Σε δύο περίπου χρόνια η παγκόσμια ανάπτυξη θα αρχίσει να τρέχει με ξέφρενους ρυθμούς! Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την ανάλυση των παραγγελιών νέων πλοίων και των αγορών που κάνουν Έλληνες εφοπλιστές.
Αφορμή για την προσέγγιση αυτή έδωσε η παρατήρηση ότι οι Έλληνες πέρα από τα boxships, drilling ships, LNG carriers επενδύουν και στα ξηρού φορτίου, dry ships.
Σύμφωνα με έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal Research & Valuations οι Έλληνες εφοπλιστές, μετά από επενδύσεις 8 δισεκ. δολαρίων το 2012, στο του 5μηνο 2013 αγόρασαν και παρήγγειλαν πλοία αξίας 2,2 δισεκ. δολαρίων. Ειδικότερα, πούλησαν 27 πλοία έναντι 348,47 εκατ. δολ. και αγόρασαν 140 ποντοπόρα έναντι 1,86 δισεκ. δολ. Επίσης, παρήγγειλαν 48 νεότευκτα έναντι 357 εκατ. δολ. Οι Έλληνες επενδύουν για να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές αλλά και το πρόβλημα ρευστότητας που έχουν ειδικά οι Ευρωπαίοι ανταγωνιστές.
Οι αναλυτές θεωρούν πως το αλάνθαστο ένστικτο των Ελλήνων εφοπλιστών προδικάζει αναπτυξιακό ράλι από το 2017, αλλά και ότι μέχρι τότε θα έχουν επιλυθεί μεγάλες εκκρεμότητες στην αμερικάνικη, την ευρωπαϊκή και στην ιαπωνική οικονομία.