Οι χρήστες του Internet στη χώρα μας αφήνουν όλα και πιο έντονα το αποτυπώματά τους στο ψηφιακό σύμπαν, καθώς ξοδεύουν περισσότερες από δυο ώρες την ημέρα on line. Παράλληλα, αναδεικνύονται σε λάτρεις των social media και ειδικότερα του Facebook, όταν παράλληλα η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά (σύμφωνα με τη Google) στις πρώτες θέσεις κατανάλωσης περιεχομένου από το YouTube -αναλογικά του πληθυσμού.
Οπως αποκαλύπτει η συνεχής πανελλήνια έρευνα Web ID της Focus Bari, η μέση καθημερινή διάρκεια χρήσης του Internet ανέρχεται σε 136 λεπτά και φτάνει τα 174 στις ηλικίες 18-24 ετών.
Περισσότερο χρόνο online περνάνε οι άντρες (142 λεπτά) και λιγότερο οι γυναίκες (130 λεπτά). H διείσδυση του διαδικτύου στις ηλικίες 13-74 ετών φτάνει το 69,8%, μετρώντας 4.787.000 ενεργούς χρήστες. Μάλιστα, το 61,7% εκείνων που έχουν πρόσβαση απαντά ότι έχει καθημερινή online παρουσία. Τα σχετικά ποσοστά κινούνται άνω του 80% στις ηλικίες από 13 έως 34 ετών.
Μάλιστα, μεταξύ των εφήβων (13-17) το 97,3% υπολογίζεται ότι έχει πρόσβαση στο Internet, όταν εννέα στους δέκα (87,2%) συνδέονται καθημερινά. Στις ηλικίες 45-54 τα αντίστοιχα ποσοστά περιορίζονται στο 66,2% και 56,1% και πέφτουν στο 16,3% και 11,7% στους 65 με 74 ετών.
Εντυπωσιακό είναι επίσης το στοιχείο ότι κάποια παιδιά αποκτούν το πρώτο τους κινητό τηλέφωνο μόλις στις επτά χρόνια. Δυο στα δέκα παιδιά ηλικίας 7 έως12 ετών έχουν κινητό τηλέφωνο, ενώ στις ηλικίες 10-12 ετών η αναλόγια ανεβαίνει στο ένα προς τρία. Πολύ υψηλά, στα παιδιά ηλικίας από 7 έως 12 ετών, είναι τα ποσοστά πρόσβασης στο Internet και χρήσης PC. Υπολογίζεται ότι οκτώ στα δέκα παιδιά έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και εννέα στα δέκα χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Εξι στα δέκα τον χρησιμοποιούν μάλιστα καθημερινά και πέντε στα δέκα συνδέονται τουλάχιστον μια φορά την ημέρα στο Internet. Σε πρωταρχικούς λόγους χρήσης του διαδικτύου από τα παιδιά αναδεικνύονται το online παιχνίδι, η ακρόαση-κατέβασμα τραγουδιών και η παρακολούθηση βίντεο.
Οσον αφορά στις συνήθειες εφήβων και ενηλίκων στον κόσμο των social media, προσδιορίζεται ότι ο χρόνος που αναλώνουμε καθημερινά φτάνει τα 81,4 λεπτά, με τους περισσότερους να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης σχεδόν έξι μέρες την εβδομάδα. Συνολικά, ένας στους δυο Ελληνες χρησιμοποιεί τα social media, με τους μισούς εξ αυτών να ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 13-34 ετών.
Το Facebook έρχεται με διαφορά πρώτο στις προτιμήσεις των Ελλήνων ηλικίας από 13 έως 74 ετών, καθώς το 47,6%, δηλαδή περισσότεροι από 3,2 εκατομμύρια έχουν προσωπικό λογαριασμό στη δημοφιλέστερη παγκοσμίως υπηρεσία. Ακολουθούν με μεγάλη διαφορά το YouTube (8,1%), το Google+ (7,7%), το Twitter (6,3%), το LinkedIn (4,9%) και το Instagram (2,7%).
Πληροφορίες: protothema.gr