Καλπάζει η ζήτηση για κατοικίες βραχυχρόνιας μίσθωσης. Αύξηση 50,5% κατεγράφη τον Ιούνιο με την προσφορά να αυξάνεται κατά 13,3%. Αύξηση σημείωσαν και οι τιμές κατά 18%, με τη μέση τιμή διανυκτέρευσης να ανέρχεται στα 227 ευρώ.
O ελληνικός κλάδος της βραχυχρόνιας μίσθωσης εμφανίζει την μεγαλύτερη αύξηση ζήτησης στην Ευρώπη αλλά και την υψηλότερη μέση τιμή. Μεγάλη ωστόσο είναι η πίεση που ασκείται σε οικιστικές περιοχές. Στα όρια του δήμου Αθηναίων η βραχυχρόνια μίσθωση έχει δεσμεύσει περισσότερα από 11.000 ολόκληρα διαμερίσματα, αρκετά περισσότερα από όσα διατίθενται για συμβατικό ενοίκιο.
Σημαντική αύξηση καταγράφεται στα ενοίκια των κατοικιών στις φοιτητουπόλεις. Σύμφωνα με έρευνα της Spitogatos, η μέση αύξησης φτάνει στο 10% σε σχέση με πέρυσι, με τη μέση τιμή του ενοικίου να ανέρχεται στα 9,1€/τ.μ.
ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ
ΑΘΗΝΑ
· Κουκάκι- Μετς: 14 €/ τ.μ.
· Δάφνη: 12,2 €/ τ.μ.
· Γουδή: 12 €/ τ.μ.
· Κέντρο Αθήνας- Παγκράτι: 11,6 €/ τ.μ.
· Ιλίσσια: 11,4 €/ τ.μ.
ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ
ΑΘΗΝΑ
· Νέος Κόσμος: 11,2 €/ τ.μ.
· Ζωγράφου: 10,6 €/ τ.μ.
· Πειραιάς: 10,5 €/ τ.μ.
· Καλλιθέα: 10,1 €/ τ.μ.
· Πατησίων/ Αχαρνών: 9 €/ τ.μ.
ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
· Κέντρο Θεσσαλονίκης: 10,7€/ τ.μ.
· 40 Εκκλησιές- Ευαγγελίστρια: 9,7 τ.μ.
· Τούμπα: 9 €/ τ.μ.
· Σταυρούπολη: 6,8 €/ τ.μ.
ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ
ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ
· Ηράκλειο Κρήτης: 9,3 €/ τ.μ.
· Βόλος: 9 €/ τ.μ.
· Πάτρα: 8,5 €/ τ.μ.
· Ιωάννινα: 8,4 €/ τ.μ.
· Αλεξανδρούπολη: 8 €/ τ.μ.
ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ
ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ
· Λάρισα: 8 €/ τ.μ.
· Ξάνθη: 6,9 €/ τ.μ.
· Κομοτηνή: 6,8 €/ τ.μ.
· Καβάλα: 6,8 €/ τ.μ.
· Φλώρινα: 5,8 €/ τ.μ.
Αυξανόμενη παρέμεινε το πρώτο εξάμηνο του έτους η τάση των καταναλωτών να αναζητούν προσφορές και χαμηλότερες τιμές στο λιανεμπόριο τροφίμων λόγω των πληθωριστικών πιέσεων
Σύμφωνα στοιχεία που ανακοίνωσε η NielsenIQ η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (που περιλαμβάνει καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών) κινήθηκε θετικά σε αξία στο +8,7% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο.
Η τάση αυτή, σύμφωνα με την NielsenIQ, οδηγείται κυρίως από τα τρόφιμα, τόσο τα φρέσκα (+9,2%) όσο και τα τυποποιημένα (+9,4%), με τα bazaar προϊόντα να εμφανίζουν την πιο μετριοπαθή ανάπτυξη, στο +2,7%, ενώ την ίδια στιγμή οι μεγάλες κατηγορίες της οικιακής χρήσης τα επονομαζόμενα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά, καθώς και αυτά της προσωπικής φροντίδας παρουσιάζουν σημαντική αύξηση πωλήσεων σε αξία, στο +10,6% και +7,8% αντίστοιχα.
Ωστόσο από την έρευνα διαπιστώνεται ότι οι πωλήσεις σε όγκο για το σύνολο των ταχυκίνητα καταναλωτικών αγαθών παρουσιάζουν αρνητική τάση, στο -2,5% γεγονός που υποδηλώνει ότι η ανάπτυξη της αγοράς είναι καθαρά πληθωριστική, με την κατανάλωση να περιορίζεται.
Όσον αφορά στους διαφορετικούς τύπους καταστημάτων, την μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα σε τετραγωνικά καταστήματα στο +13,4%.
Σε επίπεδο γεωγραφικών περιοχών ο τουρισμός φαίνεται ήδη να έχει τονώσει σημαντικά την αγοραστική δυναμική της περιφέρειας, με αποτέλεσμα Κρήτη, αλλά και Πελοπόννησος να εμφανίζουν τις πιο θετικές τάσεις ανάπτυξης (+14,2% και +10,0% αντίστοιχα).
Ενώ τέλος οι καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν αυξανόμενη προτίμηση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία παρότι έχουν αυξήσει σημαντικά τη μέση τιμή πώλησής τους, συνεχίζουν να είναι η πιο φθηνή εναλλακτική, έχοντας πλέον φτάσει σε ένα μερίδιο αγοράς στο 24,8%.
www.ertnews.gr
Πηγή: ertnews.gr