Τετάρτη, 19 Ιανουαρίου, 2022

Ψηφιακά έγγραφα οδήγησης: Βήμα βήμα η διαδικασία για την έκδοση τους

Ψηφιακά έγγραφα οδήγησης: Ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος παρουσίασε αποκλειστικά για την ΕΡΤ και την εκπομπή «Συνδέσεις» τη νέα εφαρμογή ψηφιακής ανανέωσης αδειών κυκλοφορίας και διπλωμάτων οδήγησης.

«Τα γκισέ σίγουρα καταργούνται και απομένει μόνο η επίσκεψη στο γιατρό αλλά και πάλι συμπληρώνεται ηλεκτρονικά η γνωμάτευση», είπε ο κ. Χριστόπουλος. Η είσοδος θα γίνεται μέσω κωδικών taxis από την πλατφόρμα gov.gr.

«Σε κάθε στάδιο ενημερώνεται ο πολίτης για το πού βρίσκεται η αίτησή του. Και μιλάμε για 200.000 εως και 300.000 πολίτες που ακολουθούν διαδικασία ανανέωσης εγγράφων οδήγησης κάθε χρόνο», είπε επίσης ο Γενικός Γραμματέας.

H ψηφιακή αυτή διαδικασία είναι προπομπός της ηλεκτρονικής αγοραπωλησίας οχημάτων που θα εγκαινιαστεί το επόμενο τρίμηνο, πρόσθεσε ο κ. Χριστόπουλος μιλώντας για καινοτομία αφού η είσοδος στην πλατφόρμα σημαίνει πληροφόρηση για όλα τα στοιχεία κάθε αυτοκινήτου.

Οι ψηφιακές εφαρμογές που έχουν ήδη διατεθεί περιλαμβάνουν την έκδοση αντιγράφου άδειας όδήγησης, διαδικασία που απαιτούσε πολύ χρόνο ενώ δεν έλειπαν αθέμιτοι τρόποι προκειμένου να επισπευθεί η έκδοση. Με την νομοθετική καθιέρωση της προσωρινής άδειας οδήγησης τα φαινόμενα αυτά περιορίστηκαν σε μεγάλο βαθμό.

Σήμερα, μετά το πέρας της επιτυχούς εξέτασης, σε χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τις 48 ώρες, ο οδηγός λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο την προσωρινή άδεια οδήγησης, η οποία ισχύει για (4) μήνες, χρονικό διάστημα ικανό μέχρι να εκτυπωθεί η οριστική άδεια οδήγησης.

Επίσης προχωρά το Μητρώο Διαδικασιών μια πλατφόρμα που έχει συγκεντρώσει ήδη 5.000 υπηρεσίες του Δημοσίου και όπως τόνισε ο Λεωνίδας Χριστόπουλος θα είναι εφάμιλλο της «Διαύγειας».

 

Car Wallet: Ψηφιακό «πορτοφόλι» με όλα τα έγγραφα του αυτοκινήτου – Τι είναι και πώς θα λειτουργεί

Γκάζι… για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών που σχετίζονται με τα οχήματα των πολιτών πατάει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο, σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ετοιμάζει το Car Wallet. Πρόκειται για μια εφαρμογή που θα είναι διαθέσιμη στα κινητά τηλέφωνα και θα περιλαμβάνει σε ψηφιακή μορφή όλα τα απαιτούμενα έγγραφα ενός αυτοκινήτου, όπως το δίπλωμα οδήγησης, η άδεια και τα τέλη κυκλοφορίας, το πιστοποιητικό ΚΤΕΟ, το αντίγραφο ασφαλιστικού συμβολαίου, καθώς και το ιστορικό συντήρησης του οχήματος.

Παράλληλα, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στο Μέγαρο Μαξίμου, τα δύο συναρμόδια υπουργεία παρουσίασαν στον πρωθυπουργό τη νέα ψηφιοποιημένη διαδικασία για την ανανέωση των αδειών οδήγησης και τη χορήγηση αντιγράφων των αδειών κυκλοφορίας.

Οπως ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης κατά την παρουσίασή του, η ηλεκτρονική αναθεώρηση αδειών οδήγησης αφορά στην ανανέωση των εξής κατηγοριών: επαγγελματικές άδειες οδήγησης που ανανεώνονται ανά πενταετία και λοιπές άδειες οδήγησης που ανανεώνονται ανά τριετία εφόσον ο κάτοχος είναι άνω των 65 ετών. Με τις διατάξεις του πρόσφατου νόμου (ν. 4850/2021) οι οδηγοί μπορούν να επισκεφθούν οποιονδήποτε γιατρό επιθυμούν και μετά την εξέτασή τους τα πιστοποιητικά να αποστέλλονται ηλεκτρονικά στις Διευθύνσεις Μεταφορών, όπως και η υποβολή των λοιπών δικαιολογητικών (αίτηση – φωτογραφία για την εκτύπωση).

Μετά την εκτύπωση της άδειας οδήγησης από την Αστυνομία, ο πολίτης, εφόσον το επιθυμεί, θα δηλώσει εάν θέλει να του σταλεί η άδεια οδήγησης στην οικία του με courier με αντικαταβολή. Στόχος της νέας διαδικασίας είναι η ευκολότερη εξυπηρέτηση πολιτών -απαλλάσσοντάς τους από την αυτοπρόσωπη παρουσία στις Διευθύνσεις Μεταφορών-, η καλύτερη ιατρική εξέταση -αφού ο ιατρός θα έχει πρόσβαση με τον ΑΜΚΑ στο φάκελο του εξεταζόμενου- και η καταπολέμηση της διαφθοράς.

Σε ό,τι αφορά τη χορήγηση αντιγράφου άδειας κυκλοφορίας επιβατικού αυτοκινήτου και δικύκλου ιδιωτικής χρήσης λόγω απώλειας, κλοπής ή φθοράς, οι ενδιαφερόμενοι μέχρι σήμερα προσέρχονταν στις αρμόδιες Διευθύνσεις Μεταφορών της Περιφέρειας και υπέβαλλαν αίτηση και υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/89. Η διαδικασία αυτή αντικαθίσταται από την ηλεκτρονική εφαρμογή του αιτήματος αυτού.

Από την πλευρά του, ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής εξέφρασε την πρόθεση του υπουργείου σχετικά με τη δημιουργία ενιαίου συστήματος για τις κάρτες διέλευσης των Ατόμων με Αναπηρία. «Τα Ατομα με Αναπηρία δικαιούνται σε αρκετούς αυτοκινητόδρομους να έχουν δωρεάν διέλευση. Αυτή τη στιγμή ταλαιπωρούνται. Και γιατί ταλαιπωρούνται; Διότι για κάθε παραχώρηση θα πρέπει να δείχνουν διαφορετική άδεια, θα πρέπει να δείχνουν διαφορετικά χαρτιά. Οπότε, θα θέλαμε να δούμε αν μπορούμε αυτό να το κάνουμε μέσα σε έναν πομποδέκτη, έτσι ώστε να μην ταλαιπωρούνται», ανέφερε.

Εκτός από τα παραπάνω, στις άμεσες προτεραιότητες των υπουργείων είναι η ηλεκτρονική μεταβίβαση αδειών κυκλοφορίας αυτοκινήτων και δίκυκλων.

Παράλληλα, στο προσεχές διάστημα ψηφιακά θα γίνεται και η έκδοση βεβαιώσεων βαθμών στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ), αλλά και καρτών ψηφιακού ταχογράφου που αφορούν σε όλους τους οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων.

σχετικα αρθρα

ροη ειδησεων