Πλούσιο χαρτοφυλάκιο διαθέτει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον τομέα των Παραχωρήσεων, ο οποίος απαρτίζεται πλέον από αρκετούς οδικούς άξονες.
Ο κύκλος εργασιών του τομέα των Παραχωρήσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαμορφώθηκε πέρυσι σε 227,5 εκατ. ευρώ, έναντι 202,0 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρήση του 2022.
Η αύξηση οφείλεται, κυρίως, στην αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους της Νέας και Κεντρικής Οδού κατά 9,1% σε σχέση με το 2022, καθώς και στην αύξηση των αποδόσεων των επενδύσεων της διαχείρισης απορριμμάτων των περιφερειών Ηπείρου και Πελοποννήσου.
Το προσαρμοσμένο EBITDA (EBITDΑ πλέον των συμπεριλαμβανομένων σε αυτό μη ταμειακών αποτελεσμάτων) διαμορφώθηκε σε 164,8 εκατ. ευρώ, έναντι 111,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρήση του 2022, αυξημένο κατά 47,5%.
Η αύξηση αυτή είναι αποτέλεσμα του βελτιωμένου κύκλου εργασιών του τομέα, καθώς επίσης και των αυξημένων αποζημιώσεων από απώλειες εσόδων των εταιρειών παραχώρησης, οφειλόμενες σε «Γεγονότα Ευθύνης Δημοσίου».
Τα κέρδη πριν από φόρους διαμορφώθηκαν σε 16,2 εκατ. ευρώ έναντι -80,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρήση του 2022.
Η θετική διαφορά των 97 εκατ. ευρώ, οφείλεται κυρίως:
α) στα αυξημένα λειτουργικά αποτελέσματα της περιόδου (προ της επίδρασης των αποτελεσμάτων από τις αποτιμήσεις παραγώγων) και
β) στη μεταβολή της εύλογης αξίας, η οποία προέρχεται κυρίως από τη θυγατρική εταιρεία Κεντρική Οδός και των Interest Rate Swaps.
Το συνολικό χαρτοφυλάκιο αυτοκινητόδρομων του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μετά και την έναρξη εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού, συμπεριλαμβανομένων των παραχωρήσεων του Β.Ο.Α.Κ. και της Αττικής Οδού, ξεπερνά πλέον τα 1.600 χλμ.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, ενισχύοντας περαιτέρω τη δυνατότητα του Ομίλου να παράγει σημαντικά, σταθερά κι επαναλαμβανόμενα έσοδα σε βάθος χρόνου.
metaforespress