H ξηρασία στην Ευρώπη και η πτώση των υδάτων σε μεγάλα ποτάμια όπως ο Ρήνος και ο Δούναβης επηρεάζει και τις πλωτές μεταφορές. Ο Θωμάς Δασακλής, επίκουρος καθηγητής στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών μίλησε στην ΕΡΤ για το επίκαιρο αυτό θέμα που έχει επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και προκαλείται από την κλιματική αλλαγή.
«Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές διαδραματίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη μια και τα περισσότερα βιομηχανικά κέντρα είναι προσβάσιμα μέσω εσωτερικής ναυσιπλοϊας» δήλωσε στην εκπομπή «Με νέα ματιά».
Σύμφωνα με τον κ. Δασακλή, «οι πλωτές μεταφορές, μαζί με τις οδικές και τις σιδηροδρομικές, αποτελούν έναν από τους τρεις κύριους ηπειρωτικούς τρόπους μεταφορών».
Όπως αποκάλυψε ο επίκουρος καθηγητής στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών στη Γερμανία «σχεδόν το 80% των συνολικών εμπορευματικών μεταφορών πραγματοποιούνται μέσω του Ρήνου».
Αναφορικά με την κλιματική κρίση και πώς αυτή επηρεάζει την εφοδιαστική αλυσίδα ο κ. Δασακλής δήλωσε ότι η πτώση των υδάτων έχει κάνει τον Ρήνο και τον Δούναβη να μην είναι προσβάσιμα στα εμπορευματικά καράβια που μεταφέρουν πρώτες ύλες.
«Οι ποτάμιες μεταφορές είναι ευάλωτες σε έντονα κλιματικά φαινόμενα όπως η ξηρασία και οι έντονες βροχοπτώσεις» επισήμανε.
Γερμανία, Ολλανδία, Ρουμανία, Γαλλία και Βέλγιο είναι οι χώρες που θα αντιμετωπίσουν τα μεγαλύτερα προβλήματα σύμφωνα με την Eurostat.
«Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στη χημική βιομηχανία που βρίσκεται κατά μήκος του Ρήνου, στη Γερμανία» ανέφερε ο επιστήμονας διευκρινίζοντας ότι τα κύρια προϊόντα που διακινούνται μέσω των ποταμιών είναι σιτηρά, μεταλλεύματα, λιπάσματα, χημικά προϊόντα.