Τον κατασκευαστικό όμιλο ΑΒΑΞ όρισε επισήμως ως «προσωρινό ανάδοχο» το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το μεγάλο οδικό έργο «Επέκταση Ιόνιας Οδού Τμήμα: Ιωάννινα – Κακαβιά», ύψους 310 εκατ. ευρώ συνολικά (προϋπολογισμού 234 εκατ. με Φ.Π.Α., συν προαίρεση 76 εκατ.).
Με προχτεσινή απόφαση του υπουργού Χρ. Σταϊκούρα, εγκρίθηκε το από 06.02.2024 1ο πρακτικό αποσφράγισης και αξιολόγησης προσφορών της Επιτροπής Διαγωνισμού, στο σύνολο του, για την ανάθεση της εν λόγω σύμβασης στον όμιλο ΑΒΑΞ, του οποίου η προσφερόμενη κατ’ αποκοπή δαπάνη εργασιών αντιστοιχεί σε έκπτωση 17,5% και προκύπτει συνολική κατ’ αποκοπή δαπάνη έργου 155.772.983,03 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ και χωρίς προαίρεση).
Ο ανταγωνισμός
Υπενθυμίζεται ότι τελικά οι προσφορές δόθηκαν προς τα τέλη Δεκεμβρίου 2023, καθώς είχε προηγηθεί μπαράζ προσφυγών, ακυρώσεων διαγωνισμών, επαναδημοπράτησης, παρατάσεων κ.λπ..
Στη διαδικασία η ΑΒΑΞ είχε μειοδοτήσει με ποσοστό έκπτωσης 17,5%, ακολουθούμενη από τους ΤΕΡΝΑ (έκπτωση 16,5%), Δομική Κρήτης – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ (15,04%), Intrakat – METKA (11,08%) και ΟΔΟΣ – ΙΝΤΕΡΚΑΤ – EΡΓΟΔΟΜΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑΣ – ΕΡΓΟΚΑΤ (10,31%).
Πλέον, αν και θεωρητικά κατά της απόφασης αυτής χωρεί προδικαστική προσφυγή εντός 10 ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας, αν δεν αλλάξει κάτι ο όμιλος ΑΒΑΞ επισήμως θα βάλει ένα ακόμα μεγάλο έργο στο χαρτοφυλάκιό του, με το ανεκτέλεστο να εκτιμάται συνολικά στα 3,5 δις ευρώ.
Ποιο είναι το έργο
Όσον αφορά στο «Ιωάννινα – Κακαβιά», το έργο, μήκους 70 χλμ., αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας. Αναμένεται να βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.
Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς. Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.
Το έργο περιλαμβάνει δύο (2) υποτμήματα:
Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (και συνολικό μήκος 46,4 χλμ. νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (αποτελεί την Προαίρεση 1, μήκους 1,47χλμ.
Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.
Ειδικότερα ο αυτοκινητόδρομος έχει σχεδιασθεί με ταχύτητα μελέτης 100 km/h και με διατομή που περιλαμβάνει δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50m. και 3,75m η κάθε μία και μία (1) λωρίδα έκτακτης ανάγκης πλάτους 2,30m ανά κατεύθυνση. H κεντρική νησίδα έχει συνολικό πλάτος 3,15m, συμπεριλαμβανομένων των λωρίδων καθοδήγησης και του αμφίπλευρου στηθαίου ασφαλείας (συνολικό πλάτος του αυτοκινητοδρόμου 22.25m), ενώ προβλέπονταν 5 ανισόπεδοι κόμβοι (Α/Κ Κοσμηράς-Ασβεστοχωρίου, Α/Κ Γραμμενοχωρίων, Α/Κ Πασσαρώνος, Α/Κ Ζίτσας, Α/Κ Καρυών).
πηγή:insider.gr