Τα επίπεδα παραγγελιών δεξαμενόπλοιων έχουν αυξηθεί σημαντικά κατά τους πρώτους μήνες του 2024, με 104 τάνκερ να έχουν προστεθεί μέχρι στιγμής φέτος παγκοσμίως στα βιβλία παραγγελιών, από 79 για την ίδια περίοδο πέρυσι, σε μια αύξηση περίπου 32% σε ετήσια βάση, σημειώνει σε σημείωμά της η Veson Nautical, συμπληρώνοντας ότι οι Έλληνες εφοπλιστές διατηρούν την πρωτιά σε νέες παραγγελίες.
Οι αξίες για τα νεότευκτα Tanker έχουν επίσης αυξηθεί σε όλους τους υποτομείς. Τα LR2 των 115.000 DWT παρουσιάζουν το μεγαλύτερο άλμα, κατά 7,31% περίπου από την αρχή του έτους από 69,11 εκατ. δολάρια σε 74,16 εκατ. δολ., καθώς οι τιμές γι’ αυτόν τον τομέα διατηρούν την ανοδική τους τροχιά και κυμαίνονται κοντά στα υψηλότερα επίπεδά τους από το 2008.
Από τα δεξαμενόπλοια που παραγγέλθηκαν φέτος, η πλειοψηφία αφορά τον τομέα MR, με περίπου 37%, ακολουθούμενα από τα VLCC με περίπου 31%, τα Suezmaxes με 19% και τα LR2 με 12%, αντίστοιχα. Τα Aframaxes ήταν στην πέμπτη θέση με μόλις 1% όλων των παραγγελιών που έγιναν φέτος. Δεν αναφέρθηκαν παραγγελίες LR1. Περισσότερες από τις μισές από αυτές τις παραγγελίες έχουν γίνει σε κινεζικά ναυπηγεία με μερίδιο περίπου 57%, η Νότια Κορέα κατατάσσεται δεύτερη με μερίδιο 36%, και το Βιετνάμ στην τρίτη θέση με 6%. Η Ιαπωνία αντιπροσωπεύει μόλις το 1% των παραγγελιών Tanker που έγιναν από τις αρχές του 2024 μέχρι σήμερα.
Οι Έλληνες αγοραστές έχουν υπάρξει οι πλέον ενεργοί στην παραγγελία Tankers με 28 παραγγελίες φέτος, κυρίως στον τομέα των Suezmax. Ακολουθούν η Ινδονησία, καθώς η Pertamina παρήγγειλε 15 MR τάνκερς τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, που έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστούν στη Hyundai Mipo και να παραδοθεί το 2026, με συμβόλαιο για 47,75 εκατομμύρια δολάρια το καθένα, συνολικά, αξία VV 48,99 εκατομμύρια δολάρια το καθένα. Οι Βερμούδες κατέθεσαν τον τρίτο υψηλότερο αριθμό παραγγελιών, με συνολικά οκτώ.
Αυτή η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι ιδιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους παλιούς στόλους και να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία να παραγγείλουν πλοία ικανά να πληρούν τους τελευταίους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Επιπλέον, οι όροι πωλήσεων μεταχειρισμένων πλοίων γίνονται διεθνώς πιο αυστηροί προκειμένου να περιοριστεί η μεταφορά φορτίων που υπόκεινται κυρώσεις.
Οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες έχουν ενισχύσει τα κέρδη στον τομέα των τάνκερ, μαζί με μια βελτιωμένη προοπτική ζήτησης. Η αναστάτωση στη Διώρυγα του Σουέζ ως συνέπεια των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασε τους ιδιοκτήτες να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις. Το γεγονός έχει σταθεροποιήσει τα κέρδη για το αργό, σε συνδυασμό με την αύξηση της ζήτησης τον ομιλιών λόγω των αλλαγών στις εμπορικές ροές που έχουν προκύψει ως αποτέλεσμα των κυρώσεων στα ρωσικά φορτία πετρελαίου.
Πηγή forbesgreece.gr