Παρόλο που η ειδίκευση μας εστιάζει στην Πολιτική Επικοινωνία, είναι από επαγγελματική διαστροφή που εστιάσαμε το βλέμμα μας στην αφίσα του X-factor που έχει κατακλύσει τους δρόμους της Αθήνας. Οι Αμερικάνοι λένε ότι “the devil is in the details”. Στη συγκεκριμένη περίπτωση κράζει από μακριά.
Για να μην μακρυγορούμε όποιος σχεδίασε την αφίσα του δημοφιλούς τηλεοπτικού παιχνιδιού, το οποίο πρόκειται να κάνει πρεμιέρα στις 4 Απριλίου στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ, προφανώς μοιάζει να μη γνωρίζει από εμπορική προώθηση ενός τηλεοπτικού προϊόντος. Διότι αν αυτό ήταν πραγματικά το ζητούμενο, τότε το αποτέλεσμα θα ήταν πολύ διαφορετικό από μια αφίσα που από πάνω μέχρι κάτω είναι λάθος: στο στήσιμο, στο σλόγκαν και την αποστολή της.
Πρώτα από όλα, ποιος αποφάσισε να αλλάξει το κλασικό ανά τον κόσμο μότο του X-factor «expect the unexpected» και να το αντικαταστήσει με το κοινότοπο, τετριμμένο και εν πολλοίς αδιάφορο «η μάχη αρχίζει»; Σκοπός του συγκεκριμένου τηλεπαιχνιδιού είναι να δώσει την ευκαιρία στον καθένα να αναδείξει το ξεχωριστό ταλέντο του και να προκύψουν τα νέα αστέρια της μουσικής, ακόμη και από εκεί που κανείς δεν το περιμένει… Αυτή είναι η φιλοσοφία του X-factor και όχι η δημιουργία… εμπόλεμης ζώνης μεταξύ των «κριτών» και των «διαγωνιζομένων» που επιθυμούν να δοκιμάσουν την τύχη τους σε κάτι που μέχρι πρότινος το αντιμετώπιζαν ως άπιαστο όνειρο.
Γι αυτό και ως προς το στήσιμο των τεσσάρων κριτών του παιχνιδιού που απεικονίζονται στην φωτογραφία, εκεί ο «ιθύνων νους» της αφίσας δίνει ρεσιτάλ ασχετοσύνης. Τη στιγμή που το τηλεπαιχνίδι στόχο έχει την προβολή και την ανάδειξη του πραγματικού ταλέντου μέσα στους μουντούς και μίζερους καιρούς που ζούμε, βλέπουμε τέσσερις μουτρωμένους κριτές να μας κοιτούν με βλέμμα θυμού ή και εκδίκησης.
Εαν ο στόχος ήταν τα νούμερα να τα δημιουργήσουν οι καυγάδες ας έβαζαν τον Κασιδιάρη και την Κανέλλη για κριτές. Νομίζουμε όμως οι Άγγλοι δημιουργοί δεν είχαν αυτό το concept υπόψη τους.
Και για να γίνουμε και πιο συγκεκριμένοι για όσους δεν κυκλοφορούν στην Αθήνα ή δεν έτυχε να δουν την αφίσα, ας την αναλύσουμε. Σε πρώτο πλάνο βρίσκονται ο συνθέτης Θεοφάνους και ο επικεφαλής του συγκροτήματος Onirama Μαραντίνης και στο βάθος οι δυο κυρίες της κριτικής επιτροπής Πέγκυ Ζήνα και Τάμτα.
Ας δούμε τον καθένα ξεχωριστά.
Όσον αφορά τον Θεοφάνους, είναι δεδομένο ότι η σκληρότητα στη τηλεόραση δεν ερμηνεύεται κατ’ανάγκην και σε νούμερα. Αλλά και να γινόταν αυτό, ο Θεοφάνους είναι από μόνος του ένα τηλεοπτικό προϊόν παλιό, καθώς έχει βρεθεί στη θέση του κριτή πολλές φορές, που δεν δικαιολογεί την τοποθέτηση σου σε πρώτο πλάνο στην αφίσα.
Ο baby face Μαραντίνης, γλυκός ως είναι, έχει μεταμορφωθεί στην γνωστή σατανική κούκλα Chucky της ομώνυμης ταινίας.
Την Τάμτα την γνωρίζουμε για δυο στοιχεία της: την φωνή και τα μακριά πόδια της. Εκ των πραγμάτων στην αφίσα ούτε η φωνή της μπορεί να αποτυπωθεί αλλά ούτε και το κάλλος της να φανεί, μιας και ο εμπνευστής της αφίσας την τοποθέτησε στο πίσω μέρος της.
Τέλος, η Πέγκυ Ζήνα μπορεί από τους 4 να είναι η πιο δημοφιλής, καθώς διαπερνά οριζόντια όλα τα ηλικιακά groups από 15-60, ωστόσο είναι κάπου κρυμμένη πίσω από τον Θεοφάνους-μετενσάρκωση του Bruce Lee.
Συνεπώς η πρώτη αντίδραση είναι «ρε άντε πάτε από δω….εδώ γίνεται χαμός…»
Επομένως το βασικό ερώτημα είναι πώς με αυτή την αφίσα μπορείς να κάνεις νούμερα και να πουλήσεις το εμπόρευμα σου που εν προκειμένω είναι η εκπομπή; Αν ήμασταν στη θέση του εμπορικού διευθυντή του ΣΚΑΙ το λιγότερο που θα κάναμε θα ήταν ουρλιάζαμε από το πρωί μέχρι το βράδυ για το αποτέλεσμα.
Όμως μήπως τελικά θέτουμε το λάθος ερώτημα; Μήπως τελικά η αφίσα είναι εσκεμμένα διαμορφωμένη με αυτόν τον τρόπο γιατί υπηρετεί κάποιον άλλον στόχο; Μήπως ο κερδισμένος είναι ο πέμπτος της παρέας που δεν συμμετέχει στην αφίσα;
Αφήνουμε τους τηλεθεατές να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα.
Ευχόμαστε στους συντελεστές της εκπομπής καλή επιτυχία και στον εμπορικό διευθυντή του ΣΚΑΙ καλό κουράγιο!
Η ομάδα της Spin Communications