Περισσότερα κίνητρα για να εξαπλωθεί η χρήση των καρτών για μικρότερα ποσά και σε περισσότερους κλάδους σχεδιάζει να δώσει η Mastercard, με τα ταξί να αναμένεται να βρεθούν μεταξύ άλλων στο επίκεντρο, εν όψει της τουριστικής περιόδου της φετινής χρονιάς.
Καθώς οι πληρωμές με κάρτες και ψηφιακά μέσα διατηρούν την ανοδική τους τάση, με το υπουργείο Οικονομικών να έχει επιβάλλει την υποχρεωτική χρήση POS σε 35 ακόμα κλάδους, η Mastercard θέλει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών. Ένας κλάδος που πρόκειται να είναι από τους ευνοημένους της φετινής χρονιάς αναμένεται να είναι εκείνος των ταξί, με τον Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Παναγιώτη Πολύδωρο να αναφέρει πως υπάρχει ο σχεδιασμός να υπάρξουν κίνητρα ώστε να αυξηθούν οι πληρωμές με κάρτα.
Όπως σημείωσε ο κ. Πολύδωρος, χωρίς να θέλει να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, στον σχεδιασμό υπάρχουν αρκετά πλάνα τα οποία ξεκινούν από μια πιθανή επιδότηση για την αγορά τερματικού ή να υπάρξει μια χρονική περίοδος όπου δεν θα χρεώνεται η προμήθεια της κάρτας στον έμπορο, με τις εξελίξεις να αναμένονται στο πρώτο εξάμηνο του 2024. «Θέλουμε να βοηθήσουμε από το δικό μας μετερίζι, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες της αγοράς», τόνισε, αναφέροντας πως η Mastercard σχεδιάζει σε συνεργασία με τους εκκαθαριστές των πληρωμών τις επόμενες κινήσεις που θα υπάρξουν ώστε να διεισδύσει η πληρωμή με κάρτα σε έναν κλάδο που μέχρι σήμερα πεισματικά έδειχνε την αντίθεση του.
Επίσης ο κ. Πολύδωρος έκανε αναφορά για τον τομέα κυβερνοασφάλειας και τη συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία, όπου σε συνεργασία με την Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος υπάρχει η δυνατότητα μέσω μιας πλατφόρμας, που ονομάζεται Cyber Trace, να ανιχνεύονται συναλλαγές κρυπτονομισμάτων, ώστε να μπορούν να εντοπίσουν περιστατικά ξεπλύματος «μαύρου χρήματος».
Ο Country Manager της Mastercard υπογράμμισε την προσήλωση της εταιρείας προς μια βιώσιμη και ψηφιακή οικονομία, με βασική προτεραιότητα να παραμένει η αναβάθμιση της εμπειρίας πληρωμών τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις μέσα από νέες ψηφιακές λύσεις.
Παράλληλα, μέσα από μία σειρά συνεργασιών με εμπόρους και συνεργάτες της, η Mastercard έχει στόχο να αναβαθμίσει την κάρτα από ένα συναλλακτικό μέσο, σε «διαβατήριο» για ένα κόσμο προνομίων, με νέα εργαλεία και λύσεις. Ήδη η Mastercard έχει συμφωνίες με εταιρείες όπως η Skroutz και η E-food που κατά καιρούς έχουν προνομιακή τιμολόγηση για τους κατόχους της κάρτας, με τον σχεδιασμό να περιλαμβάνει την διεύρυνση των συνεργασιών
Στο πλαίσιο αυτό, η Mastercard επενδύει δυναμικά και στην βελτίωση της εμπειρίας πληρωμής του πελάτη με τη δημιουργία ενός ψηφιακού πορτοφολιού στα πρότυπα του Apple Pay όπου αναμένεται να παρουσιαστεί το 2025. «Το 2024 θα αρχίσουμε να επενδύουμε έτσι ώστε να διασφαλίσουμε ότι το 2025, ελπίζω να ξεκινήσει η χρονιά με το Click to Pay με μια πολύ καλή εμπειρία που για να την χτίσουμε θέλει πολύ προσπάθεια» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πολύδωρος επισημαίνοντας ότι η νέα προσπάθεια που πραγματοποιείται έχει αναπροσαρμοστεί και εξελιχθεί σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς.
Επιπλέον η Mastercard στοχεύει το 2024 να είναι «ένα έτος συνεργασιών σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς», θέλοντας να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα με μεγάλες επιχειρήσεις για την παροχή προνομίων στους κατόχους της κάρτας διαθέτοντας μια σειρά από πλατφόρμες και υπηρεσίες που θα βελτιώσουν την εμπειρία του πελάτη κατά τη διάρκεια των αγορών του και θα «κουμπώσουν» με τα προνόμια που προσφέρει η κάρτα στους κατόχους της.
