Ένας πατέρας κάνει τις αγορές του μέσω διαδικτύου, μια μητέρα παίζει παιχνίδια στο facebook και τα παιδιά ακούνε μουσική στα mp3 τους επί ώρες με τα smartphones να είναι προέκταση του χεριού τους. Μια τέτοια εικόνα δεν προκαλεί σε κάποιον έκπληξη, το αντίθετο μάλιστα. Είναι μια συνηθισμένη εικόνα στην εποχή της τεχνολογίας.
Κατά ποσό όμως αυτές οι τεχνολογίες έχουν προκαλέσει την αποξένωση των μελών της οικογενείας;
Σίγουρα οι παραδοσιακοί ρόλοι γονέων και παιδιών έχουν επηρεαστεί από τις τεχνολογικές αλλαγές. Αρχικά, η απορρόφηση, ιδιαίτερα των παιδιών, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα γραπτά μηνύματα και τα video games, έχουν περιορίσει στην πραγματικότητα τη διαθεσιμότητα τους για επικοινωνία με τους γονείς τους.
Ταυτόχρονα οι ίδιοι γονείς μπορεί να προσπαθούν να αποκτήσουν γνώσεις και άνεση σχετικά με τον χειρισμό των νέων μέσων, και ως ένα σημείο να το έχουν επιτύχει, όμως από τα παιδιά τους αυτές οι γνώσεις έχουν ήδη κατακτηθεί. Η διαφορά αυτή καθιστά πιο δύσκολο στους γονείς να αναλάβουν το ρόλο του δάσκαλου και να διδάξουν στα παιδιά τους τον σωστό χειρισμό της τεχνολογίας. Δεδομένης αυτής της ανωτερότητας των γνώσεων που νιώθουν τα παιδιά, ενδέχεται να είναι ακόμα και απρόθυμα να ακούσουν οποιαδήποτε συμβουλή από τους γονείς τους σε αυτόν τον τομέα.
Οι καιροί έχουν αλλάξει και η νέα τεχνολογία κάνει τα παιδιά να αισθάνονται ανεξάρτητα από τη συμμετοχή τους στην κοινωνική τους ζωή. Πλέον μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα και με το πάτημα λίγων πλήκτρων κανονίζουν συναντήσεις με φίλους η οτιδήποτε άλλο θέλουν να κάνουν. Αυτό σημαίνει ότι οι γονείς έχουν χάσει τη δυνατότητα να «ελέγχουν» την κοινωνική ζωή των παιδιών τους.
Δεν είναι μόνο τα παιδιά όμως υπεύθυνα για αυτό το χάσμα. Πολλοί γονείς αφιερώνουν χρόνο που θα μπορούσε να είναι πολύτιμος για την οικογένεια τους, μιλώντας στο τηλέφωνο, ελέγχοντας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τους και βλέποντας τηλεόραση. Είναι επίσης ενδιαφέρον ότι ένα μεγάλο ποσοστό των γονιών έχουν προσπαθήσει να περιορίσουν το χάσμα, χρησιμοποιώντας οι ίδιοι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ελέγχοντας τις κινήσεις των παιδιών τους, κάτι που βεβαία είχε αρνητική αντιμετώπιση από τα παιδιά.
Το γεγονός είναι ότι η οικογενειακή ζωή έχει αλλάξει. Εκτός της τεχνολογίας, τα μέλη της οικογένειας αφιερώνουν πολύ χρόνο στην εργασία, το σχολειό και σε άλλες δραστηριότητες, πράγμα που στερεί πολύ χρόνο από συλλογικές οικογενειακές στιγμές.
Οι επιπτώσεις αυτής της αποστασιοποίησης είναι βαθιές και έχουν ως αποτέλεσμα οι σχέσεις εμπιστοσύνης, οικειότητας και ασφάλειας μεταξύ τους να έχουν αποδυναμωθεί. Οι γονείς γνωρίζουν όλο και λιγότερα για το τι συμβαίνει στη ζωή των παιδιών τους πράγμα που δυσκολεύει την συμμετοχή τους σε αυτή. Οι γονείς όμως είναι πάντα αυτοί που πρέπει να διαμορφώσουν την υγιή συμπεριφορά και να μεταδώσουν τις σωστές αξίες στα παιδιά τους.