Την πρώτη του διαδρομή με επιβάτες, πραγματοποίησε σήμερα Τετάρτη 10 Απριλίου, το ένα από τα έξι ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ που εκτελούν αυτό το χρονικό διάστημα δοκιμαστικά δρομολόγια.
Οι επιβάτες σε αυτό το δρομολόγιο ήταν εκπρόσωποι των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Οργανισμού, προκειμένου να «γνωριστούν» με τα καινούρια ηλεκτρικά λεωφορεία και να μεταφέρουν τις εντυπώσεις τους στο επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης.
«Ο ΟΑΣΘ, αυτός ο σπουδαίος και ιστορικός Οργανισμός της Θεσσαλονίκης, πρωτοπορεί και πάλι. Με την πολύτιμη συνδρομή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ανανεώνουμε τον στόλο μας και εισάγουμε την ηλεκτροκίνηση στις δημόσιες συγκοινωνίες. Η νέα εποχή στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης έχει έρθει. Τις επόμενες εβδομάδες τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν, αλλάζοντας το τοπίο των μετακινήσεων», σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης, ο οποίος πρόσθεσε:
«Η προσπάθεια για ποιοτικές υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό συνεχίζεται. Έτσι, πέρα από τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, έχουμε προσλάβει 150 οδηγούς και επίκειται η πρόσληψη ακόμα 40. Σταδιακά, μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια θα ανανεωθεί το σύνολο των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε νέο διαγωνισμό, για την προμήθεια 750 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων περίπου 250 θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη. Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης εκσυγχρονίζονται, η καθημερινότητα του επιβατικού κοινού αναβαθμίζεται. Τα καλύτερα έρχονται».
110 καινούρια λεωφορεία
Ο ΟΑΣΘ παραλαμβάνει 110 καινούρια ηλεκτρικά λεωφορεία, 55 σταθερούς φορτιστές διπλής φόρτισης και τρεις φορητούς φορτιστές, έπειτα από διεθνή διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Τα 110 λεωφορεία της κινεζικής εταιρείας Yutong έφτασαν στη Θεσσαλονίκη την 1η Μαρτίου. Από το Σάββατο 6 Απριλίου έξι από τα 110 λεωφορεία πραγματοποιούν δοκιμαστικά δρομολόγια, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πληρούν τις προδιαγραφές που τέθηκαν στη σύμβαση προμήθειάς τους.
Το κάθε ένα από τα έξι λεωφορεία, που πραγματοποιούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια, είναι φορτωμένο με σακιά άμμου, βάρους 2,5 τόνων. Το βάρος αυτό αντιστοιχεί σε ένα μισογεμάτο λεωφορείο και θα μεταφέρεται καθ’ όλη τη διάρκεια των δοκιμαστικών.
Η ολοκλήρωση των δοκιμαστικών θα γίνει μόλις το κάθε ένα από τα έξι λεωφορεία διανύσει 5.000 χιλιόμετρα, δηλαδή, όπως υπολογίζεται, στο τέλος Απριλίου. Αμέσως μετά θα παραληφθούν από το Ελληνικό Δημόσιο και θα δοθούν στον ΟΑΣΘ. Παράλληλα, έχει ήδη αρχίσει η εγκατάσταση της τηλεματικής και των μηχανημάτων επικύρωσης εισιτηρίων. Ακολούθως τα λεωφορεία θα πάρουν πινακίδες κυκλοφορίας και θα ασφαλιστούν. Μέσα στον Μάιο οι σχετικές διαδικασίες θα έχουν ολοκληρωθεί και θα αρχίσουν τα δρομολόγια.
Τα έξι λεωφορεία φορτίζονται από δύο φορτιστές, οι οποίοι τοποθετήθηκαν προσωρινά στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ, στη Σταυρούπολη. Τις επόμενες εβδομάδες, μόλις ολοκληρωθούν τα δοκιμαστικά, οι δύο φορτιστές θα μεταφερθούν σε διπλανό οικόπεδο, όπου κατασκευάζεται ο σταθμός φόρτισης των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων και θα εγκατασταθούν μόνιμα και οι 55 φορτιστές.
Τα χαρακτηριστικά τους
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι 12μετρα, 75 επιβατών. Φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες. Βάσει των προδιαγραφών του διαγωνισμού, πρέπει να έχουν αυτονομία τουλάχιστον 180 χιλιομέτρων. Τα έως τώρα δοκιμαστικά δρομολόγια, έχουν δείξει ότι η αυτονομία των λεωφορείων μπορεί να αγγίζει και τα 300 χιλιόμετρα.
Διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, εξαερισμού, ανακλινόμενα παράθυρα. Έχουν ράμπα για την πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρίες στη μεσαία θύρα και ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο.
Είναι οικολογικά και μηδενικών εκπομπών ρύπων. Τέλος, είναι αθόρυβα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