Στα 500 εκατ. ευρώ, έναντι 400 εκατ. το 2022, έφτασαν πέρυσι οι χορηγήσεις της ProCredit Bank Greece, της τράπεζας που «μπήκε» στην ελληνική αγορά κατά την κρίσιμη χρονιά των capital controls, αποκτώντας το πρώτο της κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, σε μια εποχή που άλλα ξένα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα έψαχναν την «έξοδο» από τη χώρα. Με ορμητήριο το συγκεκριμένο κατάστημα, η ProCredit Bank Greece, που το μοντέλο εργασιών της συνδυάζει την ηλεκτρονική και τη συμβατική τραπεζική, εξυπηρετεί περί τους 5000 εταιρικούς πελάτες, από την Αλεξανδρούπολη ως την Κρήτη, με άμεση και εξατομικευμένη επαφή μαζί τους, αλλά και 10.000 φυσικά πρόσωπα. Το υβριδικό αυτό μοντέλο λειτουργεί αποδοτικά και γι’ αυτό η Τράπεζα δεν εξετάζει προς το παρόν την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων της στην Ελλάδα, διατηρώντας την παρουσία της στη Θεσσαλονίκη, η οποία επελέγη ως βάση κυρίως χάρη στον εξαγωγικό προσανατολισμό των επιχειρήσεών της.
Τα δάνεια που χορηγεί η ProCredit Bank Greece είναι σε μεγάλο βαθμό «πράσινα». Συγκεκριμένα, πάνω από το 65% των χορηγήσεων της ProCredit στην Ελλάδα αφορά αυτή την κατηγορία δανείων, τα οποία όμως δίδονται με αυστηρά κριτήρια (η τράπεζα ήταν από τις πρώτες που χρηματοδότησε φωτοβολταϊκά και επενδύσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Ελλάδα, ενώ έχει δανειοδοτήσει το 20% των επενδύσεων σε έργα βιοαερίου). Κατά τα λοιπά, το ένα τρίτο των δανείων που χορηγεί αφορά τον πρωτογενή τομέα. Οι πελάτες της είναι κατά κύριο λόγο μικρομεσαίες επιχειρήσεις (σε ποσοστό που αντιστοιχεί στο 90% των δανειοδοτήσεων), ενώ το ποσοστό των μη εξυπηρετούμενων δανείων της (NPLs) δεν ξεπερνά το 1,3%. Για την πορεία της Τράπεζας, η οποία απασχολεί περίπου 50 άτομα στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα 40 στο κομμάτι του business, ενημέρωσαν τους δημοσιογράφους στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρός της, Πέταρ Σλάβοφ (Petar Slavov) και οι διευθυντές Στυλιανός Βλησίδης και Γεωργία Τσίνα.
Kατά τα στελέχη της Τράπεζας, στον πυρήνα της δραστηριότητάς της υπάρχει η ανάπτυξη των πελατών της και η κοινωνικά υπεύθυνη τραπεζική -γι’ αυτό άλλωστε εστιάζει στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και το επιχειρηματικό της μοντέλο μοιράζεται αρκετά κοινά στοιχεία με αυτά μιας αναπτυξιακής τράπεζας. Το προφίλ αυτό πιθανότατα εξηγείται από τη σύνθεση των μετόχων της, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η γερμανική αναπτυξιακή τράπεζα KfW και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD). Η ProCredit, με έδρα τη Φραγκφούρτη, δραστηριοποιείται σε 12 χώρες, κυρίως της ανατολικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης (Ελλάδα, Σερβία, Ρουμανία, Βόρεια Μακεδονία, Μολδαβία, Κόσοβο, Γεωργία, Βουλγαρία, Αλβανία, Βοσνία Ερζεγοβίνη), αλλά και στο Εκουαδόρ και τη Γερμανία. Η πρώτη χώρα εκτός Γερμανίας, στην οποία επεκτάθηκε επιχειρηματικά ήταν η Βοσνία, ενώ ήταν η πρώτη τράπεζα που απέκτησε παρουσία στο Κόσοβο μετά το τέλος του πολέμου.
Κατά τα στελέχη της, τα βασικά της πλεονεκτήματα, που τη διαφοροποιούν και την ισχυροποιούν έναντι του ανταγωνισμού είναι τρία: πρώτον, η αμεσότητα, καθώς προσφέρονται εξατομικευμένες υπηρεσίες στους πελάτες της, καθένας από τους οποίους έχει τον δικό του επιχειρηματικό σύμβουλο, που τον επισκέπτεται τακτικά. Δεύτερον, η ευελιξία, καθώς ο κάθε κλάδος και εταιρεία έχει τις δικές του ανάγκες και ιδιαιτερότητες, στις οποίες προσαρμόζονται, όσο αυτό είναι δυνατό, τα προϊόντα της Τράπεζας. Και, τρίτον, η τιμολογιακή της πολιτική, καθώς τα τιμολόγιά της στα εταιρικά δάνεια είναι, κατά τα στελέχη της, ανταγωνιστικά. Το 2024 άρχισε θετικά τόσο για τον όμιλο, με αύξηση χορηγήσεων και καταθέσεων, όσο και για την ίδια την ProCredit Bank Greece, η οποία τους τελευταίους 18 μήνες πραγματοποιεί roadshow σε πόλεις της κεντρικής και δυτικής Μακεδονίας και της Θεσσαλίας, ενώ αύριο, στις 18.00, συνδιοργανώνει εκδήλωση γνωριμίας στη Θεσσαλονίκη με τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων- ΣΕΒΕ, στο Διεθνές Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Δεξιοτήτων DT&S.