Κάθε πέρσι και καλύτερα. Κάθε φέτος και χειρότερα. Περισσότεροι και από πέρυσι θα καταθέσουν φέτος πινακίδες για να γλιτώσουν από τα τέλη κυκλοφορίας. Συγκεκριμένες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι ξεπερνούν πλέον τους 60.000 οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που και παρέδωσαν τις πινακίδες του οχήματος τους στις εφορίες και η τάση αυτή δείχνει να είναι μεγαλύτερη και από την αντίστοιχη περσινή όπου είχαν τεθεί 130.000 οχήματα σε ακινησία.
Παρά τα δεδομένα αυτά πάντως και μετά την εμπλοκή στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές, στο υπουργείο Οικονομικών δεν δείχνουν διατεθειμένοι να ανοίξουν τώρα νέο μέτωπο με την Τρόικα και να προχωρήσουν στο νέο σύστημα πληρωμης τελών κυκλοφορίας «με το μήνα» δεν αποκλείεται όμως να συμβεί από τις αρχές ή την άνοιξη του 2016 και μετά.
Ωστόσο αναμένεται να παραταθεί για ένα ακόμη έτος το σύστημα που ίσχυσε και πέρυσι, της πληρωμής δηλαδή μόνον του υπολοίπου των τελών κυκλοφορίας από το μήνα που ζητάει να τις πάρει ξανά μέχρι το τέλος της χρονιάς. Η διάταξη αυτή, καθώς και η παράταση και για το 2015 του μέτρου της απόσυρσης (που θα καλύπτει και οχήματα παλαιότητος έως και το 2001 το 2002) θα περιληφθεί σε διάταξη που θα κατατεθεί τις επόμενες μέρες στη Βουλή –μέσα στην εβδομάδα ή την επόμενη πριν την πρώτη ψηφοφορία για Πρόεδρο της Δημοκρατίας, όπως αναφέρουν συγκίνουσες πληροφορίες από το οικονομικό επιτελείο.
Ωστόσο το πρόβλημα από την κατάθεση των πινακίδων παραμένει οξύ, καθώς το Δημόσιο δεν χάνει μόνο από τα έσοδα ύψους 1,1 δισ. ευρώ που προσδοκά από τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και από τον φόρο πολυτελείας για όσους έχουν αυτοκίνητα άνω 2.000 κ. ε. αλλά και από τα τεκμήρια διαβίωσης! Αν επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις για 140.000 καταθέσεις πινακίδων, τότε οι απώλειες μπορεί να ξεπεράσουν και τα 100 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα για το 2014 ο προϋπολογισμός προβλέπει εισπράξεις 1,139 δις. ευρώ από τέλη κυκλοφορίας οχημάτων και μοτοσυκλετών και άλλα 1,156 δισ. ευρώ το 2015. Η αύξηση των εισπράξεων από τα τέλη (1,5%) εκτιμάται ότι θα προέλθει εκτός από τα νέα οχήματα που θα μπουν σε κυκλοφορία και το νέο καθεστώς εξόφλησής τους.