Έναν χρόνο ακριβώς μετά τα εγκαίνια του δεύτερου φωτοβολταϊκού πάρκου, έχει ήδη τροχοδρομηθεί η επόμενη φάση για την κατασκευή της νέας μονάδας στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, Ελ. Βενιζέλος.
Παραμένοντας προσηλωμένη στην υλοποίηση του πλάνου Route 25, το οποίο προσβλέπει στον μηδενισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2025, η διοίκηση του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας προχωρά με σταθερό βηματισμό προς την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου.
Σύντομα το άνοιγμα των προσφορών
“Κύριο μέλημα για το χρονικό διάστημα 2024-2025 αποτελεί η υλοποίηση της δεύτερης φάσης του μεγάλου φωτοβολταϊκού πάρκου, το οποίο αναπτύσσεται στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου”, σημείωσε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης, απευθυνόμενος στους δημοσιογράφους στο πλαίσιο ενημέρωσης για τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης του 2023.
“Βρισκόμαστε στο στάδιο των προσφορών, οι οποίες αναμένεται να ανοίξουν μέσα στις επόμενες εβδομάδες για την κατασκευή του νέου φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 35.5MW, το οποίο θα περιλαμβάνει σύστημα μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας 82MWh”, επεσήμανε και πρόσθεσε: “Ήδη αυτή την στιγμή, το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι ο μεγαλύτερος σταθμός αυτοπαραγωγής και ιδιοκατανάλωσης στην χώρα ενώ μετά την ολοκλήρωση της καινούργιας μονάδας θα είναι και ο πρώτος σταθμός με μπαταρίες τέτοιου μεγέθους”.
Θυμίζουμε ότι το 2019, το Ελ. Βενιζέλος είχε ανακοινώσει ένα επενδυτικό πρόγραμμα βιώσιμης ανάπτυξης, αξίας 100 εκατ. ευρώ. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η μονάδα των 16 μεγαβάτ αυτοπαραγωγής και ιδιοκατανάλωσης, η οποία εγκαινιάστηκε πέρυσι ενώ συνδυαστικά με το πρώτο φωτοβολταϊκό των 8 ΜW που λειτουργεί από το 2011, παράγονται τα 2/3 των απαιτούμενων αναγκών του ΔΑΑ σε ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ εντός του αεροδρομίου ενώ πλέον δρομολογείται η έναρξη των εργασιών για την κατασκευή της τρίτης μονάδας.
Σε αναζήτηση κεφαλαίων για το μεγάλο επενδυτικό πλάνο
Πέραν, όμως, της στρατηγικής, που στοχεύει στην “πράσινη” ανάπτυξη, το αεροδρόμιο, μερικές εβδομάδες μετά την εισαγωγή του στο Χρηματιστήριο Αθηνών, διανύει τα αρχικά βήματα για την υλοποίηση της πρώτης φάσης του μεγάλου επενδυτικού προγράμματος (50MAP Master Plan), που σχεδιάζει το Ελ. Βενιζέλος, βάσει του οποίου προβλέπεται η σταδιακή αύξηση της δυναμικότητας του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας με απώτερο σκοπό τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 50 εκατ. επιβατών σε ετήσια βάση.
Σε αυτή την κατεύθυνση, έχει ενεργοποιήσει τη διαδικασία αναζήτησης κεφαλαίων από τις αγορές, τα οποία θα κατευθυνθούν για τη χρηματοδότηση της πρώτης φάσης επενδύσεων, η οποία θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου από 26 σε 33 εκατ. επιβάτες ανά έτος ενώ εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2028 με το κόστος να εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο ποσό των 650 εκατ. ευρώ. Επί του παρόντος, βρίσκεται εν μέσω συζητήσεων τόσο με ελληνικές όσο και με ξένες τράπεζες, ωστόσο δεν υπάρχει ακόμη ξεκάθαρη εικόνα για την έκβαση καθώς και για το πού θα κινηθεί το επιτόκιο.
Παράλληλα, σε εξέλιξη είναι και το τελικό στάδιο για την επιλογή του αρχιτεκτονικού γραφείου, το οποίο θα αναλάβει τον σχεδιασμό της πρώτης (33MAP) και της δεύτερης (40MAP) φάσης του επενδυτικού πλάνου ενώ η επιλογή αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στο καλοκαίρι της φετινής χρονιάς. Θυμίζουμε ότι η δεύτερη φάση, η οποία θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου στους 40 εκατομμύρια επιβάτες, αναμένεται να χρειαστεί κεφάλαια άνω των 750 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, αυτήν τη στιγμή, “τρέχουν” μικρότερης εμβέλειας έργα, τα οποία στοχεύουν στην βελτιστοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Σε αυτά, περιλαμβάνονται και projects που σχετίζονται με τις μη αεροπορικές δραστηριότητες του αεροδρομίου, που αφορούν τους εμπορικούς χώρους, όπου δρομολογούνται νέες συνεργασίες.
πηγή: capital.gr