγματοποίησαν τις πρόδρομες εργασίες.
Αναμένεται επίσης η υπογραφή ακόμα ένα μεγάλο ενεργειακού στο εξωτερικό που θα προσθέσει ένα ακόμα σημαντικό κομμάτ ανεκτέλεστου. Επίσης μόλις πριν λίγες ημέρες υπέγραψε τη σύμβαση για μεγάλο φωτοβολταικό πάρκο 42 εκατ. ευρώ στην Μεγαλόπολη με την ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ.
ΜΕΤΚΑ
Η ΜΕΤΚΑ, η κατασκευαστική εταιρεία του Ομίλου ΜΕΤLEN έχει αρχίσει και “παίρνει φόρα” με την ανάληψη νέων έργων. Για το επόμενο διάστημα με την ανάληψη έργων ύψους 700 εκατ. ευρώ το μεγαλύτερο μέρος του οποίου είναι για ιδιωτικά έργα.
Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε η σύμβαση για την κατασκευή του παράκτιου εμπορικού κέντρου Riviera Galleria στην Μαρίνα του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό, ύψους 150 εκατ. ευρώ μέρος της αξιοποίησης του Ελληνικού.
Ακόμα ένα φρέσκο απόκτημα για την ΜΕΤΚΑ είναι η κατασκευή του Ικοs Kissamos στα Χανιά της Κρήτης. Πρόκειται για νέα μεγάλη επένδυση ύψους 125 εκ. ευρώ από τον όμιλο Sani / Ikos για το νέο resort 5 αστέρων στην Κρήτη θα αναπτυχθεί σε έκταση 200 στρεμμάτων στον κόλπο της Κισσάμου.
Επίσης, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω αναμένει την υπογραφή της σύμβασης απο κοινού με την INTRAKAT για τις Αθλητικές εγκαταστάσεις στο Ελληνικό, έργο 130 εκατ. ευρώ.
Μέσα στους επόμενους μήνες επίσης αναμένεται να υπογράψει και για το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ από κοινού με την ΤΕΚΑΛ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο νέο λιμενικό έργο υποδομής της χώρας, κόστους περίπου 160 εκατ. ευρώ.
Η ΜΕΤΚΑ όμως θα κατασκευάσει και το έργο-ΣΔΙΤ για τα 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία. Η σύμβαση εκτιμάται ότι θα υπογραφεί το επόμενο διάστημα και θα την εκτελέσει από κοινού με την ΑΤΕΣΕ. Αποτελεί έργο 160 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
Τέλος μην ξεχνάμε ότι έρχονται και οι fast track δημοπρατήσεις 1,4 δισ. ευρώ
Του Νίκου Καραγιάννη από το ypodomes.gr