Μεγάλη ζήτηση παρουσιάζουν και φέτος οι βίλες στην Ελλάδα, οι οποίες αυξάνονται με εκρηκτικούς ρυθμούς. Αν και απευθύνονται σε τουρίστες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου ωστόσο το value for money είναι το μεγάλο ζητούμενο και σε αυτή την αγορά, σε συνδυασμό φυσικά με την ιδιωτικότητα.
Σε αρκετούς δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, όπως η Κρήτη, οι βίλες έχουν αυξηθεί σημαντικά, εντείνοντας τον ανταγωνισμό. Όπως αναφέρει o Μάνος Δαφέρμος, ιδρυτής του CreteVillas4u, από πέρυσι τα καταλύματα στην Κρήτη (βίλες και διαμερίσματα) έχουν αυξηθεί κατά 19%, ενώ η εισερχόμενη κίνηση κινείται με οριακή αύξηση περίπου 1%. «Αυτό σημαίνει ότι κάποιοι ιδιοκτήτες θα πρέπει να χαμηλώσουν πολύ την τιμή τους για να μπορέσουν να δουλέψουν. Οι βίλες που δεν είναι φτιαγμένες σωστά, για παράδειγμα όταν η πισίνα είναι μακριά από το σπίτι ή η παραλία είναι μακριά, θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Τουλάχιστον μέχρι να κατασκευαστεί το νέο αεροδρόμιο το οποίο σε βάθος πενταετίας εκτιμάται ότι θα φέρει πολύ αυξημένο αριθμό τουριστών στην Κρήτη», εξηγεί ο κ. Δαφέρμος. Επισημαίνει ότι ενώ ο Δεκέμβρης και ο Ιανουάριος είχαν πολύ αυξημένες κρατήσεις, ο Φεβρουάριος παρουσίασε μια υστέρηση.
Το 70% των βιλών στην Κρήτη διαθέτουν 3 με 4 υπνοδωμάτια, που σημαίνει ότι απευθύνονται σε παρέες. «Αν θέλει κάποιος να επενδύσει σε βίλα, εγώ θα συμβούλευα να προτιμήσει ένα συγκρότημα με μικρότερα σπίτια του ενός και δύο υπνοδωματίων. Αυτά έχουν τον μικρότερο ανταγωνισμό», αναφέρει ο κ. Δαφέρμος.
Η σεζόν έχει ήδη ανοίξει
Με ένα χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει πολλά ακίνητα σε Κρήτη και Ζάκυνθο, η ιδρύτρια και CEO της ThinkVilla, Βάλια Κοκκίνου επισημαίνει ότι αυτές οι δύο αγορές έχουν πολύ μεγάλη ζήτηση, με τους πρώτους επισκέπτες να έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους στα δύο νησιά. Και αυτό είναι κάτι που μπορεί να μην κάνει εντύπωση για την Κρήτη, όπου η σεζόν συνήθως ανοίγει τον Απρίλιο, αλλά σίγουρα είναι πολύ ενθαρρυντικό σημάδι για τη Ζάκυνθο, η οποία έως τώρα δούλευε κατά τους αμιγώς καλοκαιρινούς μήνες. Πάντως, όπως σημειώνει, έχουν αυξηθεί πολύ οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.
Σε ό,τι αφορά το είδος των σπιτιών που έχουν ζήτηση, αυτά κυρίως είναι οι μεγάλες βίλες που μπορούν να φιλοξενήσουν οικογένειες και παρέες φίλων, κάτι που αναζητούν οι βορειο-ευρωπαίοι (Άγγλοι, Γάλλοι, Γερμανοί, Ολλανδοί, κ.λπ.) και οι Αμερικανοί πελάτες της ThinkVilla. «Οι μεγάλες βίλες είναι πρώτες σε πληρότητα αλλά και σε τιμή. Το σημαντικότερο στοιχείο είναι η τοποθεσία του καταλύματος, θα πρέπει να είναι πολύ κοντά στη θάλασσα ή τουλάχιστον να έχει πολύ ωραία θέα στη θάλασσα. Η ύπαρξη πισίνας είναι αυτονόητη ενώ πλέον ζητούν ακόμα και θερμαινόμενη. Από εκεί και πέρα, οι υπηρεσίες που παρέχονται εντός του καταλύματος είναι αυτές που διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό: personal trainer, mixologist, massage, είναι μερικά από τα αιτήματα που δεχόμαστε», αναφέρει η κα Κοκκίνου.
Οι τιμές των βιλών φέτος είναι ελάχιστα αυξημένες σε σύγκριση με πέρυσι, αν και τα προηγούμενα χρόνια υπήρχε μια συνεχής άνοδος. Ωστόσο πλέον ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, με πολλά καινούρια σπίτια να μπαίνουν διαρκώς στην αγορά. Γι’ αυτό η κα Κοκκίνου επισημαίνει ότι είναι επιτακτική η ανάγκη για διαφοροποίηση και για υιοθέτηση κάποιου concept που να έχει ενδιαφέρον για τον επισκέπτη.
Κυκλάδες: Η άνοδος της Πάρου και η πτώση της Μυκόνου
Συνεχίζεται και φέτος η πτώση στη ζήτηση για τη Μύκονο ενώ αντίθετα αυξάνεται για την Πάρο. Ο Θεοχάρης Μιχαηλίδης, ιδρυτής της Villarentals, αναφέρει ότι στη Μύκονο υπάρχει υπερπροσφορά σπιτιών και εξωπραγματικές τιμές ενώ ταυτόχρονα οι πράκτορες πρόσθεταν προμήθειες της τάξης του 20%. «Πλέον ο κόσμος ζητά σπίτια value for money, άσχετα πόσο κοστίζουν. Υπάρχουν πολλά νέα σπίτια με εξωπραγματικές τιμές και αυτά έχουν ελάχιστες κρατήσεις. Οι τουρίστες δεν θέλουν υπερτιμημένα σπίτια γιατί αλλιώς προτιμούν να πάνε σε 5άστερα ξενοδοχεία, τα οποία τουλάχιστον στην Πάρο έχουν μεγάλη ζήτηση», εξηγεί.
Πάντως, στην Πάρο και οι βίλες σημειώνουν φέτος αύξηση στη ζήτηση της τάξης του 10% σε σύγκριση με πέρυσι. «Αυτοί που προτιμούν να κάνουν διακοπές σε σπίτι, θέλουν οπωσδήποτε να υπάρχει πισίνα, να βρίσκονται κοντά σε κάποιον οικισμό ενώ συνηθίζουν να μαγειρεύουν στο σπίτι, ειδικά όσο οι τιμές στα εστιατόρια ανεβαίνουν», αναφέρει ο κ. Μιχαηλίδης. Και επισημαίνει ότι μια χαρακτηριστική διαφοροποίηση είναι το γεγονός ότι μειώνεται ο αριθμός των διανυκτερεύσεων, σε 4 με 5 ημέρες, έναντι των 7 που ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια.
Τέλος, ανερχόμενοι προορισμοί στις Κυκλάδες είναι η Σίφνος και η Μήλος.
Πηγή powergame.gr