Ξεκινούν σήμερα Δευτέρα 10 Ιουλίου και διαρκούν μέχρι την Πέμπτη 31 Αυγούστου οι τακτικές θερινές εκπτώσεις και, όπως κάθε φορά, το κλίμα στον εμπορικό κόσμο και τους καταναλωτές είναι ανάμικτο με ελπίδες για αύξηση του τζίρου και φτηνότερες αγορές αντίστοιχα αλλά και απαισιοδοξία καθώς, όπως υποστηρίζουν και οι δύο πλευρές, όταν δεν υπάρχουν χρήματα, ακόμη και στη μισή τιμή ένα προϊόν θα μείνει απούλητο στο ράφι.
Οι έμποροι σε μεγάλο βαθμό εναποθέτουν τις ελπίδες τους στην τουριστική κίνηση που αυτή την περίοδο εντείνεται ωστόσο, όπως αναφέρουν, αυτή η βοήθεια υφίσταται αλλά όχι για όλες τις πόλεις της χώρας και όχι για όλες τις περιοχές της Αθήνας. Στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων δήλωση με αφορμή την έναρξη των θερινών εκπτώσεων έκανε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, ο οποίος τόνισε ότι υπάρχει αισιοδοξία για μια αύξηση του τζίρου σε σχέση με πέρυσι.
Συγκεκριμένα δήλωσε: «Ευελπιστούμε σε ανάλογη εικόνα και το 2017 σε σχέση με το 2016 όπου το πρόσημο ήταν θετικό κατά 1,8% σε σχέση με το 2015. Τα μηνύματα ήδη είναι θετικά κυρίως από την εισαγόμενη κατανάλωση με τον τουρισμό. Η εικόνα αυτή αποτυπώνεται κυρίως στα νησιά ενώ γενικότερα η εγχώρια κατανάλωση παρουσιάζει τα γνωστά προβλήματα καθώς ο κόσμος έχει τεράστιες δυσκολίες. Οι έμποροι καταβάλλουν κάθε προσπάθεια σε αυτό το κλίμα για καλύτερες εκπτώσεις σε μια αγορά πλέον που 130 μέρες το χρόνο έχει επίσημες εκπτώσεις και άλλες 130 ημέρες ανεπίσημες.
Ο κόσμος πρέπει να είναι προσεχτικός να μην παρασύρεται από εκπτώσεις του τύπου 70%-80% που είναι ένδειξη φουσκωμένων τιμών τον υπόλοιπο χρόνο. Εκπτώσεις που κυμαίνονται κοντά στο 50% είναι λογικές και πολύ καλές καθώς μπορεί ο καταναλωτής να αγοράσει ένα προϊόν στη μισή τιμή». Από τη μεριά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, επιβεβαιώνει την αισιοδοξία για θετικά αποτελέσματα στην περίοδο των θερινών εκπτώσεων εκτιμώντας ότι ο τζίρος μπορεί να αυξηθεί στις τουριστικές περιοχές μέχρι και 7%, ενώ στις υπόλοιπες μπορεί να υπάρχει αντίστοιχα αύξηση που θα φτάνει το 3%.
Αυτό δεν σημαίνει, όπως τονίζει όμως, ότι αυτό το κλίμα θα μεταφερθεί και μετά την περίοδο των εκπτώσεων καθώς από Σεπτέμβρη «με τη φοροεπιδρομή υπάρχει φόβος για τα χειρότερα». Δηλώσεις στο ΑΠΕ-ΜΠΕ έκαναν και απλοί έμποροι. Ο κ. Γιάννης, ιδιοκτήτης καταστήματος ένδυσης στη Νέα Σμύρνη, μας αναφέρει ότι στις εκπτώσεις πράγματι υπάρχει αύξηση του τζίρου αλλά «επί της ουσίας αυτό που καταφέρνουμε είναι να φέρουμε ίσα βάρκα ίσα νερά τη χασούρα όλου του υπόλοιπου χρόνου όταν δεν μπαίνει ούτε ένας πελάτης αρκετές ημέρες». Η κ. Ελισάβετ έχει κατάστημα στην Καλλιθέα με χειροποίητα κοσμήματα και όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ «αναγκαζόμαστε και δουλεύουμε στο κόστος για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε».
Στο ερώτημα αν η θερινή τουριστική κίνηση βοηθάει, τονίζει ότι η Καλλιθέα «δεν είναι ούτε Πλάκα ούτε Μοναστηράκι» οπότε δεν αλλάζει και πολύ η κατάσταση. Πιο αισιόδοξα βλέπει τα πράγματα ο κ. Μάριος που διατηρεί μαγαζί με ρούχα στο κέντρο της Αθήνας. Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, περιμένει κάθε χρόνο τις εκπτώσεις αυτή την εποχή καθώς τόσο με τους ξένους όσο και με τους Έλληνες καταναλωτές η κίνηση αλλά και ο τζίρος αυξάνεται και το κλίμα είναι πολύ καλύτερο. «Οι προσφορές είναι πολύ μεγάλες και είναι ευκαιρία για τον καταναλωτή για φθηνά ψώνια αν και πλέον καλές τιμές μπορούν να βρουν σχεδόν όλο το χρόνο».