Σημαντικές παραδόσεις έργων υποδομής προβλέπονται μέχρι το τέλος της χρονιάς. Το χορό των εγκαινίων ξεκίνησε η παράδοση του οδικού άξονα της Αμβρακίας Οδού (Ακτιο-Αμβρακία) στα τέλη Ιανουαρίου, συνεχίστηκε με τον άξονα Καλλονή-Σίγρι στη Λέσβο και τρίτωσε με την παράδοση σε λειτουργία του Ε65 στο τμήμα Λαμία-Καλαμπάκα (νέα τμήματα Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Καλαμπάκα).
Όμως το 2024 περιλαμβάβει και άλλες πολύ σημαντικές παραδόσεις έργων. Η σημαντικότερη όλων είναι -επιτέλους- η χρονιά του Μετρό Θεσσαλονίκης. Το ίδιο δηλώνει και η κατασκευαστική κοινοπραξία αλλά και η Ελληνικό Μετρό. Ο μήνας που εκτιμάτι πως θα εγκαινιαστεί το νέο μέσο θα είναι ο προσεχής Νοέμβριος, άρα μπαίνουμε σε ένα άτυπο countdown.
H γραμμή Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία, συμβασιοποιήθηκε το μακρινό 2006, πέρασε από κρίσεις, πτωχεύσεις εταιρειών, αντιδράσεις από τοπικούς φορείς, την τοπική αυτοδιοίκηση και δεκάδες προσφυγές στο ΣτΕ. Στην συλλογική μας μνήμη θα μείνει ως ένα έργο που δεν θα θέλαμε να μην επαναληφθεί ποτέ και κυρίως καλό θα ήταν να διδαχθεί ως ένα case study στο πως δεν πρέπει να υλοποιούνται δημόσια έργα.
Οι 15 σταθμοί και τα 9,6 χιλιόμετρα είναι η αρχή του δικτύου του Μετρό καθώς θα ακολουθήσει η επέκταση της Καλαμαριάς το 2025 (Θεού θέλοντος). Πιο αναλυτικά οι σταθμοί που προβλέπεται να λειτουργήσουν είναι: ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΠΑΠΑΦΗ, ΕΥΚΛΕΙΔΗ, ΦΛΕΜΙΝΓΚ, ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ, 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ, ΒΟΥΛΓΑΡΗ, ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ.
Φέτος όμως θα έχουμε και την παράδοση και άλλων μεγάλων έργων αλλά και κάποιων μικρότερων αλλά με μεγάλη σημασία για την περιοχή που υλοποιούνται. Θα πρέπει να διευκρινιστεί πως φέτος είναι μια χρονιά στην οποία και επίσημα ξεκινά το ΕΣΠΑ 2021-2027. Οι χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ 2014-2020 ολοκληρώθηκαν το 2023 και πλέον από φέτος έχουμε το νέο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πλαίσιο ως σημείο αναφοράς για την χρηματοδότηση έργων.
Το επόμενο διάστημα, μάλλον τον Ιούνιο, περιμένουμε να ξεκινήσει και η πλήρης λειτουργία του Πύργου του Πειραιά, ένα εμβληματικό έργο για την πόλη. Η ΤΕΡΝΑ ολοκληρώνει για λογαριασμό της Dimand την ανακατασκευή του πύργου και ήδη έχουμε τα πρώτα καταστήματα να λειτουργούν. Ο Πύργος θα επαναλειτουργήσει στο σύνολό του μετά από 47 χρόνια.
Μετά το καλοκαίρι περιμένουμε δύο σημαντικές παραδόσεις. Η πρώτη είναι η ολοκλήρωση της Διπλής Σύνδεσης Λευκάδας (ο άξονας από τον Άγιο Νικόλαο έχει παραδοθεί) και το νέο κλειστό γυμναστήριο στη Νέα Σμύρνη.
Το 2024 όμως θα έχει και άλλες μεγάλες παραδόσεις έργων αυτή τη φορά στον χώρο της ενέργειας: Θα ολοκληρωθεί η Μονάδα Ηλεκτροπαραγωγής Κομοτηνής από ΤΕΡΝΑ-Motor Oil, και οι επεκτάσεις του φυσικού αερίου σε Χαλκίδα, Θήβα, Κατερίνη-Αλεξάνδρεια, Λαμία, Ξάνθη-Δράμα και Κομοτηνή-Αλεξανδρούπολη.
Στα οδικά έργα με πιο τοπικό χαρακτήρα, ξεχωρίζει το έργο της Εγνατία Οδός Α.Ε. Δημάριο-Σύνορα. Επίσης περιμένουμε την ολοκλήρωση στα έργα στη Λέσβο, Δέλτα-Καρδίτσα, την ολοκλήρωση του Περιφερειακού Αλεξανδρούπολης και το Τρίκαλα-Καραβοπόρος.
Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα περιμένουμε και την ολοκλήρωση αρκετών μονάδων απορριμμάτων σε πόλεις της Περιφέρειας. Πιο συγκεκριμένα σε Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Δυτική Θεσσαλία αλλά και στην Χερσόνησο στην Κρήτη.
Μέσα στο έτος επίσης περιμένουμε και την ολοκλήρωση έργων αστικής θωράκισης, όπως τα αντιπλημμυρικά στο Ρέμα Εσχατιάς, το Ρέμα Γιαννούλας, Καναπίτσας και Αγίου Γεωργίου, τα έργα σε Βάρη-Βούλα-Βουλιαγμένη κ.α.
Πηγή ypodomes.com