Γράφει ο Όμηρος Τσάπαλος
Τον τελευταίο μήνα ο ΟΠΑΠ διαφημίζει με κάθε τρόπο πως πλέον η διανομή και διάθεση του Λαϊκού Λαχείου επεκτείνεται σε όλη την Ελλάδα.Τώρα πλέον οι παίκτες θα μπορούν να το βρουν όπου και αν βρίσκονται μέχρι κα την ημέρα της κλήρωσης, σε περισσότερα από 3500 πρακτορεία και σε όλους του λαχειοπώλες.
Είναι εντυπωσιακό πως στο δελτίο Τύπου που κυκλοφορεί σε όλα τα ΜΜΕ, ο ΟΠΑΠ τονίζει επίμονα την ιστορικότητα του Λαϊκού Λαχείου, υπενθυμίζοντας στο αναγνωστικό κοινό πως το λαχείο τυπώνεται από το 1941, φέρει ειδικές προδιαγραφές της Τράπεζας της Ελλάδος και πλέον με τη νέα πολιτική ολοένα και περισσότεροι παίκτες θα μπορούν να το απολαύσουν σε όλη τη χώρα.
Με μία πρώτη ματιά φαίνεται πως η κίνηση αυτή αποτελεί μια καλή στρατηγική επιλογή του ΟΠΑΠ προκειμένου να αυξήσει τα κέρδη του και να ενισχύσει το -ήδη δυνατό- δίκτυο πρακτορείων του. Ωστόσο, υπάρχει και η άλλη πλευρά, αυτή της εξαφάνισης ενός παραδοσιακού και ευάλωτου επαγγέλματος, αυτό του λαχειοπώλη.
«Τώρα όλοι οι παίκτες μπορούν να το βρουν μέχρι και την Τρίτη που διεξάγεται η κλήρωση, σε πάνω από 3.500 πρακτορεία ΟΠΑΠ καθώς και στους αγαπημένους τους λαχειοπώλες σε όλη την Ελλάδα», αναφέρει χαρακτηριστικά η καμπάνια του Οργανισμού που φέρει τον τίτλο «Το Λαϊκό Είναι Εδώ!», πιθανώς μη αντιλαμβανόμενη τη ζημιά που θα προκαλέσει σε ανθρώπους που παλεύουν να κερδίσουν 20 ή 30 λεπτά από ένα λαχνό.
Πράγματι, μέχρι πρόσφατα το λαχείο είχε περιορισμένη διανομή και υπήρχαν ολόκληροι νομοί που δεν μπορούσες να το βρεις -αυτό ουδείς το αμφισβητεί. Το ζήτημα ωστόσο, είναι η επιλογή της εταιρείας να απαντήσει σε αυτή την πρόκληση αφανίζοντας στην πράξη τους λαχειοπώλες. Διότι, υπήρχε τρόπος μέσα από επένδυση σε νέες τεχνολογίες και εφαρμογές για smartphones οι καταναλωτές να έχουν δυνατότητα ψηφιακής αγοράς. Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο για όσους στοιχηματίζουν, το κοινό αυτό έχει ήδη εξοικειωθεί με τις νέες μορφές παιχνιδιού ακόμα και στις «δύσκολες» ηλικίες των 60+.
Η Ελληνικά Λαχεία ΑΕ άκουσε -όπως ισχυρίζεται- το πάγιο αίτημα των παικτών αλλά και του δικτύου και επένδυσε στις διαδικασίες διανομής ώστε ο κάθε παίκτης να μπορεί εύκολα να βρει το αγαπημένο του Λαχείο. Με την επιλογή της όμως δεν επένδυσε στους ανθρώπους που επί δεκαετίες υπήρξαν οι παραδοσιακοί… marketeers του πιο δημοφιλούς παιχνιδιού στοιχήματος που μπήκε σε κάθε ελληνικό σπίτι.
Ωραία λοιπόν τα παχυλά ποσά που επενδύονται κάθε χρόνο σε ομάδες υποστηρίζοντας ένα διεφθαρμένο και υποβαθμισμένο σύστημα επαγγελματικού ποδοσφαίρου. Δυστυχώς δεν βρέθηκε κάποιος «φωστήρας» να προτείνει ένα πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για όλους εκείνους που διήνυσαν και διανύουν χιλιόμετρα επί δεκαετίες προσπαθώντας να πουλήσουν τα προϊόντα του ΟΠΑΠ.