Ο κ. Πολύδωρος επισήμανε επίσης την προσήλωση της Mastercard στην περαιτέρω ενίσχυση της καινοτομίας, μέσα από τη δημιουργία λύσεων και εφαρμογών που αφορούν στην υποστήριξη και στη βελτιστοποίηση της διαδικασίας των εταιρικών πληρωμών. «Δεν μιλάμε πολύ για τις εταιρείες όπου το κομμάτι των πληρωμών δεν είναι εύκολο και έχει μεγάλα περιθώρια βελτίωσης» δήλωσε χαρακτηριστικά σημειώνοντας πως αποτελεί προτεραιότητα να βελτιωθούν οι εταιρικές πληρωμές μέσα από νέες πλατφόρμες που θα δημιουργηθούν.
Έμφαση στον τουρισμό
Το 2023 η Mastercard υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τον ΕΟΤ που βασίζεται σε τέσσερις άξονες. Ο πρώτος άξονας αφορά την παροχή δεδομένων τα οποία αφού ανωνυμοποιηθούν και επεξεργαστούν δίνουν τη δυνατότητα να εξαχθούν συμπεράσματα τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε πιο στοχευμένες καμπάνιες από τον ΕΟΤ.
Επίσης ο δεύτερος πυλώνας συνεργασίας είναι σε συνδυασμό με τους Mastercard Marketing Advisors που βρίσκονται στο hub που ίδρυσε η εταιρεία το 2023 στην Ελλάδα και αποτελεί ένα από τα πέντε σημεία στην Ευρώπη. Η ομάδα αυτή μαζί με τον ΕΟΤ φέτος θα εκπονήσουν μια καμπάνια που αφορά τον βιώσιμο τουρισμό.
Ο τρίτος πυλώνας είναι το Visit Greece. Ο ψηφιακός τουριστικός οδηγός που έχει δημιουργηθεί σε συνεργασία και με την Eurobank, και προσφέρει πληροφορίες και προτάσεις για ταξιδιωτικές εμπειρίες. Τέταρτος πυλώνας είναι ότι ο ΕΟΤ γίνεται μέλος του Tourist Innovation Hub. Η Mastercard στην Ισπανία έχει φτιάξει ένα κέντρο το οποίο αφορά στην καινοτομία στο πεδίο του τουρισμού. Η πρωτοβουλία στην οποία συμμετέχουν αρκετοί υπουργοί Τουρισμού και διοικητές των αντίστοιχων οργανισμών Τουρισμού, στοχεύει στη δημιουργία μιας βάσης δεδομένων και καλών πρακτικών όπου θα μπορεί να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων και συμπερασμάτων για τις πρακτικές που ακολουθούνται.
Αναπτύσσονται οι πληρωμές με κάρτα στην Ελλάδα
Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΟΒΕ για την αγορά πληρωμών το 2023, η συνολική αξία του όγκου ψηφιακών πληρωμών ανέρχεται στα 62 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας ανάπτυξη κατά 15%, ενώ για το 2024 η άνοδος αυτή πρόκειται να φτάσει το 14%, με τον κ. Πολύδωρο να εκτιμά πως τα επόμενα χρόνια θα αρχίσει να υπάρχει μια «κόπωση ανάπτυξης» τονίζοντας πως από το 2015 μέχρι σήμερα η Ελλάδα αναπτύσσεται κατά 25% μεσοσταθμικά.
Τόνισε επίσης πως στην Ελλάδα η διείσδυση των καρτών φτάνει στο 40% σε καταναλωτική δαπάνη φέρνοντας την χώρα μας στην 18η θέση της ΕΕ επισημαίνοντας ότι υπάρχουν ακόμα σημαντικά περιθώρια εξέλιξης καθώς οι Έλληνες αγκαλιάζουν ολοένα και περισσότερο τις πληρωμές μέσω κάρτας και άλλων μέσων.
Κάτι που αντανακλάται και στη μέση αξία της συναλλαγής που βαίνει μειούμενη φτάνοντας τα 28 ευρώ το 2023, ενώ εκτιμάται πως το 2024 θα φτάσει τα 27 ευρώ, ενδεικτικό της εξοικείωσης καταναλωτών και εμπόρων με τα ψηφιακά μέσα πληρωμών στην καθημερινότητά τους.
Σε ό,τι αφορά στη χρήση ψηφιακών πορτοφολιών, σύμφωνα με στοιχεία της Mastercard, η διείσδυσή τους στην Ελλάδα δεν ξεπερνά το 20% του όγκου συναλλαγών με κάρτα. Τέλος, στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, υπογραμμίστηκε ότι η δυναμική παρουσιάζει αυξητική τάση, αποτελώντας το 27% του συνόλου των συναλλαγών με κάρτα.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Πολύδωρος υπήρξαν μια σειρά από καθοριστικές αλλαγές που αναδιαμόρφωσαν το τοπίο των πληρωμών όπως η διευκόλυνση της πρόσβασης στις αναβαλλόμενες πληρωμές, είτε μέσα από τις λύσεις Buy Now Pay Later εταιρειών fintech, είτε μέσω της δημιουργίας νέων και καινοτόμων προϊόντων.
Παράλληλα, αναφορά έγινε και στο νέο τοπίο στον τομέα της εκκαθάρισης πληρωμών, μέσα από επενδύσεις και συμπράξεις παγκόσμιων εταιρειών κολοσσών με Ελληνικές τράπεζες.
πηγή: businessdaily.gr