Ακόμη ένα – ουσιαστικό – βήμα προς την υλοποίηση της προωθούμενης στρατηγικής επένδυσης των 244 εκατ. ευρώ για το mega logistics park στον Ασπρόπυργο έκανε η HIG Capital, καθώς ολοκληρώθηκε, με βάση τη διαδικασία εξυγίανσης της εταιρείας Ελληνική Χαλυβουργία ΑΕ, η μεταβίβαση του οικοπέδου 291 στρεμμάτων στην Streem Development AE.
Το αμερικανικό fund φιλοδοξεί να μετατρέψει το εν λόγω οικόπεδο σε πρότυπο κέντρο διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης (μέσω τραίνου, πλοίου, φορτηγών – trimodal) συνολικής επιφάνειας 290.000 τ.μ.
Το κόστος της επένδυσης, όπως είχε αναφερθεί παλαιότερα από τον Κωνσταντίνο Μπήτρο, γενικό διευθυντή της Inventio, που εκπροσωπεί αποκλειστικά τη HIG Capital στη χώρα μας, εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ.
Απώτερος στόχος είναι οι εγκαταστάσεις να αξιοποιούν και από μεγάλες ξένες εταιρείες που θέλουν να κάνουν την Ελλάδα διαμετακομιστικό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.
Ο αρχικός προγραμματισμός προβλέπει την είσοδο των μισθωτών στο χώρο το 2025-2026, με τον κο Μήτρο να λέει ότι η ζήτηση είναι παραπάνω από ικανοποιητική.
Το έργο πέρασε από την Διυπουργική Επιτροπή κι εντάχθηκε στις στρατηγικές επενδύσεις της χώρας τον Μάρτιο του 2023, ενώ πρόσφατα έλαβε και τα κίνητρα της επένδυσης.
Υπενθυμίζεται ότι η HIG Capital πέτυχε στην Ελληνική Χαλυβουργία της οικογένειας Μάνεση, τη διαγραφή δανείων άνω 150 εκ ευρώ με ανταλλαγή οικοπέδου-παλαιού χαλυβουργείου που έκλεισε το 2012 και μέσω υπαγωγής στο αρ. 106 του ν. 3588/2007. Μετά από ένα μεγάλο διάστημα διεργασιών η HIG προχώρησε στην εξαγορά των δανείων της Χαλυβουργίας Ελλάδος, από την Εθνική Τράπεζα και την Τράπεζα Πειραιώς, οι οποίες είχαν πραγματοποιήσει σχετικό διαγωνισμό πώλησης, ενώ πρωθύστερα είχε εξαγοράσει και επιπλέον οφειλές 50 εκατ. ευρώ από την Eurobank, ελέγχοντας έτσι χρέη 150 εκατ. ευρώ.
Η διαδικασία που ακολουθήθηκε είχε σαν αποτέλεσμα τη διάσωση της εταιρίας (περίπου 600 θέσεις εργασίας) και τη συνέχιση της δραστηριότητας του χαλυβουργείου του Βόλου.
Τι περιλαμβάνει η επένδυση
Το οικόπεδο που βρίσκεται εντός της ΒΙ.ΠΕ. Διυλιστηρίων, στο 17ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου, διαχωρίζεται από την εθνική οδό σε δύο τμήματα, τμήμα Α (238 στρέμματα) και τμήμα Β, παραλιακό (53 στρέμματα). Στο τμήμα Α προβλέπονται κτίριο πολλαπλών χρήσεων (εμπορικά, γραφεία, ξενοδοχείο, εστιατόριο κ.α.), αποθήκες, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και parking. Στο τμήμα Β ανήκει ο λιμένας, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, σταθμός διακίνησης φορτηγών, αποθήκη και σταθμός διακίνησης Ι.Χ.
Ειδικότερα, στους κύριους χώρους (Α+Β τμήμα) προβλέπονται 4 αποθήκες εμβαδού 122,7 χιλ. τ.μ., εμπορικά γραφεία επιφάνειας 14.000 τ.μ., 4 γραφεία αποθηκών έκτασης 10.700 τ.μ., χώροι φιλοξενίας οδηγών (1.400 τ.μ.), χώρος εστιατορίου (1.000 τ.μ.), 2.416 θέσεις στάθμευσης σε έκταση 60,4 χιλ. τ.μ., η εγκατάσταση Φ/Β μονάδων στις οροφές των αποθηκών συνολικής ισχύος 175.200 Mwh και βέβαια ο λιμένας πρόσδεσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τα δύο τμήματα θα συνδέονται μεταξύ τους με γέφυρα, που θα κατασκευαστεί.
Αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί η εξυγίανση του οικοπέδου, καθώς και σε μεγάλο βαθμό το γκρέμισμα του παλαιού χαλυβουργείου.
Χρηματοδότηση
Σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση για τη χορήγηση κινήτρων που υπογράφεται από υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, ποσοστό 12,3% του προϋπολογισμού, δηλαδή, ποσό 29.975.402 ευρώ θα καλυφθεί από την μητρική εταιρεία H.I.G. Europa Realty Partners ΙΙ L.P, μοναδική μέτοχο του επενδυτικού φορέα, μέσω αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου κατά το 1/3 του ανωτέρω ποσού και μέσω της παροχής δανείου για το υπόλοιπο ποσό.
Το υπόλοιπο ποσό (214.189.439 ευρώ) θα καλυφθεί με τραπεζικό δανεισμό. «Το ποσό των κεφαλαίων ανά πηγή χρηματοδότησης θα καθοριστεί ακριβώς με την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου και θα υπολογιστεί στο πραγματικό κόστος αυτού», όπως επισημαίνεται στην απόφαση.
Από το σύνολο της επένδυσης, τα 71,7 εκατ. αφορούν επενδύσεις σε αποθήκες, 8,9 εκατ., σε γραφεία αποθηκών, 25,2 εκατ. σε εμπορικά γραφεία, 30,2 εκατ. σε πάρκινγκ, 45 εκατ. σε ανάπλαση λιμένα, για λοιπούς χώρους θα διατεθούν 15 εκατ. ευρώ, ενώ αλλά κατασκευαστικά κόστη εκτιμώνται σε 48 εκατ. ευρώ.
Χορήγηση κινήτρων
Στην επένδυση αποδίδεται το κίνητρο της ταχείας αδειοδότησης του άρθρου 9 του ν. 4864/2021 και το κίνητρο της χωροθέτησης του άρθρου 7 του ν. 4864/2021, με την επισήμανση ότι τα επιμέρους περιβαλλοντικά και πολεοδομικά ζητήματα του επενδυτικού σχεδίου καθώς και τα ειδικότερα αιτήματα του επενδυτή θα κριθούν περαιτέρω και θα εξειδικευθούν κατά το στάδιο της αδειοδοτικής διαδικασίας.
Πηγή ot.gr