Λίγα χρόνια πριν, ζήτησα από μια τάξη μαθητών να εξηγήσουν τις λεπτομέρειες σχετικά με την Ελληνική Ημέρα Ανεξαρτησίας. Οι μαθητές συνέχισαν να μου λένε για συγκεκριμένους ήρωες και ακόμη και τη θρησκευτική σημασία της ημέρας. Οι περισσότεροι από αυτούς απάντησαν πώς η 25η Μαρτίου ήταν θρησκευτική εορτή και ότι πηγαίνουν στην εκκλησία εκείνη την ημέρα. Ήμουν έκπληκτος που διαπίστωσα ότι τα παιδιά δεν γνώριζαν την ιστορική σημασία αυτής της ημέρας. Το υπόλοιπο της συζήτησης έδειξε τη σύγχυση μεταξύ της Ημέρας του «OXI» και της Ελληνικής Ημέρας Ανεξαρτησίας.
Γράφω σήμερα όχι μόνο για να επισημάνω πώς μια συγκεκριμένη ομάδα μαθητών δεν γνώριζε την ιστορία μας, αλλά για να τονίσω ότι δεν είναι οι μόνοι. Τους έκανα μερικές ερωτήσεις όπως: Γιατί ονομάζουμε 25 Μαρτίου «διπλή γιορτή»; Ξέρετε πώς γιορτάζουν αυτήν την ημέρα στην Ελλάδα; Γιατί φυλακίστηκε ο Κολοκοτρώνης; κ.λπ. και η απάντηση από όλους ήταν «Δεν ξέρω».
Έχω υποβάλει παρόμοιες ερωτήσεις σε πολλούς ενήλικες και έχω λάβει παρόμοια απάντηση. Παραδόξως, αυτό είναι κάτι που βλέπουμε όλο και περισσότερο στη νέα γενιά Ελληνοαμερικανών.
Ως εκπαιδευτικός ήθελα να καταλάβω τους λόγους αυτής της άγνοιας μεταξύ της νέας γενιάς. Ο κύριος λόγος που βρήκα ήταν με τον τρόπο που γιορτάζεται αυτή η ημέρα σε σχολεία και άλλους οργανισμούς. Οι περισσότεροι από εμάς το γιορτάζουμε μια μέρα ή μια εβδομάδα νωρίτερα. Ωστόσο, εάν πρόκειται να το γιορτάσουμε νωρίτερα ή σε ορισμένες περιπτώσεις αργότερα, υπάρχει καλύτερος τρόπος να το κάνουμε.
Στις 25 Μαρτίου, τα σχολεία είναι συνήθως ανοιχτά εάν η ημέρα συμπέσει σε ημέρα της εβδομάδας. Θα υπάρξει είτε μια γιορτή είτε ακόμη και ομιλίες στους μαθητές. Οι πιθανότητες είναι ότι οι περισσότεροι μαθητές δεν άκουσαν την ομιλία ή δεν κατάλαβαν τη σημασία των παραστάσεων.
Νομίζω ότι η 25η Μαρτίου θα πρέπει να γιορτάζεται σαν πάρτι ή γκαλά. Θυμάμαι τις μέρες που παρακολούθησα το ελληνικό σχολείο. Ανυπομονούμε να βαδίσουμε στην παρέλαση στην 5η Λεωφόρο με τους φίλους μας και φωνάζουμε «Ζήτω η Ελλάδα». Θα σταματούσαμε στο περίπτερο και θα χορεύαμε στους δρόμους. Δεν θα φεύγαμε αμέσως, θα περιμέναμε να δούμε τους φίλους μας να βαδίζουν καθώς φωνάζαμε τα ονόματά τους. Αργότερα εκείνη την ημέρα οι γονείς μας θα μας πήγαιναν σε ένα ελληνικό εστιατόριο για δείπνο και ένα σοκολατένιο ποντικάκι.
Μερικές φορές όλοι θεωρούμε αυτά τα γεγονότα δεδομένα και τα θεωρούμε σαν οποιαδήποτε άλλη συνηθισμένη μέρα. Εάν συνεχίσουμε να το κάνουμε, δεν απονέμουμε δικαιοσύνη στις μελλοντικές γενιές. Τα 200 χρόνια ελευθερίας για τα οποία αγωνιστήκαμε μετά από τετρακόσια χρόνια βάναυσης κατοχής από τους Οθωμανούς Τούρκους και τις θυσίες των αγωνιστών της ελευθερίας μας θα γίνουν άσκοπα. Πρέπει να είναι ευθύνη των δασκάλων, των γονέων και όλων μας να διδάξουμε σε αυτήν τη νέα γενιά Ελληνοαμερικανών για την αξία της ελευθερίας.
Πρέπει να εγγυηθούμε ότι τα παιδιά μας ενδιαφέρονται, όχι μόνο για τη μακρά και υπέροχη ιστορία μας, αλλά και για να αισθανόμαστε περήφανοι που είμαστε Έλληνες.
Σε τελική ανάλυση, η 25η Μαρτίου δεν είναι απλώς μια γιορτή αλλά μια μέρα για να γιορτάσουμε και να θυμόμαστε τους γνωστούς και τους άγνωστους ήρωες της χώρας μας που θυσίασαν τη ζωή τους, για την ελευθερία της πατρίδας μας. Ζήτω η Ελλάδα!
- Το κείμενο έχει γράψει ο Αναστάσιος Κουλαρμάνης, Διευθυντής του Γραφείου Παιδείας της Ελληνικής Ορθόδοξης Αρχιεπισκοπή Αμερικής
ΦΩΤΟ: ΑΠΕ-ΜΠΕ-ΒΑΣΙΛΗΣ ΨΩΜΑΣ
Πηγή: https://hellenicnews.com/we-must-each-our-children-the-importance-of-march-25th-greek-independence-day/?fbclid=IwAR27JzkSBj30FDs-AleWA_0CXB8uxbuBr_dcEKlOeT4oFqkx7xlcbtHEGDU