H πανδημία covid-19 ανάγκασε τους συλλόγους να «αγκαλιάσουν» τα social media, προωθώντας τη σχέση τους, με τους φιλάθλους-καταναλωτές, φτάνοντας σε έσοδα και νέες εμπορικές συμφωνίες.
Συμπέρασμα που καταλήγει η νέα ανάλυση της KPMG (συμβουλευτική εταιρεία με έδρα την Ολλανδία), για τη σχέση social media με τις εμπορικές δραστηριότητες των συλλόγων, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία εσόδων.
Στις 16 Ιουλίου 2020, όταν η Ρεάλ Μαδρίτης κέρδισε τον 34ο τίτλο πρωταθλήματος, είχε 248 εκατομμύρια ακολούθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο τίτλος δημιούργησε περισσότερες από 16 εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις στο Twitter, το Instagram και το Facebook, ενώ συνολικά τον τελευταίο χρόνο είχε αύξηση μεγαλύτερη από 15 εκατομμύρια ακολούθους.
Παρόμοια επίπεδα ανάπτυξης των social media, έχουν παρατηρηθεί σε όλο το επαγγελματικό ποδόσφαιρο, καθώς οι σύλλογοι εντείνουν την αλληλεπίδραση με τους οπαδούς τους σε όλες τις γωνιές του κόσμου.
Η Γιουβέντους, για παράδειγμα, παρουσίασε αύξηση των ακολούθων της στα social media κατά 320% ή 110 εκατομμύρια οπαδούς τα τελευταία πέντε χρόνια.
Σίγουρα και εξαιτίας της άφιξης του Κριστιάνο Ρονάλντο και της «λεγεώνας» του από σχεδόν 500.000 ακολούθους στα μέσα κοινωνικής, επιβεβαιώνοντας πόσο σημαντικό ρόλο μπορεί να παίξει αυτό σε μία μεταγραφή που ενισχύει, την εμπορική αξία και την απόδοση του συλλόγου στα social media.
Κατά την ίδια περίοδο (τα 5 τελευταία χρόνια), η Γιουβέντους αύξησε τα εμπορικά της έσοδα κατά 145%.
Οι χορηγοί ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για τα αναλυτικά στοιχεία των social media των συλλόγων και τις αλληλεπιδράσεις τους με τους φιλάθλους.
Επίσης, η ανάπτυξη νέων πλατφορμών, όπως το Weibo και το TikTok, τα οποία βοήθησαν στην περαιτέρω επικοινωνία με τους φιλάθλου, παρέχει ευκαιρίες στους συλλόγους να στοχεύουν σε διαφορετικά ακροατήρια με καινοτόμους τρόπους
Το TikTok, που κυκλοφόρησε το 2016 και βασίζεται κυρίως σε περιεχόμενο βίντεο μικρής διάρκειας, φαίνεται να είναι ένας καλός τρόπος για να αλληλεπιδράσουν οι σύλλογοι, με τους φιλάθλους κάτω των 25 ετών.